וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור המוזר על בני הזוג שמצאו את תמונות הישבן שלהם בכתב עת רפואי

4.3.2018 / 14:17

אנחנו רגילים לקרוא על מקרים רפואיים נדירים שמתפרסמים ללא שמות החולים. מקרה אחד שפורסם בכתב עת מאוד נחשב קיבל יותר מדי תשומת לב מהעיתונים באנגליה עד שבני הזוג חששו שמישהו מחבריהם יזהה אותם וביקשו להסירו

מערכת וואלה!

בווידיאו: צעיר בלע תולעים טפיליות ופרסם על זה מאמר בכתב עת נחשב

אחד מכתבי העת המדעיים הנחשבים ביותר, ה-BMJ, הסיר מאמר מדעי שעסק בתולעים טפיליות, אחרי שהאנשים שמתוארים בו גילו שתמונות של העכוזים שלהם הגיעו לכל הצהובונים באנגליה. בני הזוג ששמם לא פורסם, נדבקו בזיהום במהלך שיט באי מרטיניק שבקריביים, כאשר הרגישו צריבה על עורם בעודם ישובים על חול הים. כעבור יום, האישה בת ה-52 הבחינה בפריחה אדומה על עכוזה, כך דווח בכתב העת. הם טופלו זמן לא רב לאחר מכן בבית חולים בקיימברידג', שם הרופאים הבהירו להם כי הם נדבקו בתולעים טפיליות. עד כה הכל נשמע רגיל, אבל הסיפור הסתבך.

בני הזוג טופלו בתרופות לטיפול בזיהומים טפיליים, לאחר סבב של סטרואידים ואנטיביוטיקה שניתנו להם על ספינת השייט. הצרות התעוררו כאשר הרופא שטיפל בהם, ד"ר דאגלס מסלין, החליט לשתף את המקרה ב-BMJ לאחר שציין כי "חוסר היכרות עם המצב" עיכב את הצוות שלו מלבצע אבחנה. הוא קיבל את אישורם של בני הזוג לפרסם תמונות של סימני הפריחה, מבלי לציין את שמם, והסביר להם כי מדובר במאמר מקצועי שמגיע לעיניהם של רופאים ואנשי מקצוע בלבד.

עוד בנושא:
סיפור בדקה: חולה קיבל הודעה: יש לך חצי שעה לחיות
אישה הקליטה את הרופאים שלה במהלך ניתוח. לא תאמינו מה היא שמעה

פריחה בגוף. ShutterStock
זו כמובן לא התמונה האמיתית אבל תדמיינו לעצמכם איך הייתם אתם מרגישים/ShutterStock

התמונות של הזיהומים של בני הזוג שפורסמו בדו"ח של ד"ר מסלין נאספו במהרה על ידי כמה מהאתרים המדעיים באנגליה, וגם כמה מהצהובונים, ובתוך ימים ספורים לאחר פרסום הממצאים, התצלומים קיבלו כותרות של "הבילוי הקריבי השאיר מזכרת נבזית" ו"בני זוג שבילו על החוף נותרו עם פריחות אדומות על אחוריהם". הנה דוגמה אחת ממש כאן.

החשיפה הייתה יותר מדי עבור בני הזוג והם החלו לחשוש שהפרטים הבודדים שפורסמו בכתב העת כמו יעד הנסיעה שלהם, הגילאים ובית החולים שבו אושפזו, יחשפו את זהותם. כתב העת קיבל בקשה להסיר את המחקר מן הרשומות שלו. "מאמר זה הוסר", כתבו באתר BMJ והוסיפו כי "ללא הודאה של אחריות, BMJ הסירה את המאמר מרצונה הטוב לבקשת המטופלים המודאגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully