וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחקר הזה גילה תופעת לוואי מטרידה של מגבונים לחים

10.4.2018 / 6:54

מחקר אמריקאי גילה כי חשיפה של תינוקות לכימיקלים כמו אלה שנמצאים במגבונים לחים, עלולה לייצר אלרגיות למזון בשלבים מאוחרים יותר בחייו של ילד. אז מה אפשר לעשות?

מגבונים. ShutterStock
יכול לגרום לאלרגיות בילדים. מגבונים לחים/ShutterStock

יש אנשים שיהיו מוכנים להודות שהמגבונים הלחים הצילו להם את החיים לא פעם ולא פעמיים, אבל מחקר חדש מאוניברסיטת נורת'ווסטרן שבארה"ב טוען כי למטליות הריחניות האלה יכולה להיות השפעה בריאותית לא קטנה על הילדים שלכם.

על פי ממצאי המחקר, מגבונים לחים עלולים לסכן תינוקות בתגובות אלרגיות על ידי פגיעה באיזון של השכבה הטבעית המגנה של העור - מה שהופך אותו לרגיש יותר לכימיקלים שונים. הממצאים נכונים במיוחד כשזה נוגע לילדים בעלי נטייה גנטית לפתח אלרגיות, שקשורה לתופעות כמו אקזמה - שמשפיעה אצל שליש מהילדים הסובלים מאלרגיות. ממצאי המחקר מסבירים כיצד אלרגיות למזון - תגובה חיסונית קיצונית לחומרים מזיקים - מתחילות, ולמה שיעורי האלרגיה גדלו כמעט ב-20 אחוזים במדינות כמו ארה"ב ב-20 השנים האחרונות.

אמא מחליפה חיתול לתינוקת. ShutterStock
לשטוף טוב טוב את שאריות הסבון. אמא מחתלת תינוק/ShutterStock

לצורך המחקר, השתמשו החוקרים בעכברים צעירים שנחשפו בגיל צעיר מאוד לכימיקלים, כמו אלה המצויים במגבונים לחים. בבגרותם, העכברים נחשפו שלוש עד ארבע פעמים לאלרגנים למזון ולאבק למשך 40 דקות במהלך תקופה של שבועיים. התוצאות הראו כי רק כאשר העכברים אכלו מזונות אלרגניים כמו בוטנים התפתחו אצלם אלרגיות חריפות הכוללות אקזמות. הסיבה לטענת החוקרים נבע "בשל השינוי שהעור עבר בגלל החשיפה לכימיקלים שנמצאים במגבונים הלחים".

"זהו מתכון לפיתוח אלרגיה למזון", אמרה הכותבת הראשית של המחקר, ג'ואן קוק-מילס, מרצה לאלרגיה לאימונולוגיה באוניברסיטת נורת'ווסטרן. "כמו כן זוהי התקדמות משמעותית בהבנה שלנו כיצד אלרגיה למזון מתחילה מוקדם בחיים. לדבריה, גם אם לא אכלו את המזון האלרגני בעצמם, מגע עם אדם שבא במגע עם מזון כזה יכול לעורר אצל הילדים תגובה אלרגנית. "אם הורה בישל והשתמש בבוטנים ואז טיפל בתינוק, ייתכן מאוד שהוא עלול לפתח אלרגיה למזון".

עוד באותו נושא

זהירות, אלרגיה: איך מזהים תגובה אלרגית למזון

לכתבה המלאה

להקפיד לשטוף ידיים

יחד עם זאת, ממצאי המחקר שפורסמו בכתב העת Allergy and Clinical Immunology, מראים כי יש דרכים לרסן את התפתחותם של אלרגיות למזון אצל ילדים. אחת מהן היא לשטוף את הידיים היטב לפני שנוגעים בתינוק. השנייה היא לשטוף את שאריות הסבון שנותרות על עורו של התינוק לאחר השימוש במגבונים לחים.

אלרגיות למזון נמצאות במגמת עליה בארצות הברית. המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן הציגו מחקרים המראים כי אלרגיות למזון בקרב ילדים גדלו ב-50 אחוזים בין 1997 ל -2011. משמעות הדבר היא ש-1 מתוך 13 ילדים בארצות הברית סובלים מאלרגיות למזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully