וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הדרינק שיגרום לכם להרגיש סקסיים

23.11.2017 / 15:46

מוזגים לעצמכם כוס יין כדי להרגע ומרימים עם וודקה או וויסקי? כנראה שאתם עליתם כבר מזמן על מה שהמדע רק עכשיו הצליח להוכיח – סוגי אלכוהול שונים גורמים לכם לחוות רגשות שונים

יין אווירה. ShutterStock
להרגע איתו בסוף היום. יין/ShutterStock

אם אתם רוצים להרגע עם דרינק בסוף היום סביר להניח שתמזגו לעצמכם כוס יין ותתרווחו בכורסה, ובימים שבא לכם להרים רוב הסיכויים שתבחרו במשהו קצת יותר חזק כמו וויסקי, וודקה או ג'ין. הסיווג הזה די נפוץ בקרב הדיוטות והוא מבוסס על ניסיון ועל אינטואיציה. אלא שכעת המדע מצליח סוף סוף לספק לו גיבוי והסברים.

קבוצת חוקרים מבריטניה שמה לה למטרה לבדוק האם באמת סוגים שונים של אלכוהול גורמים לנו לרגשות שונים. הם השתמשו בנתונים שנאספו מקרוב ל-30 אלף בני אדם שהשיבו על סקר סמים גלובלי, משאל שנתי על הרגלי צריכת אלכוהול וסמים ברחבי העולם, ופרסמו את מסקנותיהם ב-British Medical Journal.

עוד בנושא:
מחקר חדש מגלה: כך אלכוהול ומריחואנה משפיעים על חיי המין שלכם
מחקר קובע: אלכוהול הופך את הנטייה המינית לגמישה יותר
האם היכולת שלנו לשתות מושפעת מהמשקל שלנו?

גברים שותים. ShutterStock
תרימו/ShutterStock

משקאות אלכוהוליים חריפים כמו וודקה, ג'ין, וויסקי ודומיהם נקשרו במגוון של רגשות עזים. שתייתם היתה בעלת סבירות גבוהה לעורר בשותה רגשות שליליים כמו אגרסיביות (30 אחוזים מהמשיבים), חוסר מנוחה (28 אחוזים) ואפילו להביא את השותה לדמעות (22 אחוזים). לצד זאת, המשקאות החזקים הללו גם מעוררים בקרב השותים רגשות חיוביים כמו תחושת נמרצות ואנרגטיות (58 אחוזים מהמשיבים), ביטחון עצמי (59 אחוזים) וסקסיות (42 אחוזים).

אנשים שנוהגים לבחור במשקאות קצת פחות חזקים כמו יין או בירה נטו לדווח על תחושות יותר רגועות. קרוב ל-53 אחוזים מהאנשים אמרו ששתיית יין מרגיעה אותם ו-50 אחוזים מהם אמרו ששתיית בירה גורמת להם להרגיש רגועים. המשקה שנקשר בצורה המובהקת ביותר לתחושת עייפות – יותר מכל משקה אחר, היה יין אדום, שגורם ל-60 אחוזים מהמשיבים לחוש עייפים.

החוקרים שיערו שהשוני בין הרגשות שנגרמים עקב שתיית סוגים שונים של משקאות אלכוהוליים עשוי להיות קשור בהבדלים באחוזי האלכוהול שלהם, מרכיבים אחרים שהם מכילים והכמויות המשתנות שנהוג בדרך כלל לצרוך מכל משקה. גם ההקשרים התרבותיים ואלה שמיוחסים למשקאות במסגרת קמפיינים פרסומיים עשויים להיות בעלי השפעה מסויימת על התחושות שהם יוצרים אצל השותה.

עוד באותו נושא

איזה תרופה מסוכן לקחת בשילוב אלכוהול?

לכתבה המלאה
יד מחזיקה כוסית אלכוהול. ShutterStock
גברים מדווחים על יותר רגשות שליליים ואגרסיביים/ShutterStock

אחד הדברים המעניינים במחקר הוא האבחנה שכל הרגשות שנחקרו דווחו יותר על ידי שתייניות מאשר על ידי שתיינים, פרט לאגרסיביות (רגש שדווח יותר על ידי גברים מאשר על ידי נשים). צעירים בגילאי 18-24 ושתיינים כבדים יותר היו אלה שדיווחו על הכי הרבה רגשות בעקבו שתיית אלכוהול, הן שליליים והן חיוביים. גם גיאוגרפיה ומצב סוציואקונומי היו בין הגורמים שהשפיעו על תוצאות המחקר.

המחקר גם מצביע על כך שבין אם הם מודעים לזה או לא, הבחירה של אנשים במשקה כזה או אחר ככל הנראה מושפעת בין השאר ממצב הרוח שלהם או מהרגש שהם מצפים לחוות בעקבות שתיית אותו משקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully