וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 הרגלים רעים שמעידים שאתם בעצם יודעים יותר טוב מכולם

28.3.2018 / 7:04

אתם רגילים שמעירים לכם עליהם, נוזפים בכם בגללם או שהם פוגעים בתדמית שלכם, אבל יכול להיות שכל ההרגלים המגונים האלה בכלל הופכים אתכם לטובים יותר מכל השאר

מחקר מצא: אנשים שמקללים הרבה - חכמים יותר/מערכת וואלה!

בווידאו: עוד הרגל רע שהוא בעצם טוב

העניין עם הרגלים רעים הוא שרובם יכולים להזיק לכם, אם תרבו בהם. במינונים נמוכים, לעומת זאת, גם הרגל "רע" יכול להשתלב ולהפוך חלק מאורח חיים בריא ותקין. רוצים דוגמה? אף אחד לא רוצה לחיות בזוהמה ואי סדר מוחלט - זה לא בריא ולא תורם לחייו של איש לחיות כך. אבל זה ששולחן העבודה שלכם תמיד מבולגן והפוך? פחות נורא. אולי זה אפילו עוזר לתהליך היצירתי שלכם.

הנה עוד 9 דוגמאות להתנהגויות והרגלים שנחשבים שליליים, אבל יכול להיות שבניגוד למה שאמא שלכם והמורים שלכם אמרו לכם כל החיים, יכול להיות שבמקרה שלכם מדובר דווקא בסימן טוב.

עוד בנושא:
11 סימנים שאתם חכמים יותר ממה שאתם חושבים
עשר תכונות מפתיעות שמאפיינות אנשים סופר אינטליגנטים
מבחן האייקיו הקצר בעולם: 3 שאלות שיקבעו אם אתם גאונים

כסיסת ציפורניים. ShutterStock
אמרו לכם שזה לא בריא? מזל שלא הקשבתם. כסיסת ציפורניים/ShutterStock

דחיינות
יותר ויותר מחקרים מנסים לפצח את חידת הדחיינות - למה אנשים עושים את זה? ואיך אפשר להמנע מזה? אולם, אדם גרנט, מרצה באוניברסיטת וורטון בפילדלפיה ומחבר הספר "Originals" מציע פרספקטיבה שונה על דחיינות. במקום לראות עצלנות גרידא כמניע מאחורי ההתנהגות הזאת, הוא טוען שאפשר שדחיינים פשוט מחכים לרגע ה"נכון" ביותר לבצע את המשימה. במילים אחרות, דחיינות עשויה במקרים מסויימים לעודד יצירתיות, משום שכך אתם נותנים לעצמכם עוד זמן לפתח רעיונות ולחשוב עליהם.

כסיסת ציפורניים
במחקר שעקב אחר אלף ילדים החל מגיל 5 שאלו החוקרים את הוריהם של הילדים בגילאי 5,7,8, ו-11 האם הילדים כוססים את ציפורניהם או מוצצים את אגודלם. במקרה של כשליש מהילדים התשובה היתה חיובית לגבי אחד או יותר מההרגלים הללו. כשהילדים הגיעו לגיל 13 ערכו להם החוקרים בדיקות אלרגיה, ושוב בגיל 32. הם גילו שהילדים שנהגו לכסוס ציפורניים או למצוץ אצבע סבלו פחות מאלרגיות בהשוואה לילדים האחרים במחקר.

נטייה לאיחורים
אם אתם מאחרים כרוניים, אתם יודעים שזה עלול לפגוע במערכות היחסים המקצועיות והאישיות שלכם ולגרום לכם להיתפס כאנשים מפוזרים ואפילו חצופים. אולם מבט לעומק הסיבות שבגללן אנשים נוטים לאחר מספק נקודת מבט מעט שונה. "מאחרים כרוניים נוטים להיות אנשים אופטימיים וזה משפיע על תפיסת הזמן שלהם. הם באמת מאמינים שהם יכולים לצאת לריצת בוקר, לעבור בסופר ולהספיק להביא את הילדים בזמן לבית הספר - והכל בתוך שעה אחת", כותבת דיאנה דה לונזור בספרה "Never Be Late Again" שעוסק בתופעת האיחורים הכרוניים. כלומר, מאחרים כרוניים נוטים להיות אנשים שמקווים ומצפים לתרחיש הטוב ביותר.

נערות צעירות לועסות מסטיקים ועושות בלונים. ShutterStock
מרגישים תקועים? לעיסת מסטיק מעודדות ערנות ויצירתיות/ShutterStock

אוהבים לקטר?
אף אחד לא רוצה להיות ה"קוטר", זה שמתלונן ללא הפסקה על האנשים שעובדים איתו, על מזג האוויר, על התור בדואר, על הפקקים, על הילדים ועוד. מחקר שצוטט במגזין האטלנטיק לאחרונה, טוען שאנשים שמקטרים תלונות מוכוונות מטרה - כלומר, תלונות שמתבצעות תוך חשיבה על תוצאה או שינוי רצויים - מאושרים יותר מאנשים שמקטרים ללא תוחלת, רק לשם הקיטור. אז איך מקטרים נכון? "תלונה אפקטיבית שלא תגרור עויינות מצד הסביבה היא כזאת שמתמקדת במחדל או בעיה ברי תיקון ומופנית למי שבכוחו לתקן אותם", מסביר הפסיכולוג גאי וונץ'.

לעיסת מסטיק
לא מומלץ להכנס עם מסטיק לראיון עבודה או פגישה חשובה, משום שזה נחשב להתנהגות גסת רוח, אבל אם אתם סתם יושבים לבדכם במשרד, לעיסת מסטיק יכולה לעזור לכם להרגע ולפתח את היצירתיות. מספר רב יחסית של מחקרים הראה שלעיסת מסטיק מגבירה את הערנות - אחד המחקרים אפילו מצא שאנשים שלעסו מסטיק במהלך מבחני אינטליגנציה השיגו ציונים גבוהים יותר מאנשים שלא לעסו מסטיק. מחקר אחר טוען שלעיסת מסטיק משפרת את מצב הרוח ומפחיתה את רמת הורמון הסטרס קורטיזול.

שולחן עבודה מבולגן
לחוסר ארגון ואי סדר יכולים להיות גם יתרונות. מספר מחקרים מצביעים על כך שבלאגן עוזר לאנשים להתמקד במטרות משום שזה דוחף אותם לחפש סדר איפשהו בחייהם. במילים אחרות, ייתכן שמראה השולחן המבולגן שלכם לבדו יכול לעורר את היצירתיות שלכם.

אישה עובדת בבית קפה עם לפטופ. ShutterStock
קחו 12 דקות ותנו למחשבות לנדוד. אישה חולמת בהקיץ/ShutterStock

אוהבים לרכל
זה לא תירוץ להשחיר את שמם של אחרים וללכת רכיל בעמכם, אבל אם אתם כבר מרכלים, כדאי שתדעו שאם אתם עושים זה כדי לעזור למישהו אחר, זה יגרום לכם להרגיש טוב יותר. המסקנה הזאת עלתה ממחקר שבו משתתפים חזו בשחקנים מרמים במשחק כלשהו. כשהם היו עדים לרמאות, עלה קצב הלב של הנחקרים. החוקרים שערכו את הניסוי איפשרו למשתתפיו לשלוח לשחקנים הודעות פרטיות במהלך המחקר וכמחציתם בחרו ליידע את השחקנים על כך שיש רמאי במשחק וכיצד הוא מרמה. החוקרים כינו את העברת המידע הזו "רכילות פרו-חברתית". לאחר שהעבירו לשחקנים את המידע על הרמאות, קצב הלב של המשתתפים נרגע והם דיווחו שהם מרגישים טוב יותר.

חלומות בהקיץ
בשנת 2010 פורסמו ממצאים של מחקר שמשכו לא מעט תשומת לב, וטענו שחלומות בהקיץ עלולים לגרום לאנשים להיות אומללים. לעומתו, מצאו מחקרים אחרים כמה יתרונות במנהג החולמני הזה. כך למשל, אחד מהם גילה שלאפשר למחשבות לנדוד לכמה דקות באופן מכוון משפר את היצירתיות ואת התפוקה. המחקר שצוטט בהארוורד ביזנס ריוויו, טען שלאפשר למחשבות לנדוד למשך פרק זמן קצר של 12 דקות בזמן העבודה על פרוייקט או משימה מאתגרת במיוחד עשוי לסייע לסיכוי למציאת פיתרון עבורה.

אמממ.... אההה
אממ... אם אתם אה, קוראים את... נו... קוראים את המשפט הזה, אתם בטח אה, חושבים ש אממממ... מי שכתב אותו לא ממש אה, מקצועי. מחקר שחלקים נבחרים ממנו הופיעו לא מזמן בכתבה באתר Quartz, דווקא טוען ששימוש בפילרים כמו אמממ ואה במשפטים שלכם דווקא מסייע למאזינים להבין ולזכור את מה שאתם אומרים. מחקר אחר גילה עוד דבר מעניין לגבי אנשים שנוטים להשתמש בפילרים האלה לעתים קרובות - הם נוטים להיות אנשים מצפוניים מאוד ועובדים מסורים וחרוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully