וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוזלים כל הזמן? אולי זו דליפה של נוזל מהמוח

10.5.2018 / 7:24

מקרה נדיר של צעירה מארה"ב שפורסם ברשת המקומית חושף תופעה מפחידה שרובנו לא מכירים: דליפה ספונטנית של נוזל המוח - כן, מסתבר שיש דבר כזה

הילדה שלא מפסיקה להתעטש/סיפור בדקה מערכת וואלה

בווידיאו: צעירה שלא מפסיקה להתעטש

במשך חמש שנים, קנדרה ג'קסון בת ה-52 מאומהה שבנברסקה סבלה מכאבי ראש בלתי פוסקים ואף נוזל. אבל במקרה שלה זה לא היה קשור לאלרגיה או לצינון ממושך, אלא לדבר מטריד הרבה יותר.

"לכל מקום שלא הלכתי נסחבתי עם קופסה של טישו איתי בכיס", סיפרה קסנדרה לאתר מקומי בנברסקה בו פורסם המקרה. "האף שלי היה נוזל כמו מפל מתמשך ואז הזרימה הייתה עוברת למורד הגרון שלי". הסימפטומים האלה החלו אצלה אחרי שעברה בשנת 2013 תאונת דרכים במהלכה היא חטפה מכה בראשה מלוח המחוונים. מהתאונה הזו היא יצאה עם כאבי ראש, נדודי שינה, עיטושים ושיעולים. "הרגשתי כמו זומבי", סיפרה והוסיפה כי כל הרופאים שראו אותה אבחנו אותה כסובלת מאלרגיות.

עוד בנושא:
אני רק שאלה: מה זה בכלל נזלת, ומתי היא מסוכנת?
החידון שישנה את כל מה שחשבתם על חוש הריח שלכם
למה האף שלנו דולף כשקר בחוץ?

נייר טישו. ShutterStock
להיסחב כל היום עם עם טישו בכיס/ShutterStock

השינוי הגיע כשמומחה מנברסקה בדק אותה ומצא כי היא סובלת מדליפה ספונטנית של נוזל המוח דרך האף. דליפת נוזל המוח והשדרה (Cerebrospinal fluid - CSF) עשויה להעיד על חור או קרע במעטפות המוח והיא עלולה להתרחש ברוב המקרים מתוצאה של חבלה לגולגולת או ניתוח מוח.

לעיתים הדליפה מתחילה בעקבות מאמץ גופני שגורם לעלייה של לחץ הנוזל התוך-גולגולתי. במקרים רבים אחרים הסיבה לדליפה אינה ידועה. דליפת הנוזל המימי היא בדרך כלל ישירות לחלל האף או לחללי מערות האף. הדליפה באה לידי ביטוי בנזילת נוזל צלול דרך האף, לעיתים בזמן הטיית הראש קדימה או במאמץ גופני. דליפה כזו עלולה להוות מצב מסכן חיים.

חזרה לחיים הקודמים שלה

במקרה של ג'קסון הרופאים השתמשו בשיטה פחות פולשנית מהנהוג לתיקון מקור הדליפה. "נכנסנו דרך הנחיריים והאף, והשתמשנו במצלמות ומכשירים זוויתיים כדי להגיע אל מקור הדליפה", הסבירו הרופאים המטפלים שהשתמשו ברקמת השומן של ג'קסון כפקק לסגירת החור שממנו נשפך הנוזל החוצה.

ג'קסון אישרה שהיא מרגישה טוב יותר מאי-פעם אחרי ההליך, ואומרת שאיכות השינה שלה השתפרה וראשה היה צלול בפעם הראשונה זה שנים. "אני כבר לא צריכה לסחוב טישו איתי, ואני מצליחה לישון קצת", אמרה.

  • עוד באותו נושא:
  • נזלת
  • מוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully