וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 דברים שכל אמא טרייה שומעת, ולמה את ממש יכולה להתעלם מהם

29.4.2018 / 0:05

לאורך כל החיים נשים שומעות הערות ועצות מהסביבה על איך שהן נראות ומתנהגות, ובהריון ובאימהות נדמה שזה רק מתגבר. הנה 6 עצות שכמעט כל יולדת טרייה שמעה בחייה, ותכלס - לגמרי אפשר לוותר עליהן

אמא מניקה תינוק. ShutterStock
אתן בוחרות מה טוב לכן ולתינוק. אמא ותינוק ניובורן/ShutterStock

נשים כבר התרגלו לשמוע במהלך ההריון הערות על גודל הבטן שלהן, או על הרגלי האכילה שלהן, אבל אם קיוויתן שההערות יגמרו ברגע שהילד נולד - טעיתן ובגדול, זה רק הולך ומתגבר. עצות על הנקה, שינה משותפת עם הילד, כניסה למסגרות - נורות מכל עבר, ועל כל אחת שאומרת משהו חיובי יש אחת שלילית. אנחנו לא אומרים שאנחנו יודעים יותר טוב מאחרים, אבל אספנו עבורכן 6 עצות שתרגישו ממש חופשי להתעלם מהן. אתן האימהות ולכן אתן אלה שמחליטות מה טוב לכן:

1. תמשיכי לנסות, בסוף תצליחי להניק

הנקה היא אחד מהנושאים הכי רותחים אצל אימהות טריות והיא מביאה איתה דיונים סוערים של מצדדים בהנקה בלעדית שיגידו לכם שזה הדבר הכי טוב בשביל התינוק שלכם, ומהצד השני כאלה שיגידו שזה לא חובה כי גם מצבה של האם נחשב. ולא, הנקה לא באה באופן טבעי עבור כל הנשים. יש כאלה שמתקשות מאוד וסובלות סבל רב מחוסר ההצלחה, רגשות האשם או הכאבים ויש כאלה שזה בא להן בקלות. כך או כך זה לא מעיד דבר וחצי דבר על האמא שאת או על האמא שאת עתידה להיות.

2. תנמנמי כשהתינוק ישן

בגדול זו אחלה עצה, בקטן - זה לא עובד ברוב המקרים. למרבה הצער נשים (וגברים) עוד לא ממש למדו איך לכוון את השעון הביולוגי שלנו כדי שיגרום לנו ללכת לישון בעשר בבוקר אחרי שרק לפני שבועיים עוד היינו קמים לעבודה ושותים שלוש כוסות קפה בשעה הזו. רוב הנשים בחופשת לידה יעדיפו לשטוף עוד איזה בקבוק, להתקלח או להיכנס לאינסטגרם כשהתינוק ישן. פשוט אין להן זמן לישון צהריים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תינוק ישן על הגב עם מוצץ. ShutterStock
יאללה עכשיו תורך! תינוק ישן/ShutterStock

3. תצטרפי לקבוצת אימהות בפייסבוק

שלא תבינו לא נכון, תמיכה היא דבר סופר חשוב בתקופה המאתגרת הזו של לידת ילד - אבל לפעמים היא יכולה יותר להזיק מאשר להועיל. זה לא אומר שאסור לכן להתייעץ עם אימהות אחרות, לשמוע את דעתן או אפילו לקבל מידע ברשת, זה לא יכול להזיק כל עוד אתן שומרות על שפיות. מה שאנחנו כן אומרים זה שהתמיכה הזו לא חייבת להגיע דווקא מאימהות טריות, זו גם יכולה להיות החברה הרווקה שלך, אחותך או אפילו אמא שלך. מה שעובד לכן.

4. "תהני מכל רגע, זה עובר כל כך מהר"

שוב, זה משפט שמגיע עם המון כוונות טובות, אבל מי באמת יכול ליישם אותו? בטח לא נשים שהרגע עברו חוויה פיזית מטלטלת או מעצימה (מחקו את המיותר), מתקשות להתרגל לחיים החדשים שלהן, לא ישנות בכלל ובמקביל מאוהבות או מתאהבות ביצור החדש שהגיע איתן הביתה מבית החולים. או במילים אחרות - שיכורות. גם בואו נהיה ריאליים - כמה מהר זה בדיוק עובר אם את קמה לתינוק בוכה כמעט 24 שעות ביממה?

אמא מרדימה תינוק. ShutterStock
מותר לך להרים אותו על הידיים כמה שאת רוצה. אמא מרגיעה תינוק בוכה/ShutterStock

5. "אל תעשי ככה, הוא יתרגל בסוף"

הרבה אימהות שומעות את המשפט הזה בהקשר של הרדמת תינוקות על הידיים או הרגעה שלהם. החשש - הוא יגדל להיות מבוגר מפונק ועוד לפני זה הוא פשוט לא ירד לך מהידיים. ואם הוא יתרגל? אז מה? כשימאס לך תוכלי להרגיל אותו להתנהגות אחרת - כזו שתהיה לך נוחה ותתאים לך. רוצה להחזיק אותו הרבה על הידיים? רק תעבדי על השרירים. שום דבר לא חקוק בסלע והרגלים, תתפלאו, אפשר לשנות - בטח בגיל צעיר.

6. תכינו לבד את האוכל של התינוק שלכן (ועדיף שהוא יגיע מהשוק האורגני)

שוב, מדובר בעצה שבבסיס שלה מגיעה ממניעים טובים ומדאגה לתזונת הילד, אבל לאיזו אמא יש אנרגיות ללכת ולבחור את הבטטה האורגנית או הבננה הכי יפה שהיא מצאה בשוק האורגני, להכניס אותה לבלנדר ולהקפיא להמשך השבוע. בשביל מה המציאו צנצנות גרבר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully