וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם מחפש את הרופא שיהיה אחראי על הבריאות של כולכם

23.5.2017 / 10:08

ארגון הבריאות העולמי יערוך היום הצבעה לבחירת מנהל כללי חדש שיהיה אחראי על בריאותם של אנשים ב-194 מדינות. לתפקיד המאתגר מועמדים שלושה רופאים ואחד מהם יחליף את היו"ר היוצאת שכיהנה בתפקיד עשר שנים

מפקדת ארגון הבריאות העולמי באבידג'אן אשר מחוץ לו שלט אזהרה על נגיף האבולה, אוגוסט 2014. רויטרס
ארגון שאחראי על הבריאות של אנשים ב-194 מדינות בעולם/רויטרס

מסתבר שלא רק בחירות לראשות ממשלה או נשיאות משפיעות על מאות מיליוני בני אדם, אלא גם הבחירות שמרחשות בימים אלה, שבוודאי לא שמעתם עליהן. שרי הבריאות ובכירים מ-194 מדינות ברחבי העולם יצביעו היום לבחירת מנהל כללי חדש לארגון הבריאות העולמי בג'נבה, שלוחה של האו"ם לענייני בריאות.

האו"ם, שנוסד ב-1948, מתאר את עצמו כ"אפוטרופוס העולמי לבריאות הציבור", אך איבד מידה רבה של אמינות ואמון בטיפול במשבר האבולה ב-2014. ולמרות זאת טיפול במשברים אינו התפקיד היחיד של ארגון הבריאות העולמי.

המטרה המוצהרת והרשמית שלו היא "שמירה ברמה הגבוהה ביותר על בריאות כלל האנשים בעולם". מה שזה למעשה אומר שתפקיד הארגון כולל לא רק חיסול מגפות כלל עולמיות אלא גם טיפול במגפת ההשמנה והסוכרת, הפחתת מקרי המוות בדרכים וניסיון להפחית את מקרי המוות של אמהות בלידה שמתרחשים ברחבי העולם ובעקר במדינות לא מפותחות.

עוד בנושא:
למרות הפצרות ארגון הבריאות: ישראל לא פועלת נגד תחליפי חלב אם
ארגון הבריאות העולמי קבע: בשר מעובד מסרטן כמו סיגריות
הנגיף שמאיים על מיליונים: כל מה שרציתם לדעת על זיקה

מנכ"לית ארגון הבריאות העולמי: ”נגיף הזיקה מתפשט כאש בשדה קוצים”. רויטרס
היו"ר היוצאת, ד"ר מרגרט צ'אן/רויטרס

לא מדובר במשימה פשוטה, שכן האחריות של מי שיעמוד בראש הארגון תכלול שמירה על בריאותם של 7.3 מיליארד בני אדם ובתקציב יחסית זעום. ישנם שלושה מועמדים לתפקיד שמשכורתו נאמדת בכמיליון שקלים לשנה, והם כאמור יעמדו לבחירה באסיפה הכללית של הארגון בג'נבה. מי שיבחר צפוי לכהן חמש שנים בתפקיד.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אז מי המועמדים?

ד"ר תדרוס אדנום גברייסוס מאתיופיה, ד"ר סניה נישתר ששירתה כשרת הבריאות של פקסיטן וד"ר דייויד נבארו מבריטניה. שלושת המועמדים ניהלו קמפיין לבחירתם. מי מבניהם שיבחר עתיד להחליף את ד"ר מרגרט צ'אן שמשרתת כיו"ר הבריאות העולמי משנת 2006, מה שאומר שהיא עמדה בראש הארגון שתי קדנציות, אותן תסיים ב-30 ביוני.

רק לפני שבוע פרסם הארגון את הדו"ח השנתי שלו המתפרסם מדי שנה בחודש מאי. הדו"ח הראה כי תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם וישראל נמצאת במקום השמיני העולמי. תוחלת החיים של נשים עומדת על 84.3 שנים ותוחלת החיים של גברים היא 80.6. הדו"ח מצא כי ישראל ממוקמת במקום גבוה בשירותי הבריאות שניתנים בה בכל הפרמטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully