וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה נשאי איידס חיים בישראל ב-2017? ועוד 8 שאלות ותשובות על הנגיף

1.12.2017 / 7:05

מתברר שגם בשנת 2017 הרבה מאוד אנשים בישראל מחזיקים בדעות קדומות על נשאי HIV וחולי איידס. סקר שנערך לקראת יום האיידס הבינלאומי החל היום מצא כי קרוב למחצית מהאנשים עדיין מאמינים שהדבקות בנגיף, פירושה מוות, ורבים לא היו מוכנים לעבוד עם נשאים

בדיקת HIV. ShutterStock
מחלה שנושאת עמה הרבה מאוד סטיגמות/ShutterStock

אף שאנחנו חיים בשנת 2017, מתברר שהרבה מאוד אנשים בישראל עדיין סובלים מדעות קדומות וחוסר ידע באשר למחלת האיידס וההידבקות בנגיף ה-HIV. סקר מיוחד של הוועד למלחמה באיידס שנערך לקראת יום האיידס העולמי החל היום, מציג נתונים מדאיגים בנוגע למודעות הציבור לבדיקות HIV, מחלות מין וחיים עם HIV. הסקר האינטרנטי כלל 500 מרואיינים בני 18 ומעלה, ובחן כמה אחוזים מהציבור מעולם לא נבדקו ל-HIV במהלך חייהם, האם הציבור מאמין כי נשאי HIV יכולים לשרת בצה"ל, וכמה אנשים מאמינים כי ניתן למות מ-HIV.

כרבע (24 אחוזים) מהנשאלים השיבו שיסכימו לעבוד עם אנשים החיים עם HIV רק בתנאים מגבילים (אם הנשא נוטל טיפול תרופתי- 18 אחוזים, רק למשך שעות מעטות ביום - 6 אחוזים). 52 אחוזים מסרו כי לא תהיה להם בעיה, 7 אחוזים מסרו שלא יסכימו לעבוד עם נשאים ו-16 אחוזים סרבו לענות.

כשליש (34 אחוזים) מהנשאלים סבורים כי אנשים החיים עם HIV יכולים לשרת בצה"ל, אך בתנאים מגבילים בעוד 13.1 אחוזים מאמינים כי אינם יכולים לשרת כלל מהחשש שהם יהוו סכנה לשאר החיילים. 33 אחוזים מסרו כי לדעתם נשאי HIV צריכים להתגייס כרגיל ו-20 אחוזים סרבו לענות. יש לציין שנשאי HIV יכולים כיום להתנדב כחיילים בצה"ל.

42 אחוזים מהנשאלים חוששים כי אם ידבקו ב-HIV - ימותו. סברה זו עולה בעיקר אצל אנשים בעלי 12 שנות לימוד או פחות (50.4 אחוזים) לעומת בוגרי תואר (רק 36.6 אחוזים מהאקדמאים מאמינים כי הידבקות ב-HIV תוביל למוות). יש לציין, שמחקרים מלמדים שתוחלת החיים של נשאי HIV, שיגלו את דבר נשאותם בזמן ויטלו טיפול תרופתי סדיר, דומה לתוחלת החיים של אנשים שאינם נשאי הנגיף. בנוסף, הסקר הראה כי 64 אחוזים מהנשאלים לא נבדקו מעולם ב-HIV ומעל ל-90 אחוזים מהנשאלים לא נבדקו ל-HIV בשנה האחרונה.

הממצאים מפתיעים אתכם? בואו לבדוק כמה אתם יודעים על נגיף ה-HIV ועל מחלת האיידס.

  • עוד באותו נושא:
  • איידס
  • hiv

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully