וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרידה הראשונה שלי: כך תצלחו את כניסת התינוק לגן

15.10.2017 / 8:18

אחרי כמה חודשים מתוקים של חופשת לידה עם הבייבי, הגיע הזמן להיפרד, לחזור לעבודה ולהכניס את התינוק למסגרת בפעם הראשונה. יעל טוקר, הנני היומיומי שלנו, תעזור לכם לצלוח את הפרידות הראשונות בשלום

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף Reckitt Benicksers

אחרי חצי שנה עם הבייבי בבית, חופשת הלידה מגיעה לסיומה ואיתה מגיע גם הרגע להכניס את התינוק למסגרת שבחרנו ולהפרד. רוב התינוקות נכנסים למסגרת בין הגילאים 3-6 חודשים, גיל שהוא באמת צעיר ורגיש, ולכן האחריות והחובה שלנו כהורים הוא למצוא עבורם את המסגרת המתאימה ביותר לצרכיהם.

גם כאשר המסגרת היא חמה ומקצועית, הפרידות הראשונות עשויות להיות קשות מאוד. ככל שהילד צעיר יותר, כך הפרידות יהיו פשוטות יותר, לרוב. זה לא שהם פחות זקוקים לכם ההורים או שזה קל להם, אבל הם קצת פחות מודעים לסיטואציה. זה כמובן לא מונע מההורים החרדים והלחוצים להפגין את החרדה שלהם, אלא שהמתח והתחושות הללו נקלטים אצל הילד וזה עלול להכביד עליו.

תינוק זוחל אחרי כדורים בדשא. ShutterStock
תנו לקטנים שלכם זמן להסתגל/ShutterStock

ההיעתרות ל"עוד חיבוק" "רק עוד כמה דקות" וכדומה רק מאריכה את הפרידה ואת הקושי. זכרו שאת המסגרת שבחרתם עבור ילדכם לא בחרתם כלאחר יד, אלא בעקבות בדיקה רצינית ויסודית ולאחר שניפיתם אפשרויות אחרות ומתאימות פחות. לכן, בבוא היום להיפרד לראשונה, זה הזמן לשחרר ולנסות לשדר לילד שהוא הגיע למקום טוב ובטוח.

במהלך היום שמרו את האצבע על הדופק, ובקשו עדכונים על ההסתגלות של הילד לסדר היום החדש. כמו כן, כדאי לשים לב שיש איזושהי מגמת שיפור בבכי של התינוק בפרידות לאורך הזמן. הכנסת התינוק למסגרת היא צומת קשה עבור הורים, אך זה לא חייב להיות מלחיץ. עם הכנה והיערכות נכונה, תוכלו גם אתם לצלוח את האתגר הזה ולעזור לילדכם להסתגל.

לעמוד הפייסבוק של יעל טוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully