וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה: מה גורם לצעירה הזו "להזיע" דם?

24.10.2017 / 14:51

מקרה נדיר מאוד שפורסם לאחרונה חושף את סיפורה של איטלקייה בת 21 שסובלת מהתקפים בהם היא מזיעה דם מפניה וכפות ידיה. הרופאים הצליחו לעזור לה חלקית, אך עדיין לא ברור מה גורם לתופעה המוזרה

צעירה  מזיעה דם. cmaj, אתר רשמי
מזיעה דם מהפנים/אתר רשמי, cmaj

אתם יודעים ששיעול מלא בדם מהווה סימן אזהרה, אבל מסתבר שגם אפשר להזיע דם. זה מה שקרה לאישה איטלקייה בת 21 שסבלה מהתופעה ו"הזיעה" דם מפניה ומכפות הידיים במשך שלוש השנים האחרונות. השנה היא הגיעה לראשונה לבדיקות מקיפות בבית החולים כדי לקבל תשובה, ולרופאים לקח זמן להחליט ממה היא סובלת.

המקרה הנדיר הזה פורסם בכתב העת של איגוד הרופאים הקנדי, אך אינו חושף פרטים רבים על האישה. מה שהוא כן חושף הוא את האבחנה שעשו הרופאים והמסקנה אליה הגיעו. אחרי שערכו בדיקות דם ובדיקות פסיכיאטריות מקיפות, הרופאים סבורים שהצעירה סובלת ממצב נדיר הקרוי המטוהידרוזיס ( hematohidrosis). במצב זה הגוף מפריש, או "מזיע" דם דרך הנקבוביות, ולא דרך פצעים או חתכים כמו שהייתם מצפים. הדימום מתרחש לרוב בזמן השינה או בזמן פעילות גופנית, אך הוא נוטה להחמיר במצבי לחץ ונמשך לפרק זמן של עד כחמש דקות.

עוד בנושא:
התופעות הכי מוזרות של הגוף
אני רק שאלה: למה אנחנו מזיעים כל כך הרבה במצח?
לעצור את השטף: מה עושים עם הזעת יתר?

הדימום פחת, אך לא פסק

הרופאים שבדקו את האישה דיווחו כי מצבה מביך אותה מאוד והיא הפכה למבודדת מבחינה חברתית והראתה תסמינים של דיכאון ופאניקה. למרות שעדיין לא ידוע מה הגורמים לדימום שכזה, קיימות תיאוריות שונות, ביניהן הפרעות בקרישיות של הדם או פעילות יתר של מערכת העצבים המגיבה כאשר המטופל נמצא תחת לחץ. חוקרים אחרים טוענים כי יכול להיות שהמקרה הנוכחי נובע "מפגם אנטומי מוזר מאוד ברמה המיקרוסקופית", שגורם לדימום מבלוטות הזיעה שלה.

כרגע הצעירה מקבלת תרופות לטיפול בלחץ דם ובבעיות לב, והדימום פחת, אך לא הופסק לגמרי.

  • עוד באותו נושא:
  • זיעה
  • דם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully