וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנטיקה של אנשי האמיש יכולה להלחם בהזדקנות

22.11.2017 / 10:42

הקהילה המבודדת שחיה את חייה הרחק מהציוויליזציה המודרנית, השתתפה במחקר שחשף את הימצאותן של מוטציות גנטיות שיכולות להאט את תהליכי ההזדקנות או את המחלות שקשורות בה

איש איימיש במהלך סיור בכרכרה שלו במחוז לנקסטר, פנסילבניה. רויטרס
מחזיקים את הסוד לחיים ארוכים? בן לקהילת האמיש/רויטרס

האם יכול להיות שהתרופה להזדקנות ולמחלות הכרוניות שמגיעות בעקבותיה נמצאת אצל קהילה שבחרה להתנתק מהחיים המודרניים? גילוי של מוטציה גנטית נדירה שעשויה להאריך את חיינו מעלה תקוות לטיפולים חדשים שיוכלו להילחם בזקנה ובמחלות לב ודמנציה. מחקר חדש שפורסם בכתב העת Science Advances מראה כי מוטציה גנטית בקהילה האמיש באזורים הכפריים של אינדיאנה, ארה"ב, עשויה להגן מפני סוכרת מסוג 2.

החוקרים מבית הספר לרפואה פיינברג שנמצא באוניברסיטת נורת'ווסטרן בשיקגו, גילו כי המוטציה שהתגלתה שעונה לשם Serpine1 משפיעה על חלבון PAI-1 (plasminogen activator inhibitor). החלבון התגלה בשנת 1991, והוא נמצא כבעל תפקיד מפתח בהזדקנות התאים במחקרים על בעלי חיים. קבוצת האיימיש באינדיאנה היא הקהילה הידועה היחידה שנושאת את המוטציה שמדכאת באופן טבעי את רמות ה-PAI-1 בדם.

עוד בנושא:
מחקר ענק חושף את הסוד לחיים ארוכים
מחקר: נמצאה מוטציה גנטית התורמת לאריכות ימים אצל גברים

ילדות מכת האמיש מתנדנדות בחצר בית ספר באוהיו, ארצות הברית. 9 באפריל 2013. AP
לא משתמשים ביתרונות של הרפואה המערבית. ילדות מבני האמיש/AP

המחקר הנוכחי גילה כי כ-5 אחוזים מקהילת האמיש היו בעלי מוטציה שהובילה אותם לייצר רמות נמוכות במיוחד של PAI-1 (כ-51 אחוזים פחות מאשר חבריהם). המחקר שבחן 177 אנשים מהעיר ברן מצא כי האנשים שהיו בעלי המוטציה הגנטית חיו בדרך כלל עד סביבות גיל 85 (כעשר שנים יותר מאשר הסובבים אותם בקהילה).

המחקר מצא גם כי בסביבות שבעה אחוזים מחברי קהילת האמיש שהשתתפו במחקר חלו בסוכרת סוג 2. שיעור המחלה אצל חברי הקהילה שהיו בעלי המוטציה לעומת זאת, היה אפס. הבדיקות מצאו גם מגוון של יתרונות בריאותיים בקרב אלו שנשאו את המוטציה, כולל בריאות מטבולית טובה יותר.

עוד באותו נושא

הסוד של הנזירה בת ה-110 לחיים ארוכים הוא מאוד פשוט

לכתבה המלאה

חיים כמו במאה ה-18

"חלק מהנחקרים שבדקנו התעלפו ברגע שלקחנו להם בדיקת דם. זו הייתה הפעם הראשונה שלהם", סיפר לניו יורק טיימס, ד"ר דאגלס ווגן, יו"ר בית הספר לרפואה באוניברסיטת נורת'ווסטרן. "האנשים האלה חיים כמו במאה ה-18 ובאופן כללי הם לא נהנים מהרפואה המערבית המקדמת". ולמרות זאת החוקרים סיפרו כי הם היו אדיבים ושיתפו פעולה.

חוקרים יפנים עורכים בימים אלו ניסוי על תרופה שמטרתה להפחית מעט את הרמות של חלבון ה-PAI-1. במידה והניסויים יצליחו, התרופה יכולה לשמש כדי לעכב הופעת מחלות הקשורות לגיל, ולטפל בחולים עם תנאים שגורמים להם להזדקן בטרם עת. "אנו אופטימיים מאוד לגבי תפקידה הפוטנציאלי לא רק בהאטת ההזדקנות אלא בהפחתת התחלואה הקשורה לגיל", אמר ווהן. ובכל זאת, בעוד שהפחתת PAI-1 עשויה לעזור להאט את ההזדקנות, היפטרות מוחלטת ממנה היא מסוכנת. אנשים שאינם מייצרים PAI-1 עלולים לפתח דימום, שכן החלבון הזה הוא בעל תכונות המסייעות לקרישיות הדם.

  • עוד באותו נושא:
  • גנטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully