וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק מה שאת אוהבת: 4 סיבות שאמהות צריכות לפנק את עצמן

22.11.2017 / 7:42

אחרי 9 חודשים בבטן, לידה מכוננת ודאגה לכל פיפס של התינוק שלנו, קל לאמהות לשכוח את עצמן. אבל זה לא רעיון טוב. הנה 4 סיבות טובות להזמין בייביסיטר ולצאת לבלות

אמא ותינוק. ShutterStock
תלמדי מחדש איך להשקיע בעצמך/ShutterStock

אחד הדברים הכי נפוצים שיכולים לקרות אחרי שהופכים להורים הוא שקצת הולכים לאיבוד. זה נכון גם לאבות, אבל זה קורה בעיקר אצל אמהות. כמי שנשאו את הילדים האלו בתוך בטנן, לעתים בהריונות קשים, הלידה מבשרת לעתים קרובות על הולדתנו המחודשת כאימהות בלבד. אנחנו מושקעות בהם לחלוטין - מאכילות, מרדימות, מטיילות, משחקות, מלבישות, מקלחות, מביאות, לוקחות, עושות, עושות, עושות, ו... רגע. איפה אנחנו בתוך כל זה והאם יש טעם בכלל להתעסק בזה או שאלו כללי העולם וככה זה אצל כולן?

ובכן, בהחלט יש טעם לעסוק בזה, ובהחלט כדאי וחשוב מאוד שאנו האמהות נדע איך להשקיע, להקדיש זמן ולפנק את עצמנו. מדוע זה כל כך חשוב? הנה 4 סיבות.

עוד בנושא:
סקר האמהות: איזו אמא הכי מעצבנת?
אמהות ומתאפקות: מתי בפעם האחרונה הלכת לשירותים?
בחני את עצמך: האם את אמא שוקעת או משקיעה?

אישה ישנה על כרית. שאטרסטוק, ShutterStock
גם את צריכה למלא מצברים/ShutterStock, שאטרסטוק

1. כי את עובדת מצטיינת - בכל מקומות העבודה בעולם למדו כבר מזמן שיש להשקיע בעובד וברווחתו הפיזית והנפשית. מקומות העבודה משקיעים משאבים עצומים בעובדים שלהם: ימי כיף, ארוחות מסודרות ומזינות, חופשות מאורגנות, הטבות והנחות בקניות שונות, מתן אפשרות לעבוד מהבית ועוד. העיקר שהעובדים יהיו מרוצים ומסופקים וכך יהיו גם בעלי מוטיבציה גדולה להיות עובדים מעולים, יפתחו לויאליות גבוהה למקום וישאפו להתפתח ולהתקדם בו. בקריירה האמהית שלך את גם הבוסית וגם העובדת, ומאחר ובקריירה הזו את חייבת רמות מוטיבציה, השקעה ולויאליות עצומות, אין ברירה - הבוסית צריכה להשקיע בעובדת שלה כל הזמן. אז פנקי את עצמך!

2. כי גם את צריכה למלא מצברים - כדי שנוכל להעניק לילדינו עלינו להתמלא כל הזמן גם בעצמנו. לכן חשוב שכל אחת תבדוק מה ממלא את המיכל הפרטי שלה, ותקדיש לעצמה זמן ומשאבים למלא אותו בדברים אלו. אצל האחת זה יכול להיות חוג, אצל השנייה ספורט, אצל השלישית זה להתלבש יפה ולהתאפר, אצל האחרת זו יציאה עם חברות - לא משנה מה. חוק הכלים השלובים קובע: כדי שיהיה איזון צריך לתת ולקבל ביחס שווה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אמא ובת מתחבקות. ShutterStock
אושר זה דבר מדבק/ShutterStock

3. כי מתישהו הילדים יגדלו - הילדים שלנו לא יהיו רכים, טיפוליים, דורשים כל כך הרבה זמן, מקום, אנרגיה והשקעה לנצח. הימים עוברים, השנים חולפות, הם גדלים ונהיים עצמאיים וההורות האינטנסיבית שנדרשנו אליה בעבר מפנה מקומה ומשתנה למשהו אחר. יתפנה לנו יותר מקום עבורנו וכדי שעדיין נזהה את עצמנו ונדע מי אנחנו ומה אנחנו רוצות, אוהבות ויכולות, כדאי שנישאר בקשר קרוב עם עצמנו ונשקיע בנו גם בתחילת ההורות.

4. כי אמא טובה היא אמא שטוב לה - הילדים הכי מאושרים גדלים אצל האימהות הכי מאושרות. ככה זה. אושר זה דבר מדבק, וילדים שגדלים אצל אימהות מסופקות, שמרגישות טוב עם עצמן ויש להן תחביבים ותחומי עניין שונים, יגדלו במודל ההורות הזה וילמדו בעצמם מהו אושר וסיפוק והגשמה עצמית. ומאחר וכולנו רוצות להיות האמהות הכי טובות לילדים שלנו, עלינו לדאוג שלנו יהיה טוב.

לכן, אמהות יקרות, צריך תמיד לזכור: אימהות היא דבר מהמם, גדול ועוצמתי, אך הוא גם עלול לשאוב אותנו לתוכו עד שנאבד את עצמנו. זכרו מי אתן, מאין באתן ולאן אתן הולכות והקדישו לעצמכן זמן ומשאבים. תנו לעצמכן מקום, פנקו את עצמכן והישארו בקשר קרוב עם כל החלקים שיוצרים את מי שאתן. אתן ראויות לכך!

קרן יטיב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully