וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שהורים צריכים לשים לב אליהם בקיץ

12.5.2016 / 7:10

למקרה שפספסתם את אחוזי הלחות הגבוהים והטמפרטורות הבוערות – הקיץ כבר לגמרי כאן. אם אתם הורים לתינוקות או לילדים קטנים, אלה הדברים החשובים שאתם צריכים לדעת ולזכור בעונה החמה

ילדה יושבת בטיולון. ShutterStock
גם לתינוק בן יומו יכול להיות חם/ShutterStock

לא יודעים אם שמתם לב, אבל בחוץ כבר 30 ומשהו מעלות ולמעלה מחמישים אחוזי לחות, מה שאומר שהקיץ התחיל רשמית. אם יש לכם תינוק או ילדים קטנים בבית, הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון במיוחד בקיץ הישראלי החם.

שלתינוק לא חם מדי
בטח יצא לכם לשמוע את ההמלצה להלביש ניובורן בשתי שכבות לפחות. ובכן, כדאי לדעת שגם לתינוק בן יומו יכול להיות חם. ובמיוחד בחודשי הקיץ החמים כדאי להפעיל שיקול דעת. אם אתם נמצאים במקום ממוזג וקריר והתינוק שלכם בן כמה שבועות, בהחלט כדאי להלביש לו בגדים ארוכים, אך דקים, או לכסות אותו בשמיכה. אבל אם אתם בחוץ או במכונית, שימו לב במיוחד לסימנים שמאותתים שחם לתינוק שלכם: איברים רפויים ופרושים, התינוק ממעט בתנועה, עור סמוק ואדמדם או מזיע, התינוק לא נינוח או "מקטר", חוסר תאבון – התינוק יסרב לאכול, אך ישתה הרבה ומיעוט יציאות.

עוד בנושא:
חכמים קטנים בשמש: כיצד להגן על תינוקות מפני השמש בקיץ?
איך מכינים בקבוק תרכובת מזון לתינוקות?
התינוק צורח ללא הפסקה? כך תתמודדו עם כאבי הגדילה שלו

ילד שותה מים מבקבוק ספורט. ShutterStock
החל מגיל חצי שנה, הציעו מים לעתים תכופות יותר בימים חמים/ShutterStock

אם אתם מבחינים בסימנים אלה, הורידו לתינוק שכבת בגדים אחת או קחו אותו למקום קריר יותר. כל תינוק נולד עם בסיס למערכת וויסות טמפרטורות שמבשילה בשבועות הראשונים לחייו. תפקידנו כהורים הוא לעזור למערכת זו להבשיל ולעבוד בצורה המיטבית.

שצריך לשתות יותר ולשים לב לסימני התייבשות
בהמשך ישיר לסעיף הקודם, אחת ההשפעות של החום השורר בחוץ היא שהוא מגביר את הסיכון להתייבשות. לכן, יש להקפיד במיוחד על שתיית נוזלים. עד גיל חצי שנה התינוק אינו זקוק לנוזלים נוספים מעבר לחלב אם או תרכובת מזון לתינוקות, והוא מקבל מהם את כל המזון והנוזלים הנחוצים לו. אולם, בימי הקיץ החמים במיוחד, אפשר להציע לתינוק לינוק או לאכול מהבקבוק לעתים יותר קרובות, על מנת לאפשר לו להשלים נוזלים. לתינוקות שכבר החלו לאכול מזון מוצק ובמקביל החלו גם לשתות מים, יש להציע מים לעתים תכופות יותר.

כמו כן, חשוב להיות ערים לסימנים ראשונים של התייבשות, שטיפול נכון בהם בזמן יכולים למנוע מצבי התייבשות קשים יותר. סימנים אלה עשויים להיות: עיניים שקועות, ריריות פה יבשות, בכי ללא דמעות, ירידה בגמישות העור וצבע עור אפרפר, ואצל תינוקות קטנים מרפס שקוע בראש. כמו כן, בדקו את החיתול וודאו שהתינוק נותן שתן. מיעוט יציאות אף הוא עלול להיות סימן להתייבשות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אננס. ShutterStock
נורא טעים, אבל עלול להיות אלרגני/ShutterStock

שיש פירות קיץ אלרגניים
אם יש לכם תינוק בבית שבדיוק מתחיל את שלב הטעימות של מזון מוצק, אתם בוודאי שמחים שהתמזל מזלכם ומזלו להגיע לאבן הדרך הזאת דווקא בקיץ, שבו שפע הפירות מגוון במיוחד. אולם, חלק מהפירות הצבעוניים והמגרים של הקיץ הם בעלי פוטנציאל אלרגני, וכדאי לקחת את זה בחשבון לפני שנותנים לתינוק לטעום מהם. פירות טרופיים כמו אננס, מנגו, אפרסק, קיווי ותותים נחשבים לאלרגניים ובעבר הורים הונחו לא לתת אותם לתינוקות לפני גיל שנה. ההמלצות העדכניות הן שאפשר לתת לתינוקות לאכול מהם, אך בפעמים הראשונות יש להקפיד לתת כל פרי בנפרד ובכמות קטנה ולוודא שלא מתפתחת תגובה אלרגית. במידה שיש תגובה כזאת, יש לפנות לרופא הילדים להמשך בירור שיקבע את חומרת האלרגיה.

שמאחסנים נכון תמ"ל
אם התינוק שלכם ניזון מתרכובת מזון לתינוקות, שימו לב שאתם מקפידים להחזיק את האריזה על פי ההנחיות וההמלצות. יש להחזיק את הקופסה במקום קריר ויבש, אך לא במקרר. לכן, אם אתם נוהגים להחזיק את האריזה על השיש או במקום שחשוף לאור שמש, העבירו אותה לארון או למקום אחר. הקפידו לסגור את האריזה באמצעות מכסה הפלסטיק המצורף אליה, ואל תשתמשו באבקה יותר משלושה שבועות מיום פתיחת האריזה. אם אתם לוקחים איתכם מחלק מנות עם אבקה מדודה להכנת תמ"ל בתיק הקפידו למנוע מהקופסה להיות חשופה לשמש או לחום. ההנחיות לגבי בקבוקי תמ"ל מוכנים תקפות לאורך כל עונות השנה, והן: את הארוחה שהכנתם בטמפרטורת החדר תוכלו לתת לתינוקכם בתוך שעה ממועד הכנתה. אין לאחסן בקבוק תמ"ל מוכן שהתינוק כבר שתה ממנו. בקבוק מוכן שהתינוק טרם שתה ממנו, ניתן לאחסן במקרר למשך 24 שעות.

תינוקת מריירת. ShutterStock
תינוקות עד גיל חצי שנה אין לחשוף לשמש/ShutterStock

שלא חושפים תינוקות לשמש
תינוקות פגיעים במיוחד לנזקי שמש כמו כוויות שמש והתייבשות, ולכן יש חשיבות מכרעת לשמירה על התינוק מפני חשיפה בלתי מוגנת לשמש. הכלל הראשון והחשוב ביותר הוא שיש להימנע מלחשוף תינוקות מתחת לגיל 6 חודשים לאור שמש ישיר. תינוקות ופעוטות מגיל לידה ועד גיל 3 רגישים במיוחד לחשיפה לשמש ולקרינה, משום שהיכולת של העור שלהם להתמודד עם נזקי החשיפה פחותה מזו של ילדים בוגרים יותר ומבוגרים. השיטה המומלצת להגנה מפני השמש היא המנעות מחשיפה, אך אם אין ברירה יש להקפיד על צעדי בטיחות, ובהם: להגביל את שעות הבילוי בחוץ ולהמנע מיציאה לשמש בין השעות 10:00-16:00 שבהן הקרינה חזקה במיוחד. בעת הבילוי בחוץ יש להקפיד על לבוש מגן מפני השמש (שרוולים ארוכים דקים, כובע וכדומה) או על מריחת קרם הגנה, מומלץ לשהות באזורים מוצלים ככל שניתן ולהקפיד על שתייה מרובה.

לתשומת לב, חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully