וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברנפלקס קרנצ'ים של תלמה: בריא כמו שמבטיחים?

25.5.2017 / 15:08

תלמה מנסה לבסס את מעמדה בתחום דגני הבוקר הבריאים עם סדרת ברנפלקס – דגנים מחיטה מלאה וכמות סוכר מופחתת. בדקנו אם אחד המוצרים הבולטים בסדרה, ברנפלקס קרנצ'ים, באמת טוב יותר לבריאות

דגני בוקר. ShutterStock
מהפכת הבריאות הגיעה גם לדגני הבוקר/ShutterStock

האינטרנט הביא איתו את בשורת חופש המידע, שהולידה את המודעות ההולכת וגוברת לשמירה על הבריאות, שהובילה בתורה לניפוץ מיתוסים רבים שפעם אנשים היו הולכים אחריהם כעיוורים. אחד הבולטים שבהם נעוץ בדגני הבוקר. בעבר האמינו שמדובר במאכל מצוין לבריאות וכיום רבים מבינים כי חלק מהדגנים האהובים עליהם דווקא מלאים בסוכר, בממתיקים מלאכותיים ובחומרים מזיקים אחרים.

אולם, בשנים האחרונות יותר ויותר מוצרים בריאים תופסים מקום של כבוד על המדפים ובבתים של כולנו, אך כמה מהם באמת עומדים בהבטחות ונחשבים מוצרים בריאים? כדי להקל על הבחירה שלכם, השוונו את אחד המוצרים הבולטים, ברנפלקס קרנצ'ים מבית תלמה, להמלצות משרד הבריאות לתזונה בריאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמות נמוכה של סוכר בהשוואה למתחרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

דגני הבוקר של תלמה מכילים נתרן בשיעור של 397 מ"ג ל-100 גרם, שזה בסדר גמור מכיוון שמשרד הבריאות ממליץ לבחור מוצרים שמכילים עד 800 מ"ג לכמות זו. סך כל השומנים במוצר עומד על 2.5 גרם, ומתוכם 0.6 גרם הם שומן רווי. גם הנתון הזה מקובל לחלוטין, בהתחשב בעובדה שמשרד הבריאות ממליץ לבחור מוצרים המכילים עד 6 גרם שומן רווי. עוד צוין בהמלצת המשרד כי מוצרי מזון צריכים להכיל עד 22.5 גרם סוכר, וגם בהגדרה זו עומד המוצר שמכיל 0.8 גרם סוכר. לכן אנחנו בהחלט יכולים לקבוע כי מדובר במוצר המסייע לשמור על הבריאות, ויכולים להעיד שגם מבחינת הטעם הוא לא נופל ממוצרים עם כמויות גבוהות יותר של סוכר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

איך נערכה הבדיקה?

את דגני הברנפלקס בחנו אל מול הנחיות ועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות, שגובשה בסוף השנה שעברה. הוועדה ממליצה לבחור מוצרים שאינם מכילים יותר מ-800 מ"ג נתרן, 22.5 גרם סוכר ו-6 גרם שומן רווי. במשקאות מומלץ להימנע ממוצרים המכילים 100 מ"ג נתרן או יותר, מעל 6 גרם סוכר ו-3 גרם שומן רווי או יותר ב-100 גרם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגוני הבריאות בעולם ממליצים גם לבחון את התפריט היומי בשלומותו ולצרוך בין 1,500 ל-2,400 מ"ג נתרן מדי יום. חשוב לזכור כי גם כמות קטנה מדי של נתרן עלולה לגרום לבעיות רפואיות שונות. עוד יש להשתדל כי השומנים יהוו 25 עד 35 אחוזים מצריכת הקלוריות היומית וכי פחמימות יהוו בין 45 ל-65 אחוזים, מתוכן עד 10 כפיות של סוכר פשוט בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully