וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמוש במשקפיים: התיכונסט שהגיע עד לכנסת כדי לסייע ללקויי ראייה בני גילו

7.12.2017 / 12:05

איתי ובר משוהם נאבק כדי להפוך את OrCam MyEye למסובסד גם עבור בני 18 ומטה, והסביר לחברי כנסת עד כמה המכשיר שינה את חייו. כעת המכשיר החדשני של חברת אורקם נגיש לכולם. "המכשיר מאפשר לי לסיים בגרויות כמו כולם ולא לדחות את שירותי הצבאי"

צילום מסך

איתי ובר, תלמיד תיכון משוהם, סובל מלקות ראייה שגורמת לו לראות חצי מרוחב שדה הראייה. לקות זו הגבילה אותו בחיי היומיום וגרמה לו לקשיים רבים, אולם חידוש טכנולוגי אליו נחשף שינה את חייו - מכשיר OrCam MyEye. "אימא שלי נחשפה למכשיר בעקבות כתבה בטלוויזיה, מיד פנתה לחברת אורקם לתאם מפגש עם נציג כדי לראות אם המכשיר מתאים לי ויכול לעזור לי", מספר ובר. המכשיר מורכב ממצלמה זעירה המולבשת על משקפיים, כשלצדה יחידת מחשב לצורך עיבוד המידע שנאסף מהסביבה. בהתאם להוראת המשתמש מצלם המכשיר את האובייקט מול עיניו ומקריא את הטקסט ישירות לאוזן. הטכנולוגיה מיועדת לקריאת חומרים כתובים מכל משטח לרבות: עיתונים, מסמכים במחשב או בטאבלט, ספרים ועוד. בנוסף לכך, למכשיר, שנמצא כיום בפיילוט של משרד החינוך, יש יכולת זיהוי פנים של אנשים, זיהוי מוצרים, שטרות של כסף ושעון.

"הגיע נציג והסביר עליו, התנסיתי במכשיר וראיתי שהוא יכול מאוד לעזור לי", אומר ובר, "ברגע שאמרו לנו מה מחירו יצאנו למאבק שבו מחיר המכשיר יהיה מסובסד".

המכשיר מסובסד לבעלי תעודת עיוור בני 18 ומעלה על ידי משרד הרווחה, ואיתי יצא למאבק על מנת לקבל את הסבסוד ממשרד החינוך גם לצעירים מתחת לגיל 18. "שלחתי מכתבים לחברי כנסת, סיפרתי להם על עצמי, על הראייה שלי ועל המכשיר, סיפרתי להם למה זה יכול לעזור לי וקבילתי מאימא שלי סמס שמזמינים אותי לכנסת לספר במסגרת יום העיוור על המכשיר. אמרתי בכנסת שכיתה י' וי"א אלה השנים שבהן עליי לסיים את הבגרויות בצורה הטובה ביותר", אומר ובר.

"המכשיר מזרז את קצב הקריאה שלי והוא עוזר לי לקרוא בקצב נורמלי כמו יתר התלמידים בכיתתי", אומר ובר על האופן שבו OrCam MyEye מסייע לו. "יש לנו מבחני בגרויות אליהם אני לומד, ואני נעזר במכשיר מדי יום", הוא מוסיף, "לפני השימוש במכשיר הקריאה שלי הייתה יותר אטית והייתי צריך ללמוד יותר זמן מראש ולא תמיד הייתי זוכר מה קראתי. עכשיו אני לומד פחות זמן וזוכר יותר את החומר. אחרי התיכון אתנדב לצבא. המכשיר מאפשר לי לסיים בגרויות כמו כולם ולא לדחות את שירותי הצבאי".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וח"כ אילן גילאון בוחנים את אביזרי נגישות של חברת אורקם בכנסת. יחצ,
חברי הכנסת מתרשמים מעמדת הנגישות החדשה לבעלי מוגבלויות במשכן/יחצ

חברת אורקם הוקמה ב-2010 מתוך שאיפה לפתח את תחום הראייה המלאכותית כדי לסייע לשיפור חייהם של לקויי ראייה. לאחרונה ציינה הכנסת את היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות ובמסגרת יום זה נחנכה בכניסה למשכן עמדת נגישות עם טכנולוגיות פורצות, דרך אשר הופכות את משכן הכנסת לנגיש יותר לבעלי מוגבלויות. בין האביזרים שהושקו בתחומי הנגישות השונים ניתן היה למצוא את מוצר הדגל של חברת אורקם, ה-My Eye. האירוע התקיים במעמד יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אשר התנסה בטכנולוגיה המהפכנית, ח"כ אילן גילאון, ח"כ קארין אלהרר וח"כ נורית קורן, יו"ר השדולה והמובילים את יום המודעות הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות בכנסת. עתה כל מבקר בכנסת ישראל הסובל מעיוורון ולקות ראייה יוכל ליהנות מביקור נגיש בזכות עמדת הנגישות החדשנית שנחנכה בכניסה למשכן.

וואלה! NEWS בשיתוף אורקם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully