וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגישה שעושה יותר ממנו? כך תשפרו את חלוקת התפקידים בין ההורים

30.1.2018 / 8:25

כשתינוק נולד הדינמיקה בבית משתנה, ואיתה גם היחסים בין ההורים. מדריכת ההורים יעל טוקר מסבירה איך למצוא את האיזון בחלוקת האחריות בבית, ואיך למנוע מצב שבו הורה אחד מרגיש שכל העול עליו

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף Reckitt Benickser

הרבה הורים טריים נתקלים בבעיה הזאת, אבל לא הרבה מדברים עליה. אנחנו מדברים על חלוקת המטלות והאחריות בין בני הזוג, נקודה שעלולה להיות רגישה ומטרידה עבור שני הצדדים.

מדריכת ההורים יעל טוקר ממליצה לעבוד למען חלוקה הורית שוויונית, אבל לא לצפות לחלוקה שווה לגמרי, שכן כל זוג מתנהל לפי הצרכים וההעדפות שלו. מכיוון שבמרבית המקרים בחודשים הראשונים לחייו של תינוק האמא נוכחת יותר, יעל ממליצה להגדיל את המעורבות של האב. איך עושים את זה?

זמן - לאבות מומלץ אחת לשבוע, או יותר אם מתאפשר, לחזור מוקדם יותר מהעבודה ולבלות זמן איכות עם הילד ללא נוכחות האם. מאוד מומלץ לעשות את זה כבר מגיל לידה. אם לא מתאפשר לפנות זמן מספק במהלך השבוע, חשוב להקפיד על כך בסוף השבוע. בימי המנוחה הקפידו לבלות גם בזמן אחד על אחד.

זוג הורים עם תינוק. ShutterStock
בשניים זה יותר קל. זוג הורים עם תינוק/ShutterStock

תכנון - מומלץ לעשות שיחה זוגית ולחלק את התפקידים לפי מה שמתאים לשני בני הזוג - אחד אוהב יותר לקלח, אחד יעדיף להחליף חיתול, אחד אוהב להאכיל וכו'. יש לראות שהרשימה מאוזנת כך ששני ההורים יהיו מעורבים בצורה שווה. נכון יהיה להקפיד על החלוקה וכך להפוך אותה לשגרה לכל דבר ועניין.

  • עוד באותו נושא:
  • הורות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully