וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לפני הבדיקה: 8 סימנים מוקדמים להריון

10.5.2018 / 6:03

נכון, בדיקת דם היא הבדיקה הכי בטוחה ואמינה לשאלה האם את באמת בהריון, אבל עוד לפניה ואפילו לפני בדיקת ההריון יש כמה סימנים מחשידים שנשים יכולות לשים אליהן לב. הנה כמה מהם

צילום מסך

בווידיאו: יש נשים שההריון כלל לא משפיע עליהן

נשים רבות, במיוחד אלה שכבר היו בהריון וילדו, טוענות שהן יכולות לזהות בקלות את הסימנים המקדימים של הריון, גם ללא בדיקה. עם זאת, ישנם מגוון של סימפטומים של תחילת ההריון, שנשים פחות מודעות אליהם כמו כתמי השתרשות והתכווצויות בשרירי הרגליים. בדיקות הריון לא תמיד מראות תוצאות נכונות באופן מיידי, ולכן חשוב שנשים ישמו לב לרמזים פיזיולוגיים אחרים שעשויים להעיד שהן נמצאות כבר בשליש הראשון להריון ואנחנו לא מדברים רק על מחזור שלא מגיע.

עוד בנושא:
האם אפשר להיכנס להריון בזמן ההריון?
מקרה נדיר: אישה ילדה פעמיים בהפרש של שבוע

הנה כמה מהסימנים הראשונים שעשויים להעיד שאת בהריון:

התכווצויות
במהלך הטרימסטר הראשון להריון נשים רבות מדווחות על התכווצויות שרירים ברגליים ובכפות הרגליים. הכיווצים האלה נובעים ככל הנראה מהשינוי בדרך בה הגוף מעכל את הסידן בתקופה זו ומהעובדה שרובו של המינרל מופנה כעת לטובת בניית העצם של התינוק ופחות לטובתך.

בדיקות הריון. ShutterStock
פשר לדעת כמעט בוודאות עוד לפני תוצאות הבדיקה/ShutterStock

שדיים כואבים
אומנם לוקח לזה כמה שבועות, אבל אם השדיים שלך כואבים או רגישים הרבה יותר מבדרך כלל זה סימן מקדים מאוד שכיח שמסמן לנשים שהן בתחילתו של הריון. במקביל את יכולה להרגיש ולראות שהשדיים גדלים, ובהמשך הוורידים עליהם יהיו בולטים יותר והפטמות יתכהו. אבל זה כאמור מגיע בשלבים מאוחרים יותר.

סחרחורת
כשנשים נמצאות בטרימסטר הראשון להריון שלהן הן חוות עליה בהורמונים פרוגסטרון ואסטרוגן, מה שעשוי לגרום להן לתחושות של עייפות וסחרחורות. אגב, כאבי הראש שלא מעט נשים מדווחות עליהם בטרימסטר הראשון נובעים גם הם מהשינויים ברמות ההורמונים.

בחילות
משום מה הבחילות של תחילת ההיריון קיבלו את הכינוי בחילות בוקר, אך נשים רבות סובלות מהן לאורך כל היום בלי הבדל בין בוקר וערב וחלקן גם מקיאות. בדרך כלל הבחילות מתחילות בשבוע 5-6 ועוברות לקראת שבוע 10 או סוף הטרימסטר הראשון, אבל יש נשים רגישות שהבחילות וההקאות מלוות אותן גם בחודשים מתקדמים יותר.

קולינריה יפואית בעגמ'י. אפיק גבאי
פתאום בא לכן חומוס כל הזמן ואתן בכלל לא אוהבות? קערת חומוס/אפיק גבאי

חשקים
בתקופת ההריון הגוף אמנם זקוק ליותר קלוריות והוא אמור גם לעלות במשקל, אבל לא בלי הגבלה, לכן המשפט אוכלת בשביל שניים הוא בעייתי מפני שהוא נותן לגיטימציה לנשים "להתפרע" בתקופת ההריון. במקרים רבים בשליש הראשון נשים סובלות מבחילות ומאובדן תאבון ובשבועות המתקדמים יותר התנודות ההורמונליות עשויות להוביל להתקפי רעב או לחשקים למזונות מסוימים.

שינויים במצבי הרוח
כפי שכבר ציינו, במהלך תחילת ההריון וגם במהלכו, הגוף של האישה חווה עליה חדה ברמות ההורמונים בדם - מה שעלול לגרום לשינויים במצב הרוח. בנוסף, תהליך ההריון הוא תהליך פיזי ונפשי שעובר על האם לעתיד והוא עשוי להיות מלווה בתחושות פחד, חרדה וכמובן שמחה מהעתיד לבוא.

שירותים. ShutterStock
מבלה הרבה יותר זמן בשירותים?/ShutterStock

השתנה תכופה
נשים בשלבים המוקדמים של ההריון עשויות לחוות צורך גדול יותר להשתמש בשירותים על בסיס תכוף יותר. הסיבה לכך היא זרימת הדם מוגברת לכליות אך גם העובדה שהרחם הולך וגדל ובמקביל מפעיל לחץ על שלפוחית השתן.

דימום השתרשות של העובר ברחם
על פי הסטטיסטיקה כאחת מכל ארבע נשים תחווה בשליש הראשון דימום השתרשות קל וכאבי השרשה בעת התהליך בו הרחם קולט את הביצית המופרית. הרבה נשים, במיוחד אלה שהמחזור שלהן לא סדיר, טועות לחשוב שדימום ההשתרשות הוא בעצם המחזור החודשי שלהן שהקדים, אך למעשה מדובר בניסיון של תא הזיגוטה להשתרש ברחם. הדימום של ההשתרשות שונה מהווסת בצבע, בעוצמה ובאורך ולרוב מדובר בדימום בהיר יותר שנמשך יומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully