וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: יש משהו בתפריט של מקדונלד'ס שיכול למנוע התקרחות

6.2.2018 / 0:03

חוקרים טוענים שמקדונלד'ס משתמשת בכימיקל לטיגון הצ'יפס שמלבד שמירה על טיב שמן הטיגון - מהווה פתרון פורץ דרך לבעיית ההתקרחות אצל גברים ונשים

מערכת וואלה!

בסרטון - הפרסומת למקדונלד'ס שעיצבנה את האיטלקים

רשת ההמבורגרים הבינלאומית מקדונלד'ס מנסה שנים לטעון שהיא רשת הפסט פוד הבריאה בעולם - אבל היא פספסה את הטיעון הכי חזק שלה: אחד הכימיקלים שבצ'יפס שלה מונע התקרחות ותורם לצמיחה מחודשת של השיער, כך לפחות טוענים חוקרים יפנים.

החוקרים הצליחו לגדל שיער בעכברים באמצעות מה שהם מכנים "טכניקה פשוטה", כשהם נעזרים בתאי גזע אנושיים - אשר יוצרים זקיקי שיער חדשים שמסוגלים להצמיח שיער. תוך ימים, העכברים התכסו בשיער בגב ובקרקפת.

פריצת הדרך הגדולה שלהם נרשמה כשהצליחו לייצר במעבדה "חיידקי זקיקי שיער" (HFGs) - תאים המסייעים בהתפתחות זקיקי השיער. הסוד שלהם היה שימוש בכימיקל dimethylpolysiloxane, שהוא חומר כימי המצוי בצ'יפס של מקדונלד'ס - שמתווסף לשמן הטיגון שם מטעמי בטיחות למניעת הקצפת השמן. כשהחוקרים השתמשו באותו כימיקל הוא הוביל ליצירה המונית של 5,000 חיידקי HFGs - ולצמיחת שיער בעכברי המעבדה.

מקדונלדס. ShutterStock
עוד סיבה לאכול במקדונלד'ס. המבורגר וצי'פס/ShutterStock

עוד באותו נושא

חשיפה: המתכון הסודי של מקדונלד'ס דלף לרשת

לכתבה המלאה

פרופסור ג'ניג'י פוקודה מואניברסיסטת יוקוהמה אמר: "המפתח לייצור המוני של HFGs היה בחירה של חומרי המצע עבור כלי התרבית. השתמשנו ב- dimethylpolysiloxane חדיר חמצן בתחתית התרבית וזה עבד מצוין. זו שיטה חזקה ומבטיחה. אנו מקווים כי הטכניקה הפשוטה הזאת תעזור לצמיחת שיער ולטיפול בנשירת שיער אצל גברים ונשים בעתיד הקרוב. למעשה יש לנו נתונים ראשונים ליצירת HFGs אנושיים".

בקרוב?

גיף קרח מגדל שיער. מערכת וואלה!
גיף קרח מגדל שיער/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully