וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיות במערכת הראייה של ילדים שכדאי להכיר ולמנוע

1.2.2018 / 8:31

מערכת הראייה של ילדים נבנית כמו מגדל, ואם חסרה לבנה אחת המערכת כולה לא תתפתח כראוי ועלולות להיווצר מגוון בעיות. אורן פסקל, אופטומטריסט ואורתופטיסט ובעלים של החנות "אופטיקליניק", מבית מכבי ממבט ראשון, מסביר למה צריך לשים לב וכיצד יש לטפל בבעיות אלו

ShutterStock

את מערכת הראייה ניתן לדמות למגדל - ברגע שחסרה לבנה אחת, המערכת כולה לא מתפתחת כמו שצריך ואז יכולות להתעורר בעיות בקריאה ובהבנת הנקרא. לכן, יש חשיבות מכרעת לגילוי המקדים של בעיות אלה ולטיפול בהן.

יצאנו לפגוש את אורן פסקל, אופטומטריסט ואורתופטיסט ובעלים של החנות "אופטיקליניק", מבית מכבי ממבט ראשון, כדי לשמוע אילו בעיות עלולות להתפתח במערכת ראייה אצל ילדים - איך אפשר למנוע אותן, איך מטפלים ומה בעצם צריך לעשות?

לדברי פסקל, ישנם מספר סימני אזהרה שעלולים להצביע על בעיה אפשרית ושבעקבותיהם כדאי לקחת את הילד לבדיקה מקצועית: אם הילד מכווץ את העיניים כדי לראות יותר ברור, אם הילד מחזיק את הטאבלט או הטלפון קרוב מאוד לפנים או אם הוא מרבה לשפשף את העיניים.

בבדיקת מיקוד ראייה בודקים ששתי העיניים עובדות בתיאום ושקשר עין-מוח תקין. הבדיקות בודקות את היכולת של העיניים להתכנס ולקרוא וגם את היכולת להחזיק את ההתכנסות הזאת לאורך זמן, כמו גם את יכולתו של הילד להזיז את העיניים בצורה חופשית.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף מכבי ממבט ראשון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully