וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדלאידע? למה ההנגאובר הולך ומחמיר ככל שמתבגרים

2.3.2018 / 7:16

מי מכם שלא יצא בסוף השבוע למסיבת פורים סוערת - יכול להמשיך לאייטם הבא. מי שחזר הביתה שיכור וקם בבוקר להנגאובר הכי קשה שהוא זוכר - מתברר שיש לזה כמה סיבות. וכן, אתם כבר לא צעירים כמו פעם

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

בווידיאו: ככה נראה רייב פורים בשנה שעברה

אם חשתם שהבוקר שאחרי מסיבת פורים הולך ונהיה קשה יותר כשאתם מתבגרים אתה לא מדמיינים את זה. ההנגאובר אכן הולך ומחמיר עם הגיל. אם בצעירותכם חשבתם שאפשר לשתות כוס אחר כוס ולקום בבוקר עם כאב ראש קל, הרי שככל שמתבגרים המצב משתנה. אבל מדוע זה קורה?

עוד בנושא:
מה אוכלים ברחבי העולם אחרי הנגאובר?
9 דרכים שיעזרו לכם לנצח את ההנגאובר

ההנגאובר, או בשמו העברי חמרמורת, הוא תופעה שמופיעה באופן פרדוקסלי דווקא אחרי שרמות האלכוהול בדם יורדות או אפילו מתאפסות, בדרך כלל בבוקר אחרי לילה של שתייה מרובה. התסמינים יכולים לכלול חולשה, צימאון, כאבי ראש ושרירים, בחילות, הקאות, ירידה ביכולת הריכוז ואפילו שינויים קיצוניים במצב הרוח שיכולים לנוע בין אי שקט לתחושת דיכאון.

אין הסבר חד משמעי ומקובל על מדוע נוצר הנגאובר, ובעוד שנטייה אישית ותורשתית היא דבר משמעותי ככל הנראה גם התייבשות, ירידה ברמות הסוכר בדם, צבירת רעלים בדם ותגובה חיסונית עשויים לשחק תפקיד בתופעה הלא נעימה הזאת. הנה כל הסיבות שהפכו מאת כאב הראש בלתי נסבל דווקא היום, וגם כמה עצות לפעם הבאה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully