וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיכורים ודלוקים: זה המשקה האלכוהולי שהכי מסכן אתכם

זה אולי אחד המשקאות הכי פופולריים בקרב צעירים, ואין ויכוח על זה שהוא "עושה את העבודה". אבל באיזה מחיר? מחקר מקיף גילה ששתיית וודקה רדבול מעלה מאוד את הסיכויים שתסיימו את הערב בבית חולים

וודקה עם רד בול זה המשקה הכי מסוכן/סיפור בדקה

זה אחד מהמשקאות הכי פופולריים בברים, מועדונים ואפילו בחתונות – אבל מחקר חדש ומקיף קובע ששתיית וודקה רדבול מסכנת את השותה יותר מכל משקה אלכוהולי אחר.

המחקר, שמגיע מאוניברסיטת ויקטוריה בקנדה, מסביר שהסיבה היא השילוב בין אחוזי האלכוהול הגבוהים והקפאין המעורר שנמצא בתוך משקאות האנרגיה הללו. שילוב שמעלה משמעותית את הסיכויים ההסתברותיים למעורבות בקטטות, תאונות, פציעות ונפילות.

עוד בנושא:
האם היכולת שלנו לשתות מושפעת מהמשקל שלנו?
מחקר מסביר: איך אלכוהול ומריחואנה משפיעים על חיי המין שלכם
מה אתם באמת יודעים על השפעת האלכוהול על הבריאות שלכם?

אילוסטרציה. ShutterStock
בדרך כלל אנשים שותים עד שהם מתעייפים, והולכים הביתה/ShutterStock

"צריכת אלכוהול מובילה לעייפות. בדרך כלל אנשים שותים עד שהם מתעייפים, והולכים הביתה לישון", הסבירה החוקרת שעמדה בראש המחקר, אבל הקפאין מונע את העייפות וגורם לאנשים להרגיש פחות שיכורים ממה שהם באמת. לכן, הם ממשיכים לשתות, דבר שמגדיל את הסיכויים להתנהגות מסוכנת שעלולה להסתיים בפציעה כלשהי.

משקאות אנרגיה מכילים כ-80 מיליגרם של קפאין בפחית רגילה של 250 מ"ל, תכולת קפאין השווה לספל גדול של קפה. ישנם גם משקאות אנרגיה מרוכזים יותר, המגיעים בצורת "שוט" ומכילים 160 מיליגרם קפאין ל-60 מ"ל.

אז בפעם הבאה שאתם ניגשים לבר, תנסו להיות קצת יותר מקוריים בבחירת המשקה שיסווה את הטעם הגרוע שלכם באלכוהול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully