וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המדע מתקדם וחבל לפספס אותו": הדרך להגיע לראייה מושלמת

תוכן ממומן, תוכן ממומן

11.5.2017 / 7:03

"צריך לבטוח בטכנולוגיות החדשות", אומרת רחלי, אחות בבי"ח שניידר ואם לשלושה מגבעת שמואל, שהרכיבה משקפיים עם מספר גבוה מאוד, וחמישה ימים אחר כך כבר חזרה לעבודה עם ראייה 6/6. הכירו את שיטת הניתוח בלייזר הנחשבת לבטוחה ומתקדמת בעולם

ניתוח לייזר לעיניים. ShutterStock
ניתוח לייזר לעיניים/ShutterStock

הרכבתי משקפיים מכיתה ב', הייתי בת 7 והתחלתי ישר במספר 2 שהוא די גבוה", מספרת רחלי, 30, אם לשלושה ילדים קטנים מגבעת שמואל. "במשך השנים המספר צמח למינוס 10. כבר בגיל ההתבגרות קיננה בי המחשבה לעבור ניתוח להסרת משקפיים אבל לא עשיתי צעד משמעותי בכוון. התלות במשקפיים הפריעה לי הן בתפקוד שלי כאחות בבי"ח והן בטיפול בילדים.בחופשת הלידה האחרונה שלי היה לי זמן לעשות בדיקות. הייתי סקרנית מאוד לדעת אם אני מתאימה לקריטריונים ומכשירי הבדיקה והמכונות הזכירו לי את הילדות. כשדר' שמואל לוינגר בישר לי שאני מתאימה לא האמנתי, חשבתי שבגלל המספרים הגדולים זה מסובך אבל לאחר בדיקה מעמיקה, אמרו לי שאני בגבול העליון האפשרי והחלטתי ללכת על זה".

במשך שנים אנשים עם ראייה לקויה נאלצו להרכיב משקפיים או עדשות מגע. עידן הלייזר יצר שלל אפשרויות אסתטיות ורפואיות - בעיות ולקויות ראייה שאנשים נשאו עימם שנים רבות, נעלמות במספר דקות הודות למכשירים ולטכנולוגיות החדשניים. כ-70% מהאנשים המרכיבים משקפיים או עדשות יכולים לעבור ניתוח לייזר על מנת להסירם. הניתוח לא מתאים לצעירים מתחת לגיל 18, כך שעבור בני 18-45 אשר חולמים על שחרור ממשקפיים ושינוי אסתטי מדובר בפתרון הטוב ביותר.

קצר, מהיר ואלגנטי

ניסיון הרופאים והסדרי המימון עם קופות החולים הופכים את ניתוח הלייזר בכלל וניתוח בשיטת אינטראלאסיק בפרט, לדרך המהירה והבטוחה להשגת ראייה מושלמת

לפני הניתוח, מוודאים כי המטופל אכן מתאים להליך זה. בדיקות ההתאמה הן קפדניות ובמשך כמה שעות בודקים אם הקרנית מספיק עבה, המספר יציב, אין מחלות עיניים כמו גלאוקומה, קרטוקונוס או קטרקט, ושאין לחץ תוך-עיני גבוה או רשתית פגועה.

אם בעבר ניתוח לייזר נחשב לכזה המחייב טיפול ארוך וכואב, הרי שכיום הטיפול הוא קצר, זמן ההחלמה אורך ימים ספורים ואפשר לחזור מהר לשגרה. הטכנולוגיה המדויקת והחדשנית, הניסיון של הרופאים והסדרי המימון עם קופות החולים הופכים את ניתוח הלייזר בכלל וניתוח בשיטת אינטראלאסיק בפרט, לדרך המהירה והבטוחה להשגת ראייה תפקודית. המטופלים מקבלים תעודת אחריות על הניתוח ללא הגבלת זמן.

הניתוח מתבצע בהרדמה מקומית בעזרת טיפות עיניים ואינו כואב. איך? פותחים "חלון טיפולי" (מתלה) - שכבה דקה בקרנית בעזרת קרן לייזר ממוחשבת, בעלת רמות דיוק ובטיחות גבוהות במיוחד. לאחר מכן מכשיר אחר מלטש את פני קרנית העין בהתאם למספר של המטופל.

בדיקת הכנה לניתוח לייזר להסרת משקפיים. באדיבות המצולמים
רחלי ברצלר במהלך הבדיקה לקראת ניתוח הלייזר/באדיבות המצולמים

"לפני פחות מחודשיים עשיתי ניתוח במרכז הרפואי 'עיניים'", מספרת רחלי. "זאת פרוצדורה קצרה שלא תיאמן - בתוך פחות מחצי שעה הייתי כבר אחרי. האחות שמה חומר חיטוי מסביב לעיניים ומסבירה על התהליך, בחדר הניתוח חיכו לי הרופא והצוות. שומעים את הלייזר ומריחים ריח של קרן הלייזר. לא פחדתי כי אני מכירה את התחום הזה ויש לי אמון במערכת הרפואית. לפני הניתוח ראיתי סרטון, דיברו איתי וידעתי בדיוק מה אני הולכת לעבור. גם תוך כדי הניתוח הצוותים דיברו איתי, הסבירו ועדכנו לגבי כל שלב ומתי הוא נגמר. בנוסף, יש אחות שמחזיקה את היד. הצוות היה מדהים - עדין ואדיב. הרופאים בכירים ומנוסים מאוד, וזה ממש עוזר כשמסבירים ומעודדים אותך תוך כדי הפרוצדורה".

"אחרי הניתוח מיד מרכיבים משקפי מגן ומשקפי שמש, כי השמש מאוד מסנוורת. ההתאוששות הייתה מדהימה", מספרת רחלי. "עשיתי את הניתוח ביום חמישי, וביום ראשון כבר נהגתי באוטו. לא היו לי כאבים ולא היו לי סנוורים. ביום שני כבר חזרתי לעבודה. אני חושבת שצריך לבטוח בטכנולוגיות החדשות, המדע מתקדם וחבל לפספס אותו. עשיתי את הניתוח בתזמון הכי מושלם בשבילי. הצוות ערך ביקורת יום אחרי הניתוח ובשבוע שאחרי - הרגשתי שאני באה למרפאה שהיא בית, נותנים בה הרגשה שכל מטופל הוא יחיד ומיוחד".

לאתר "עיניים"

תוכן ממומן, תוכן ממומן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully