וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל כמה זמן צריך להיבדק אצל גניקולוג, ולמה זה חשוב?

7.3.2018 / 7:56

אתן יודעות כל כמה זמן צריך ללכת לעשות בדיקת פאפ? מודעות לחשיבות שיש לביקורת שנתית אצל הגניקולוג שלכן? אם אתן עדיין לא בטוחות, הנה התשובות בשבילכן

ShutterStock

הנה שאלה שאנחנו שומעים מלא מעט נשים - כל כמה זמן אנחנו צריכות ללכת ולהיבדק אצל הגניקולוג? ביקשנו מד"ר משה רויבורט, מומחה לרפואת נשים ופריון במכבי שירותי בריאות שיענה לנו על השאלות.

החשיבות של ביקורים תקופתיים אצל הגניקולוג היא מניעתית - כלומר, היא יכולה לאפשר אבחון מוקדם של מצבים שונים שייתכנו בתפקודם ובבריאותם של איברי המין והשדיים.

מעקב שגרתי כולל כמה בדיקות: בדיקה גניקולוגית ידנית, סקירת אולטרה סאונד של איברי הרבייה הפנימיים, בדיקת שד (שנעשית ע"י רופא כירורג) ובדיקת פאפ - אותה מבצעים אחת לשנה או לשלוש שנים, תלוי בגיל האישה ובהיסטוריה הרפואית שלה.

בדיקת פאפ (וידיאו גניקולוג מכבי). ShutterStock
כל כמה זמן צריך לעשות בדיקת פאפ?/ShutterStock

המצב בו צריכה להיות תדירות גבוהה יותר של ביקורים הוא כאשר ישנו ממצא כלשהו שמחייב מעקב תדיר. לדוגמה: אם בבדיקת הפאפ הקודמת אותר ממצא כלשהו או שבבדיקת השדיים נמצא גוש - כדאי לבקר לעיתים תכופות יותר.

ישנן פעמים כמובן שבהן יש להגיע לרופא הנשים בהקדם, גם אם הבדיקה השנתית עדיין רחוקה: כאבי בטן חריפים, דימום וגנילי שלא בזמן הווסת או אחרי קיום יחסי מין, הופעת נגעים שונים באיבר המין, זיהוי של ממצא חשוד בבדיקה העצמית של השד או הפרשה מהפטמה. אלו כמובן מקרים בולטים ביותר, שמצריכים מן האישה לפנות בזריזות לגניקולוג שלה.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף מכבי שירותי בריאות
  • עוד באותו נושא:
  • גניקולוג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully