וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזעזע: אישה קיבלה עירוי לא נכון לווריד - ומתה מוות אכזרי

10.4.2018 / 13:08

צעירה בת 28 נכנסה לניתוח שגרתי בבית חולים ברוסיה. לאחר הניתוח ניתן לה ככל הנראה בשוגג תמיסת פורמלין במקום תמיסת מי מלח - מה שפגע בה אנושות. היא הוטסה לבית חולים במוסקבה להמשך טיפול, אך לא הצליחה לשרוד

אילוסטרציה. ShutterStock
טעות פטאלית. אינפוזיה בבית חולים/ShutterStock

אישה מרוסיה מצאה את מותה עקב טעות פטאלית בבית החולים שבו אושפזה. על פי דיווחים האישה, קטרינה פדייבה בת ה-28, מתה במוסקבה אחרי שפונתה לבית החולים בבירה הרוסית עקב טיפול רשלני בבית חולים מקומי ששמו לא הותר לפרסום במחוז אוליאנובסק (Ulyanovsk). הצעירה, כך דיווחה התקשורת המקומית, קיבלה עירוי של פורמלין, תרכובת שמשמשת לשימור גופות, במקום תמיסת מלח. בעקבות מותה נפתחה חקירה פלילית.

פורמלין משמש כחומר חניטה בשל יכולתו לעכב את הפירוק האורגני של הגופה. הוא משמש גם בתעשיית הבדים כדי להפוך אותם ללא קמטים, כחומר חיטוי, וכן כמרכיב דבקים המשמשים למוצרי נייר, טקסטיל וחומרי בנייה. פדייבה כך נטען קיבלה פורמלין בטפטוף דרך הווריד שמורכב מ-37 אחוזים חומר פעיל.

אמו של פדיאווה, גלינה ברישניקובה, סיפרה כי בתה אושפזה בבית החולים לניתוח שגרתי ב-15 במרץ. לאחר שקיבלה את תמיסת הפורמלין במקום תמיסת הסליין, סבלה פדייבה מכאבים במשך יומיים לפני שנכנסה לתרדמת.

על פי סוכנות הידיעות הרוסית TASS, היא הוטסה לבית החולים הפדרלי A.I. Burnazyan במוסקבה אבל מתה מכשל רב מערכתי. הרופאים דיווחו על 52 תרופות שונות בעזרתן ניסו להציל את פדייבה, אבל כאמור ללא הצלחה.

עוד באותו נושא

קרח מונע נפיחות? הטעויות המסוכנות שאתם עושים בעזרה ראשונה

לכתבה המלאה

המשפחה מאשימה את הרופאים ברצח

"הרגליים שלה זזו, היו לה עוויתות, כל גופה רעד", סיפרה אמה. "שמתי עליה גרביים, אחר כך חלוק ושמיכה, אבל היא רעדה עד כדי כך שאני אפילו לא יכולה לתאר את זה. אף רופא לא בא לראות אותה למרות שהיא התעוררה בשלב כלשהו מהתרדמת". אמה הוסיפה ואמרה כי הפורמלין "פשוט אכל את גופה מבפנים", והאשימה את הרופאים שטיפלו בבתה ברצח. "הרופאים שביצעו את הניתוח כבר ידעו שהם החדירו לה משהו לא בסדר", אמרה. "הם היו צריכים לערוך פעולות דחופות כדי להצילה, אבל הם לא עשו כלום".

סוכנות הידיעות גם דיווחה כי שר הבריאות של מחוז אוליאנובסק, רשיד עבדולוב, הציע את תנחומיו למשפחה. עבדולוב הסביר כי למרות שפדייבה התעוררה לזמן קצר תוך כדי הטיפול במוסקבה, הרופאים לא הצליחו להציל אותה. לדבריו מי שעשה את הטעות פוטר בעקבות חקירה פנימית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully