וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: מה שאתם רואים בתמונה הזו חושף את המוח שלכם

21.3.2018 / 0:45

התמונה בה ניתן לראות גם ברווז וגם ארנב היא אחת מהאשליות האופטיות המוכרות מכולן. מחקר שנעשה עליה לאחרונה ניסה להבין את ההבדלים בין מה שכל אחד מאתנו רואה בה וחשף תגליות מרתקות -שקשורות גם לפייק ניוז

יוטיוב

אחת האשליות האופטיות העתיקות והמוכרות היא ה"ברווז או ארנב", התמונה המאוד מתעתעת שכל אחד מזהה בה חיה אחרת, לפחות עד שמסובבים אותה ומראים לו את החיה השנייה. כעת, מחקר חדש שנערך על האשליה הזו העלה ממצאים מפתיעים וענה על השאלה - מה אומר על המוח שלנו מה שאנחנו רואים בתמונה הידועה?

עוד בנושא:
ברווז או ארנב? מה שאתם רואים בתמונה הזאת יקבע כמה יצירתיים אתם
מה שאתם רואים בתמונה הזו יגלה לכם - כמה חולי מין אתם?

ארנב או ברווז?. מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך
אז מה אתם רואים בתמונה?/צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS

על פי המחקר, מסתבר שחצי מהאנשים לא רואים ברגע הראשון גם ברווז וגם ארנב כאשר מציגים בפניהם את האשליה. רק לאחר שאחד החוקרים ביקש מהאנשים לדמיין ברווז שאוכל ארנב, הם היו מסוגלים להתרכז ולראות את שתי החיות יחד. קייל מת'יוסון, חוקר מוח ואחד מכותבי המחקר, אמר: "המוח שלנו סוג של עושה זום אאוט, ומסוגל לראות את התמונה הגדולה, כאשר אנחנו חושבים על שני האובייקטים באותו ההקשר".

"המחקר מדגים גם שאפשר לשלוט בצורה בה המוח מנתח מידע, בעזרת רק כמה מילים או עם תמונה", הוסיף מת'יוסון, "גילינו שצריך למצוא דרך לפרק את הסצנה, לאפשר למוח להבדיל בין שתי חלופות".

עוד באותו נושא

מה שאתם רואים בתמונה הזו יקבע אם אתם חולי נפש

לכתבה המלאה
ברווז וארנב. ShutterStock
יותר קל לשים לב לשניהם, כשחושבים עליהם באותו הקשר. ברווז וארנב/ShutterStock

החוקרים ניסו לבדוק האם יש משפט אחר, פשוט יותר, שיעזור לאנשים לראות את שתי החיות - "דמיינו ברווז לצד ארנב" - אבל לא הייתה לו את אותה ההשפעה. הסיבה היא שהמשפט לא מספק הסבר למי היא כל אחת מהחיות בציור. מת'יוסון הסביר שהמחקר עשוי להשליך על הצורה בה אנשים צורכים חדשות וגם פייק ניוז. "צריך לשים לב לזה כשקוראים חדשות", הוא מזהיר, "הרבה פעמים אנחנו מפרשים ומבינים מידע כמו שמתאים לנו לראות אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully