וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: הרופא השתמש בזרע שלו להפרות את אם המשפחה

9.4.2018 / 11:13

קלי רוולט מאיידהו שלחה דגימת DNA לאתר העוסק במציאת שורשים משפחתיים. התשובה שקיבלה לא תאמה את מה שידעה כל חייה. כעת היא תובעת את הרופא המיילד של אמה שהוא ככל הנראה גם אביה הביולוגי

ShutterStock

בווידאו: האם הרופא הזה הוא אביהם של 60 ילדים?

הנה סיפור שיכול בקלות להיות הבסיס לסרט הוליוודי: אישה אמריקאית בת 36 מאיידהו שבארה"ב תובעת את הרופא שביצע באמה הפריה בטענה שהוא הפרה אותה עם הזרע שלו ולא של אביה.

הסיפור המוזר הזה מתחיל כשקלי רוולט שלחה דגימת DNA לאתר גנאלוגי שנקרא Ancestry.com. את התוצאות של הבדיקה היא לא צפתה - שכן הן הראו כי אביה הוא לא אביה הביולוגי. בתחילה רוולט חשבה שהתוצאה שגויה, ונתנה לאמה את השם שכן תאם את בדיקת ה-DNA שלה. האם הכואבת הבינה מיד מה קרה ושיתפה את בעלה לשעבר בחדשות. השניים החליטו לנסות ולשמור את הסוד מבתם כדי לא לפגוע בה, אך כשזו נתקלה בתעודת הלידה שלה היא ראתה את השם של ד"ר גינקלד מורטימר, המיילד של אמה והאיש ששמו הופיע באתר, היא חיברה את הקצוות והבינה מה קרה.

כעת רוולט תובעת, יחד עם הוריה, את הגניקולוג של אמה שפרש מאז, ד"ר מורטימר, באשמת מרמה, רשלנות רפואית, מצוקה רגשית והפרת חוזה. הוריה, סאלי אשבי ואדוארד פולר שנישאו בנשות ה-80 פנו אל ד"ר מורטימר מפני שלאב הייתה ספירת זרע נמוכה ולאם היו בעיות שונות ברחם, כך שבני הזוג לא הצליחו להרות. בתהליך ההפריה הוחלט להשתמש בזרע אחד של האב ובזרע של תורם שנבחר. התורם האידיאלי של בני הזוג היה סטודנט שגובהו מעל 1.80, שיערו חום ועיניו כחולות. על פי החשדות במשך שלושה חודשים בהם ניסו בני הזוג להרות, הרופא הפרה את האישה בזרעו.

עוד בנושא:
לראשונה: חוקרים יצרו זרע במעבדה
זרע של גבר הולנדי הפרה בטעות 26 ביציות במרפאת פוריות

הפריה חוץ גופית. שאטרסטוק, ShutterStock
טראומה לכל המשפחה. הפריית מבחנה/ShutterStock, שאטרסטוק

בני הזוג כמובן טוענים שלא ידעו דבר, ואילו היו חושדים בכך לא היו עוברים את ההפריה אצל הרופא. מה שכן היה מוזר לטענתם בהתנהלותו של ד"ר מורטימר הייתה תגובתו כאשר סיפרו לו שהם עוברים מאיידהו לוושינגטון. לדבריהם, ד"ר מורטימר החל לבכות כששמע את החדשות. בתביעה נכתב כי הרופא ידע שקלי רוולט היא בתו, אך לא גילה זאת להוריה. דובר המשפחה הוציא הודעה לעיתונות המקומית בבקשה לנסות ולשמור על פרטיות המשפחה שמבינה את העניין בסיפור שלה, אך מבקשת זמן ושקט להחלים מהטראומה שנפלה עליהם.

לפני כשנה פורסם מקרה מהולנד שבו המנהל לשעבר של בנק זרע הולנדי נתבע על ידי 23 הורים וילדים שטוענים כי הוא החליף את תרומת הזרע שבחרו, בזרע שלו. ד"ר ג'אן קארבאט, שמת חודש לפני שהוגשה התביעה בגיל 89 ניהל בנק זרע במשך כמעט שלושה עשורים מביתו וסגר אותו בשנת 2009 לאחר שלא עמד בסטנדרטים הנדרשים. על פי סוכנויות הידיעות באירופה, עשרת אלפים ילדים נולדו בעקבות טיפולים במרפאה שלו, 60 מתוכם נוצרו ככל הנראה מהזרע שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully