וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים שמגדלות חתולים לא שפויות? המחקרים אומרים בדיוק את ההיפך

23.8.2017 / 15:41

כשישמעו על אישה שמגדלת כמה חתולים, חלק מהאנשים ידמיינו חיי בדידות וחוסר יציבות רגשית. אולם בחינות של הנושא דווקא מציירות תמונה אחרת לגמרי. אלו המחקרים שקובעים – החתולים דווקא עושים את בעליהם יציבים ובריאים יותר

חמישה דברים שלא ידעתם על חתולים/מערכת וואלה! news

בוויאו: 5 עובדות שלא ידעתם על חתולים

למה כשאנשים מסוימים חושבים על אישה שמגדלת לבדה כמה חתולים, הם מיד מניחים שהיציבות הרגשית שלה מוטלת בספק? מתברר שחלק מהאחריות לדעה הקדומה והלא מבוססת הזאת טמונה בטפיל בשם טוקסופלסמה גונדי, שעלול לגרום למחלת הטוקסופלזמוזיס. הטפיל הזה נפוץ במיוחד בקרב חתולים, ובנוסף לתופעות כמו חום וצמרמורות, רבים מאמינים שהוא עלול לפגוע במצב הנפשי.

כדי לנסות ולשים סוף למיתוס הזה, קבוצת חוקרים מאוניברסיטת קולג' בלונדון ביקשו לבחון את הקשר בין גידול חתולים למחלות נפשיות. החוקרים התבססו על מידע שנאסף על יותר מעשרת אלפים בני אדם והמסקנות שלהם, שפורסמו בכתב העת Psychological Medicine לא מצאו כל קשר בין השניים.

עוד בנושא:
ילדים צריכים חיות מחמד יותר משהם צריכים אחים
הלו קיטי: הסיבה שאתם צריכים להפסיק לנשק את החתול שלכם
חתול כרבול: הפעוטות האלה לא הולכים לישון בלי החתול שלהם

במרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית מסבירים כי בעוד שכשישים מיליון אמריקאים נדבקו על פי ההערכות בטפיל בשלב כלשהו בחייהם, אצל רוב האנשים מערכת החיסון תתמודד בהצלחה עם האיום וכלל לא יורגשו התסמינים. בנוסף, מחקר אחר שפורסם בכתב העת Plos One אף מצא כי בניגוד לחלק מההשערות, הטפיל לא משפיע על פעילות המוח ועל ההתנהגות.

עם זאת, מסתבר שהחתולים דווקא משפיעים על הבריאות – אבל בניגוד למה שחשבו, אלו דווקא השפעות שכולנו היינו שמחים להרגיש. הנה 5 מהבולטות ביותר שבהן:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully