וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבולנס הליצנים שמגשים משאלות של ילדים חולים

הליצנבולנס הוא פרוייקט ייחודי ומרגש במסגרתו ליצנים רפואיים מוציאים ילדים חולים ליום כיף של הגשמת משאלות מחוץ לכתלי בית החולים. הליצנים זקוקים לתרומות שלכם כדי להמשיך לשמח ילדים

באדיבות המצולמים

בווידאו: כך יצרו את אמבולנס הליצנים החדש

ילדים החולים במחלות קשות או כרוניות נדרשים, בנוסף להתמודדות עם טיפולים, כאבים ובדיקות, להתמודד גם עם אשפוזים ארוכים בבתי חולים שהופכים את חייהם למוגבלים הרבה יותר משל ילדים אחרים. עבור חלקם, אפילו גיחה לפיקניק קצר בחיק הטבע היא עניין מסובך מדי. מיכל קורמן וסמדר חרפק, ליצניות רפואיות מקבוצת "רופאי חלום", ביקשו לתת מענה בדיוק לבעיה הזאת.

השתיים עובדות כליצניות רפואיות במשרה מלאה, ובמהלך עבודתן נתקלו לא פעם בילדים חולים שביקשו לצאת מבין קירות בית החולים, ולו לכמה שעות. מאחר שמצבם הרפואי של חלק מהילדים אינו מאפשר יציאה מבית החולים לא ליווי רפואי או ציוד מתאים, הן החליטו למצוא פיתרון יצירתי לבעיה הזאת – וכך נולד ה"ליצנבולנס" (הלחם של המילים ליצן ואמבולנס). הפרוייקט הוקם בשנת 2015 ומאז הוא כבר סייע לעשרות ילדים חולים לצאת ולהתאוורר ליום אחד משגרת הטיפולים הכואבת ולהגשים משאלה יחד עם המשפחה ויחד עם הליצנים הרפואיים שהם מכירים באופן אישי מבית החולים.

עוד בנושא:
האיש הכי נחמד בארץ: הכירו את שיאן תרומות הדם
חיבוק דב: הקמפיין שמבקש מכם פשוט להתחבק

ליצנבולנס אמבולנס של ליצנים רפואיים שמגשימים משאלות לילדים חולים. קרני גלנצן, מערכת וואלה! NEWS
מצליחים לפרק מחסומים ולשחרר פחדים. הליצנים הרפואיים של הליצנבולנס/מערכת וואלה! NEWS, קרני גלנצן

"הילד ביחד עם הליצן מגדירים את המשאלה - אותו רגע, אירוע, פעולה, או מקום שבו הילד הכי רוצה להיות או להגיע אליו וצוות הליצנבולנס מפיק, מתכנן ומבצע לפרטי פרטים את הגשמת המשאלה", מספרת סמדר חרפק, יוזמת הרעיון. אבל את הפרוייקט הזה חרפק וקורמן לא מתפעלות לבד, יחד איתן פועלים עוד כ-100 ליצנים רפואיים מ-29 בתי חולים ברחבי הארץ, שמבלים שעות רבות צמודים לילדים חולים ולמשפחות שלהם.

"אנחנו עובדים בצמוד לצוות הרפואי ומלווים את המטופלים ברגעים הכי קשים ושבירים שלהם", מספרות חרפק וקורמן. "דרך הליצנות אנחנו מצליחים לפרק מחסומים, לשחרר פחדים וליצור מערכת יחסים של אמון עם הילדים. כשהם צוחקים, או בוכים אנחנו יודעות - שהצלחנו להגיע אליהם. אתם לא יכולים לתאר לעצמכם, מה כמה שעות כאלה מחוץ לבית החולים עושות להם", הן מוסיפות.

אמבולנס הליצנים הוא היחיד מסוגו בארץ, הוא רכב ששודרג ועוצב במיוחד למען מטרה זו. אמבולנס הליצנים פועל כחלק בלתי נפרד מפעילות הליצנים הרפואיים בבתי החולים ובשיתוף פעולה מלא עם בתי החולים.

ליצנבולנס אמבולנס של ליצנים רפואיים שמגשימים משאלות לילדים חולים. קרני גלנצן, מערכת וואלה! NEWS
"כשהם צוחקים או בוכים, אנחנו יודעות שהצלחנו להגיע אליהם". מיכל קורמן וסמדר חרפק/מערכת וואלה! NEWS, קרני גלנצן

סיפורי הגשמת המשאלות של צוות הליצנבולנס נעים על קשת מגוונת של בקשות: עינב, צעירה בת 19 שמתמודדת עם סיסטיק פיברוזיס חולמת להיות דוגמנית. צוות הלינצנבולנס לקח אותה בהפתעה לסטודיו של צלם אופנה שצילם לה בוק דוגמנות מקצועי. לאה, בת 14 שחולה במחלת כליות, ביקשה לחגוג יחד עם חבריה לכיתה שנתיים להשתלת הכליה שעברה. צוות הליצנבולנס נסע יחד איתה לבית הספר לעיוורים שבו היא לומדת והרים מסיבה גדולה עם הפעלות ומשחקים. גל בת ה-4 ביקשה לצאת לפיקניק בחיק הטבע ביחד עם כל המשפחה, וכשהגשם איים להרוס את התכניות צוות הליצנים פשוט העביר את הפיקניק לתוך הליצנבולנס. את מיכאל בן ה-11 שטופל במחלקה האונקולוגית, לקח הליצנבולנס לחדר בריחה. ורותם, רק רצתה לנסוע לחוף הים ולאכול נקניקיה.

גם אתם יכולים לעזור

על מנת שהפרוייקט יוכל להמשיך לפעול ולהגשים משאלות של ילדים חולים, מפעיליו זקוקים לתרומות. את התרומות ניתן להעביר לעמותת קשת המשאלות ופרוייקט רופאי חלום שאימצו את הליצנבולנס ופועלים בשיתוף עמו (תרומה המוכרת על פי סעיף 46 ,מלכ"ר), או דרך פרוייקט ההדסטארט של הליצנבולנס.

ילדים חולים או בני משפחותיהם שמעוניינים ליצור קשר עם צוות הליצנבולנס יכולים לפנות בטלפון 054-4995550 , או במייל smadarharpak@gmail.com .

ליצנבולנס אמבולנס של ליצנים רפואיים שמגשימים משאלות לילדים חולים. באדיבות המצולמים
צוות הליצנבולנס ומיכאל, ביקש לנסוע לאסקייפ רום/באדיבות המצולמים
ליצנבולנס אמבולנס של ליצנים רפואיים שמגשימים משאלות לילדים חולים. באדיבות המצולמים
גם הגשם לא הצליח לקלקל את המשאלה של גל בת ה-4/באדיבות המצולמים
ליצנבולנס אמבולנס של ליצנים רפואיים שמגשימים משאלות לילדים חולים. באדיבות המצולמים
אמבולנס הליצנים הוא היחיד מסוגו בארץ/באדיבות המצולמים
ליצנבולנס אמבולנס של ליצנים רפואיים שמגשימים משאלות לילדים חולים. באדיבות המצולמים
מסיבת כיתה כדי לחגוג שנתיים להשתלת הכליה של לאה/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully