וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הגבות שלכן אומרות על מצבכן הגופני?

22.10.2017 / 8:28

ככל שהשנים חולפות, עור הפנים שלנו הופך פחות אלסטי ומופיעים קמטים. אבל זו לא הצרה היחידה שלנו. צבע השפתיים וגם הגבות דוהים גם הם עם הגיל, ומשווים לנו, כך על פי מחקר חדש, מראה זקן יותר

קארה דלווין בסינמה קון 2017, לאס וגאס, 28 מרץ 2017. GettyImages
קארה דלווין/GettyImages

על טרנד הגבות העבות יש סיכוי שכבר שמעתם, אבל כעת מסתבר שמלבד יופי יש גם הסבר מדעי ופיזיולוגי מאחוריו. מחקר חדש מצא כי השפתיים והגבות שלנו נוטות לבלוט פחות כאשר אנחנו מתבגרים. זו הסיבה, לטענתם, שאנשים תופסים פנים עם ניגודיות מוגברת כצעירים יותר.

במחקר שהתפרסם בכתב העת Frontiers in Psychology ניתחו חוקרים תצלומי פנים של 763 נשים לא מאופרות ועם גווני עור שונים בין הגילאים 20 ל-80. תוכנת מחשב ניתחה את הניגודיות בפנים, או במילים אחרות מדדה עד כמה תווי הפנים, הגבות והשפתיים בלטו ביחס לגוון העור. התוצאות הראו כי לנשים צעירות הייתה יותר ניגודיות בפנים מאשר לנשים מבוגרות. הניגודיות ירדה במיוחד באזורים שסביב הפה והגבות ככל שנשים התבגרו.

עוד בנושא:
מה לאכול כדי לשפר את מראה העור?
אני רק שאלה: האם האוזניים והאף גדלים ככל שמתבגרים?

לאחר מכן, החוקרים צילמו כמה מהתמונות שנסרקו, ויצרו שתי גרסאות זהות כמעט של כל פנים, רק עם רמות שונות של ניגודיות. הם הראו את התצלומים האלה למתנדבים וביקשו מהם לבחור את הפנים הצעירות ביותר. כמעט ב-80 אחוזים מהמקרים, אנשים אמרו שהפרצוף בעל הניגודיות הגבוהה נראה צעיר יותר מזה בעל הניגודיות הנמוכה. הממצאים היו דומים בין מגוון רחב של אתניות, דבר המצביע על כך שקמטים או שינויים בפיגמנטציה של העור הם רמז בין תרבותי לתפיסת הגיל של האדם שעומד מולכם.

איפור גבות. ShutterStock
פעולה שמשפיעה על תפיסת הגיל שלכם בעיני אחרים/ShutterStock

התמונות במחקר לא כללו איפור, על מנת שהוא לא יבלבל את הנשאלים. ובכל זאת האופן שבו הפעילו החוקרים מניפולציות בתצלומים היה דומה מאוד למה שנעשה בעזרת איפור. "אנו יודעים כי השפתיים הופכות לפחות אדומות עם הגיל והגבות מתבהרות, ואלה דברים שניתן לתקן בעזרת איפור", אמר מחבר המאמר ריצ'רד ראסל, פרופסור לפסיכולוגיה במכללת גטיסברג בפנסילבניה ארה"ב.

החלק המפתיע ביותר במחקר היה כוחן של הגבות. גבותיהן של נשים מאבדות את צבען, כך שהדגשה שלהן תגרום להן להראות צעירות יותר. אגב, המחקר אומנם נערך על נשים, אבל על פי החוקרים הוא לגמרי תקף גם לגברים שביניכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully