וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרת הסקס חושפת: הדרך המושלמת להגיע לאורגזמה

4.1.2018 / 10:24

מחקר בן למעלה מעשור על הרגלים מיניים בעולם המערבי הוביל לממצאים מפתיעים: מגע עצמי מביא לסיפוק מיני גדול יותר מאשר מגע בין בני זוג, והוא יכול לסייע גם בתחומים אחרים

פרוייקט האו - ככה נראים פרצופים של נשים בזמן אורגזמה/מתוך העמוד הרשמי של מרכוס אלברטי, עריכה: יוסי אלטר

בסרטון - פרוייקט ה"או" - ככה נראות נשים בזמן אורגזמה

עינוג עצמי מעניק סיפוק גדול יותר מאשר יחסי מין עם בן או בת זוג - זוהי המסקנה המרכזית ממחקר בן למעלה מעשור שערכה חוקרת הסקס האמריקאית ניקול פראוסה. דוקטור פראוסה חוקרת יחסי מין זה עשרות שנים, ואחרי עבודה מאומצת שכללה בין היתר ראיונות עם מאות אנשים בגילאים שונים, היא הגיעה למסקנה שמרבית האנשים מגיעים לאורגזמות גדולות ומשמעותיות יותר דווקא כשמדובר בפעילות מינית עצמית.

המחקר מצא שישנו פער תפיסתי משמעותי אצל בני זוג רבים, שמשוכנעים כי בן או בת הזוג נהנים יותר ממגע מיני משותף, מה שרחוק מלהיות נכון. על פי המחקר, למעלה מ-93 אחוזים מהגברים ו-64 אחוז מהנשים אוננו במהלך חייהם, ואחוז גבוה מהם מוצא סיפוק בפעילות זו, לעתים אף באופן יומיומי.

עוד ב"אסור לפספס"
מחקר קבע: יש 3 סוגי צופי פורנו – לאיזה אתם שייכים והאם זה מסוכן לכם?
שפנפנות פלייבוי חושפות את הסודות האפלים מהקזינו של יו הפנר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיף לבד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"באופן מפתיע, אנשים שהתבקשו לדרג את עוצמת האורגזמה שלהם העידו באופן עקבי למדי על כך שהאורגזמות שלהם כתוצאה מאוננות עוצמתיות יותר מאשר אורגזמות המגיעות כתוצאה ממגע מיני עם אדם אחר", אומרת פראוסה. לטענתה, יש לכך מגוון סיבות. אחת מהסיבות העיקריות היא השליטה בעוצמת המגע ובאורכו של האקט המיני במגע עצמי. סיבה נוספת היא תפיסות שמרניות יחסיות שהשתרשו בתרבויות מערביות, שהופכים את הסקס עם פרטנר לאקט חזרתי שמעקר את אלמנט הריגוש.

ממצאי המחקר מצביעים על כך שהתופעה רווחת בעיקר בקרב נשים. "רוב הנשים מגיעות לאורגזמות גדולות יותר כתוצאה ממגע עצמי, בעוד גם אצל הגברים ישנה מגמה כזו, אולם היא ניכרת במידה פחותה", כותבת פראוסה.

המחקר מצא כי במגע מיני בין גברים לנשים, לרוב הגברים לוקח בין חמש לשש דקות להגיע לאורגזמה. ב-80 אחוזים מהמקרים, זהו פרק זמן קצר מדי עבור הנשים שפעמים רבות נותרות מאוכזבות ופונות לאפיקים אחרים (במקרה הזה מגע עצמי).

מסקנתה העיקרית של פראוסה היא כי יש לעודד מגע מיני עצמי, לא רק משום שהאורגזמות כתוצאה ממנו איכותיות יותר, אלא גם בשל סגולותיו הרפואיות והמנטליות: על פי מחקרים רבים, מגע עצמי מפחית את רמת החרדה בעיקר בקרב גברים, וכן מסייע לשינה טובה ורציפה יותר.

עוד באותו נושא

במרשם רופא: זו כמות האורגזמות שתעזור למנוע סרטן

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully