וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים כשהראייה מתחילה להידרדר בגיל השלישי?

13.2.2018 / 8:51

בדומה לשאר איברי הגוף שלנו, גם העין מזדקנת ואיתה יורדת איכות הראייה. מה הסימנים המקדימים והאם ניתן לעצור את התהליך? שאלנו את דני שאול מאופטיקה זיגי בחיפה

תוכן שיווקי - אסור להשתמש!!!

הזדקנות היא חלק בלתי נפרד מהחיים, ולכן העין אינה שונה מאף איבר בגוף. דני שאול מאופטיקה זיגי שאול בחיפה מבית מכבי ראשון, מסביר לנו על הזדקנות הראיה, מה הסימנים המקדימים ולמה כל כך חשוב להבדק פעם בשנה.

מתי בממוצע מתחילים לראות ירידה באיכות הראייה?

"הירידה מתחילה בממוצע בסביבות גילאי הארבעים. אז מתחילים להרגיש שדברים שעשיתם לפני זה ללא בעיה, כעת אתם מתקשים בהם", מסביר שאול.

מהו תהליך הזדקנות העין?

"התהליך הוא בעצם קושי בהתפקסות לקרוב. ראיית המרחק היא מצוינת אבל לקרוב אנחנו מתקשים יותר ויותר לפקס את החדות. האלסטיות של העדשה התוך עינית פשוט יורדת". לדבריו, הסימנים לכך שיכולת הראייה נחלשת באים לידי ביטוי בכאבי עיניים, תחושת יובש, ערפול, הרחקת היד, "דברים שקודם לא ייחסנו להם חשיבות".

לדברי שאול יש חשיבות גדולה להיבדק באופן קבוע: "החל מגיל ארבעים מומלץ להגיע לבדיקת ראיה פעם בשנה מפני שהביקורת מגלה מעבר לדברים של חדות ראיה או מרחקי עבודה משתנים. מגיל מבוגר יותר (חמישים פלוס) אנחנו רוצים לבדוק דברים שקשורים לזוקן הראייה כמו בדיקת לחץ תוך עיני, הימצאות סוכר בעיניים - דברים שמורידים את חדות הראיה בצורה דרסטית ועלולים לפגוע בשדות הראייה".

האם יש דרך להקדים תרופה למכה ולמנוע את הזדקנות הראייה? התשובה בסרטון.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף מכבי ממבט ראשון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully