וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו נדבר על זה: 9 בעיות מביכות שאתם חייבים לספר לרופא שלכם

14.3.2017 / 12:48

מבוכה יכולה להרוג, בעיקר כשהיא מונעת מכם לדבר על הבעיות שלכם. אלו 9 בעיות שמוכרות היטב לרבים מאיתנו, אבל מעטים האנשים שרצים לספר עליהן לרופא. הגיע הזמן לבלוע את הבושה ולפתוח הכול

אישה נבוכה. ShutterStock
אל תדאגו, הרופא שמע דברים מביכים יותר/ShutterStock

מבוכה היא רגש שאולי עוזר להגן עליכם מהרבה מצבים שאתם לא רוצים להיות בהם, אבל כשהיא מונעת מכם לטפל בבעיות שמפריעות לכם, זה כבר מסוכן. לכולנו יש את הבעיות האלו שקל להזניח בטענה שהן "לא ביג דיל", אבל הן עלולות לגרום לנזק חמור לבריאות שלנו או לפגוע באורח החיים. זה הזמן להכיר כמה מהן ואולי גם לעשות משהו כדי להיפטר מהן אחת ולתמיד:

עוד בנושא:
כל שנייה חשובה: כך תטפלו באופן מידי בפגיעות עיניים נפוצות
6 סימנים מפתיעים שעלולים להעיד על בעיות לב
5 בעיות עור קלות שיכולות להעיד על בעיה רפואית קשה

אם הזקפה נמשכת יותר מדי

זקפה שנמשכת יותר מדי מסוכנת לגוף ועלולה להצביע על כשל חמור יותר. זקפה שנמשכת יותר מארבע שעות, או בשמה המקצועי פריאפיזם, בדרך כלל נגרמת כתוצאה מכשל בפינוי הדם מאיבר המין בחזרה אל הלב. התופעה עלולה לכאוב, להצריך ניתוח ואף לגרום לאימפוטנציה, אם לא מטפלים בה בזמן. לכן אם זה קורה, תילחמו בדחף המובן להישאר במיטה, תבלעו את הבושה ורוצו למיון.

אם ריח הפה שלכם מרחיק אנשים

בהערכה גסה, אחד מכל ארבעה אנשים סובל מריח רע מהפה. בשמה המקצועי נקראת התופעה הליטוזיס, והיא מביכה אותנו במיוחד כי היא מתקשרת, שלא בצדק, להיגיינה לקויה. למעשה, גם אנשים שמקפידים לצחצח שיניים פעמיים ביום יכולים לסבול ממנה, בגלל שהיא בדרך כלל תסמין לבעיה אחרת. הליטוזיס בדרך כלל נגרם ממחלות חניכיים, ריקבון בשן ובמצבים נדירים גם מבעיות במערכת העיכול. אם הבעיה נמשכת לאורך זמן, אתם חייבים לבקר אצל רופא השיניים כדי לבחון האם יש צורך בניקוי, בטיפול תרופתי או אפילו בניתוח. חשוב לא להזניח בעיות בשיניים כי הן לא הולכות להיעלם, והן רק יחמירו עם הזמן.

עוד באותו נושא

אילו מאכלים ומחלות גורמים לריח רע מהגוף?

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
הוא אולי מפחיד אתכם, אבל שן רקובה תפחיד אתכם יותר/ShutterStock

אם אתם מרגישים בודדים

מחקרים רבים הראו שדווקא בחיים המודרניים, בהם אנחנו מחוברים לכולם בכל רגע נתון, אנשים דווקא מרגישים בודדים יותר ולא מסופקים מהחיים. הרשתות החברתיות שלכאורה מחברות בינינו, יוצרות מצג שווא לפיו כולם תמיד אוכלים במסעדות גורמה, מבלים במסיבות ומשתזפים בים. כך אנו מרגישים פחות מוצלחים וברי מזל, ומתעצמות תחושות של כישלון ובדידות.

הבדידות היא בעיה אמיתית. היעדר חיבור רגשי עם אנשים יכול להעיב על כל תחום בחיינו ואף לגרום לדיכאון, שקשה מאוד לצאת ממנו אם לא חולקים את התחושות האלו עם אדם אחר. במקרה כזה גם רופא המשפחה יכול לעזור להפנות אתכם לעזרה נפשית בסבסוד קופת החולים. הוא לא מכיר אתכם ומחויב לסודיות רפואית. להגיד את זה בפעם הראשונה יהיה החלק הקשה ביותר. אחריו כבר תראו שהכול יהיה הרבה יותר פשוט.

אם אתם מתגרדים באזור המפשעה

בניגוד לגירוד בקרקפת, כשזה קשור למפשעה, זה לא משהו שנעים לעשות מול הקולגות או החברים, ושלא נדבר על לשתף אנשים בבעיה. הגירוד יכול לנבוע מזיהום פטרייתי, כיני ערווה או אפילו סקביאס.

מחלות אלו מועברות בקיום יחסי מין או מזיהום סביבתי, והן לא ילכו לשום קום אם לא תטפלו בהן כראוי. לכן, אתם מוכרחים להתגבר על המבוכה ולחלוק את המידע עם רופא המשפחה. אנחנו מבטיחים לכם שהוא נתקל בדברים מביכים כאלה כל הזמן, ואתם כנראה לא תצליחו לזעזע אותו בכזאת קלות.

אם אתם מזיעים בכל מצב

נכון, בחום הישראלי אתם צריכים לדאוג דווקא אם אתם לא מזיעים בכלל, אבל הבעיה מתחילה כשאתם מתחילים לטפטף אחרי פעולות פשוטות ולא בסביבה חמה מאוד. קל להתעלם מהזעת יתר, בגלל שלכאורה זו בעיה שולית ובעיקר בגלל שמביך לדבר עליה, אבל היא משפיעה על חייכם בהרבה יותר ממובן אחד. לא סתם הסינים בחרו להשתמש בטיפות מים כדרך לענות שבויים. רופא יכול להתאים לכם תכשירים רפואיים המכילים אלומיניום שמדכא את ההפרשות מבלוטות הזיעה, או אפילו להזריק בוטוקס שיעזור להילחם בה, במקרים קיצוניים.

גבר מזיע. ShutterStock
זה לא ביג דיל, עד שזה מפריע לכם ברגעים החשובים באמת/ShutterStock

אם אתם משתמשים המון בחומרים משלשלים

אנשים שרוצים לרדת במשקל רואים בחומרים משלשלים כדרך קיצור שמסייעת לאכול מה שרוצים ולהשמין קצת פחות. חוקנים כימיים משמשים גם את מי שסובל מעצירות מתמשכת. אבל רבים לא מודעים לעובדה שהגוף עלול לפתח תלות בחומרים אלו. לכן, אם אתם משתמשים במשלשלים או בחוקנים יותר מפעם בשבוע, אתם מוכרחים ליידע את רופא המשפחה ולהיות במעקב למניעת התמכרות.

אם בורח לכם שתן כשאתם צוחקים או מבוהלים

בריחת שתן היא בעיה שתוקפת בדרך כלל נשים מעל גיל 50, אבל היא יכולה להתרחש גם בקרב נשים צעירות ואפילו בקרב גברים. הבעיה נפוצה גם בנשים לאחר לידה וניתן לחוות אותה גם בעת עיטוש, שיעול, הרמת משקולות או אימון גופני. דליפת שתן עלולה להיות תסמין של בעיות רפואיות שונות ובהן: שימוש בתרופות מסוימות, חוסר שליטה על הסוגרים או דלקות מסוגים שונים. אם אתם סובלים מהבעיה, גם אם היא לא פוגעת במידה ניכרת באורח החיים שלכם, מומלץ לפנות בהקדם לאורולוג כדי לוודא שהכול תקין ולהתאים טיפול שישים לה סוף.

אם אתם מכורים למשהו

כולנו מכורים לדברים מסוימים. לברי המזל שבנינו יש התמכרויות חיוביות כמו ספורט או טיולים, ורובנו מכורים להרגלים קצת פחות חיוביים כמו עישון, שתיית אלכוהול, אוכל, כדורים או אפילו סדרות טלוויזיה. מתי זה בעייתי? כשאנחנו מרגישים שההתמכרות משתלטת על צדדים אחרים בחיים שלנו, כשאנחנו מבטלים תכוניות חשובות למענה, או אם הבריאות נפגעת כתוצאה ממנה.

נסו לחשוב כמה מקום תופסת ההתמכרות בחייכם. אם אתם מרגישים שהוא גדול מדי, ברכות, עברתם את השלב החשוב ביותר בדרך להיפרדות ממנה. עכשיו אתם צריכים לפנות לקבלת עזרה מקצועית כדי להיפטר ממנה אחת ולתמיד.

אישה עם כרס יושבת מול הטלוויזיה עם אוכל. ShutterStock
איזה חלק תופסת ההתמכרות בחייכם?/ShutterStock

אם התפקוד שלכם במיטה כבר לא כמו שהיה

בעיות בתפקוד בחדר המיטות לא פוגעות רק בקשר הזוגי. הן יכולות להיות תסמין של דיכאון עקב חוסר סרטונין במוח, ההורמון שאחראי בין היתר על הגירוי וההנאה. במקרים נדירים יותר זה עלול להוות תסמין למחלות בכלי הדם או לסוכרת. בניגוד למה שרבים מאמינים, הסכנות של הירידה בתפקוד לא שמורות לגברים בלבד, וגם לנשים שסובלות ממנה חשוב להיבדק. מומלץ לדווח לרופא המשפחה על כל הידרדרות בתפקוד המיני, כדי לוודא שלא מדובר בסימן שקט לבעיה רחבה יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • רופא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully