וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחית מסבירה: כך תשרדו את ליל הסדר עם הילדים

10.4.2017 / 8:28

ילדים קטנים מתקשים לשבת בסבלנות במשך כל ארוחת הסדר הארוכה. בינינו? גם למבוגרים זה לא קל. כך תזהו שהילדים שלכם עומדים לאבד את זה ותסייעו להם וגם לכם לעבור את הלילה בשלום

בסרטון: כך תעזרו לילדים לעבור את הסדר בשלום/מערכת וואלה!

ליל הסדר הוא ערב מורכב מאוד לכולם והוא מורכב אפילו יותר להורים לילדים קטנים וכמובן לילדים עצמם שלא תמיד מצליחים לשרוד ולהגיע עד לסוף הארוחה. כדי לראות איך עוברים את הלילה הזה בשקט יחסי, אירחנו באולפן וואלה! NEWS את לריסה גינת, מייסדת סמול טוק המרכז להנחיית הורים, לשיחה על מה אפשר לעשות כדי לעבור את הסדר בשלום עם ילדים.

כשהילד מגיע לשלב שבו הוא כבר לא יכול לשבת יותר ליד השולחן יש לנו שתי אפשרויות, מסבירה גינת: הראשונה, אומרת בואו נזרום עם הילד ונאפשר לו לעשות מה שהוא רוצה ומרגיש שהוא צריך. נאפשר לו לקום ולרדת מהשולחן כמה שירצה, כי גם זה חלק מהאווירה והכיף של אירוע משפחתי כזה. הגישה השנייה, אומרת ההיפך. זה חג ואירוע משפחתי יוצא דופן, יש חשיבות למסורת. ואז מתעקשים שהילד ישב איתנו לשולחן וישאר לקריאת ההגדה וכו'.

ילדים משועממים ליד השולחן. ShutterStock
כך תזהו את הסימנים רגע לפני שהם מאבדים את זה/ShutterStock

"שתי הגישות מקובלות וזה תלוי בעיקר באג'נדה ובהעדפה של ההורים, בתנאי שזה מגיע ממקום שלם ומנומק וההורים מאמינים במה שהם עושים ומרגישים עם זה בנוח", אומרת גינת.

האם זה בכלל ריאלי לצפות מהילדים לדחיית סיפוקים וריסון עצמי בגיל 3? "ממש לא. מבחינה פיזיולוגית יש שתי מערכות שמווסתות אותנו: מערכת סימפתטית ומערכת פרא-סימפתטית. המערכת הסימפתטית מופעלת כשאנחנו במצבים של לחץ וחשופים להרבה גירויים ואקשן כמו למשל באירוע כמו ליל הסדר, ואז נכנסים לפעולה הורמוני הפעלה וסטרס כמו אדרנלין. המערכת הפרא-סימפתטית אחראית על המצבים הרגועים שלנו – שינה, למידה, עיכול וכדומה".

איך אפשר לעזור לילד להרגע בתוך הסיטואציה העמוסה של ארוחה משפחתית רבת משתתפים? "בשביל לעזור לילד להרגע אנחנו צריכים לייצר אווירה שהיא יותר פרא-סימפתטית באופן יחסי למקום שבו אנחנו נמצאים. אפשר להביא עגלה או מנשא, את השמיכי או הבובה של הילד. ללכת איתו הצדה לחדר שקט ורגוע, לדבר איתו, להקריא לו סיפור, או פשוט להיות איתו במצב נינוח ולאפשר לו להתכנס לתוך עצמו".

לעוד הסברים ועצות שיעזרו לכם לשרוד את ליל הסדר עם הילדים, צפו בראיון המלא עם לריסה גינת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully