וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעמוד בחדר ניתוח עם מיק ג'אגר, נינה סימון וגבע אלון

ד"ר חן שפטר

10.10.2017 / 10:31

ראינו לא מעט ניתוחים בטלוויזיה (היי האנטומיה של גריי) ובהרבה מהם הושמעה מוזיקה ברקע. מאז תהינו מה בדיוק קורה בחדרי ניתוח כאן בארץ הקודש. אז ביקשנו מהעורך האורח שלנו לספר לנו איזו מוזיקה הוא שומע בחדר הניתוח. התוצאות הפתיעו אותנו

חדר ניתוח. רויטרס
חדר ניתוח/רויטרס

רגע אחרי שגויסתי להיות אושפיז בסוכה של וואלה! בריאות, התבקשתי לחלוק עם הקוראים את עשרת השירים שאני הכי אוהב לשמוע בזמן ניתוחים. אז נתחיל בהבהרה – המוזיקה המושמעת בחדר ניתוח נבחרת תמיד על ידי המנתח הבכיר בחדר. לכן לרוב, בשעות היום אני לא שומע את העדפותיי המוזיקליות. אולם, עם רדת הערב, בניתוחים של התורנים, השליטה בידי!

הפלייליסט שלי ארוך ביותר, ומכיל למעשה את מרבית הזיכרון של הסמארטפון שלי, כך שלבחור עשרה שירים מועדפים זו משימה שהיא למעלה מכוחותי, לכן החלטתי פשוט להפעילו, והשירים הראשונים, אלה שיובילו את הרשימה, ייכתבו במסמך זה. הנה התוצאות.

Under my thumb | Rolling Stones

למעשה זה לא שיר אקראי, זהו השיר הקבוע שאני משמיע בסוף ניתוח מוצלח, ברגעים שאנחנו מחכים ליקיצת המטופל. אני משוגע על השיר הזה ועל הרולינג סטונס בכלל. אי אפשר להישאר אדישים כששומעים את השיר הזה, האגן מתחיל לזוז אוטומטית, והמטופל תמיד מתעורר.

יחד עם זאת מעניין לספר כי בעת שהשיר הזה הושמע בקונצרט ב-1969, מעריצה נדקרה על ידי מאבטחי הלהקה, שהיו אז חברי כנופיית האופנוענים hells angels (האגדה מספרת שהרולינג סטונס שכרו את הכנופיה מכיוון שניתן היה לשלם להם בבירות), ומאז מיעטו לנגן את השיר הזה בהופעות בגרסתו המקורית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כוכבים במקום עיניים | ישראל ברייט

האלבום "דרגות לכלוך ונקיון" הוא לא פחות ממושלם. מוזיקלית, טקסטואלית ועיבודית. הבת שלי משוגעת על השיר "ימינה" מתוכו. הנאה צרופה.

I keep a close watch | john Cale

האלבום fragments of a rainy season הוא באמת אלבום חורפי. כמעט כולו ג'ון קייל לבד עם הפסנתר, מאוד אינטימי, מנגן להיטי עבר וגם גרסאות כיסוי - למלון הלבבות השבורים של אלביס, והללוי של לאונרד כהן.

גבע אלון | תהיי איתי

לאלבום הזה שותף גם עמיר לב (הנערץ עלי כל כך). אלבום מאד אישי, יש בו מן ההורות, ומן הזוגיות, יש בו יופי רב, והרבה פעמים אני שומע את האלבום הזה בשלמותו בעת ניתוח.

The will to death | john frusciante

ג'ון פושיינטה הוא כנראה אחד המוזיקאים הכי מוכשרים ופוריים שישנם - כשהוא גמול מהרואין. די מדהים לראות את שתי הפרסונות שלו - כשמנגן עם להקתו רד הוט צ'ילי פפרס הוא נתפס בעיני די קליל מגניב ולרוב משעמם, אבל באלבומי הסולו מוצגת אישיות דיכאונית אפלה וחרדתית - והרבה יותר מרתקת.

Mother | john lenon

מה עוד אפשר לכתוב על ג'ון לנון, ומה עוד אפשר לכתוב על יחסי הורים ילדים. שיר מעולה.

People ain't no good | nick cave and the bad seeds

ניק קייב מלווה אותי כל חיי. כאב לי לשמוע על האובדן הטרגי של בנו. השיר I need you מאלבומו האחרון skeleton tree משאיר אותי עם דמעות.

Ne me quite pas | Nina Simone

אני מת על נינה סימון, לא רק בגלל הפסנתר שלה או עומק הקול שלה שמעציב גם בשירים שמחים, גם סיפור החיים שלה מרתק. השיר הזה, של ג'ק ברל, הוא אחד משירי האהבה היפים בעיני, כשהשר אותו מנסה לשכנע את פרודתו לשוב אליו - גם הר געש כבוי יכול להדליק את השמיים באדום ובשחור.

Eyepennies | sparklehorse

זה שיר אפלולי ממש, קולות רקע פי.ג'יי הרווי. מנהיג הלהקה מרק לינקוס לקח את חייו ב-2010 בירייה ישר ללבו.

רעש | נוסע לבד

האלבום הראשון של רעש יצא ב-1991 , וללא ספק היה הטוב שבאלבומי שנות ה-90 בארץ. רע מוכיח (שכל מה שהוא עושה בעולם הזה הינו הטוב ביותר והמעניין ביותר), ג'וני שועלי, אמיר קרטס, חיים לרוז, עודד פרח - אסופה מוכשרת כל כך.

זהו! אלה 10 השירים הראשונים בפלייליסט שלי. בהאזנה חפוזה נראה כי יש כאן מסמך די אפלולי, אבל כנראה גם די מייצג אותי. סך הכל, מוזיקה טובה ממש (לעניות דעתי). תהנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully