וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חכמת האימהות: העצות של הנשים שילדו ב-2016 לאימהות של 2017

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

19.12.2016 / 7:00

בהריון וצפויה ללדת בשנה הקרובה? את בוודאי נרגשת ומבולבלת לקראת מה שצופן לך העתיד. הנה כמה עצות שימושיות במיוחד שהנשים שהפכו לאמהות בשנה החולפת היו שמחות להעביר הלאה, לנשים שיהפכו לאמהות בשנה החדשה

נשים בהריון. ShutterStock
את לא יודעת מה מחכה לך/ShutterStock

מדי שנה באים לעולם תינוקות חדשים ואיתם נולדות גם אמהות טריות. אין עוד משימה שדומה למשימת ההורות, במובן זה שאין לך שום תקופת חפיפה או חסד, ואת חייבת לנחות ישר על הרגליים ולהתחיל לתפקד. אם את צפויה ללדת במהלך 2017 בוודאי תשמחי לשמוע כמה עצות מאמהות שילדו ב-2016 וכבר נחשבות לאמהות "מנוסות". ריכזנו כמה עצות שימושיות כאלה, לשימושך:

תמיד תהיי מוכנה עם אוכל
תינוקות בוכים. זה מלחיץ, זה לא נעים, אבל זו המציאות. הם בוכים, ולא מעט. זו הדרך שלהם להתבטא ולתקשר עם העולם ואיתך – מרכז העולם שלהם, לעת עתה. החדשות הטובות הן שברוב המקרים, זה בגלל אחת ממספר מצומצם של סיבות: עייפות, גזים, אי נוחות או רעב. אם זה בכי מהסיבה האחרונה – רעב, את יכולה לעשות כמה דברים פשוטים שיאפשרו לך לתת מענה מיידי לבכי הזה. אם את בבית, דאגי שתמיד יהיה לך קומקום או תרמוס עם מים רתוחים מצוננים לטמפרטורה נעימה. כך, כשהתינוק שלך יהיה רעב, תוכלי להכין לו בקבוק בתוך דקותיים, מבלי להמתין למים שירתחו ואז יתקררו לטמפרטורה מתאימה לשתיה. כדאי גם להכין מנות מדודות של תמ"ל במחלק מנות. הדבר מקצר משמעותית את זמן הכנת הבקבוק, ובכך את משך הבכי של התינוק. גם כשאת יוצאת מהבית, ודאי שיש לך בתיק בקבוקים עם מים רתוחים ומדודים מראש ומחלק מנות. אפשרות נוספת היא לקנות מראש מארז סימילאק מוכן לשימוש.

תינוק אוכל. ShutterStock
תכיני הכל מראש וקצרי גם את משך ההכנה וגם את משך הבכי/ShutterStock

גם את צריכה לאכול
קשה להסביר את זה למי שטרם חוותה את המהפך המטלטל של הורות בפעם הראשונה, אבל השבועות הראשונים כל כך עמוסים ומעייפים ולא תמיד יש זמן לבשל. ואז כשכבר יש לך כמה דקות לאכול בשקט (או כשאת מנסה לאכול עם תינוק על הידיים), את מוצאת את עצמך אוכלת פרוסת לחם או מנשנשת שטויות, דווקא בזמן שאת הכי זקוקה לארוחה מזינה ומנחמת. נסי לנצל את השבועות האחרונים להריון שלך (שגם ככה לרוב מאופיינים בתחושת אי שקט וציפייה) להכנה והקפאה של ארוחות מזינות, שאותן תוכלי להפשיר בשבועות שלאחר הלידה. השתדלי לאחסן את המזון בקופסאות קטנות, מוכנות לשימוש. כך תוכלי להפשיר לך ארוחה אחת בכל פעם שתצטרכי. גם קרובי המשפחה, החברים והחברות שיגיעו לבקר בהמוניהם אותך ואת האוצר החדש יכולים לתרום בתחום הזה. רוב האנשים לא ירצו להגיע לביקור בידיים ריקות ולעתים הם ישאלו אותך מה להביא. במקום לענות תשובה מנומסת כמו: "באמת שלא צריך" ולהתקע עם עוד בורקס או עוגת שמרים, בקשי מהם להביא לך משהו בריא לאכול – פשטידה, תבשיל או סלט (בינינו, הם הרי בכל מקרה יביאו משהו. אז עדיף שזה יהיה מזין).

פני לך ערב עם בעלך, למרות הקושי להשאיר את הילד בבית
קל מאוד להשאב לסדר יום שכל כולו סובב את התינוק. אחרי הכל, אלוהים יודע שהטיפול בו כרוך בהמון משימות וחוץ מזה הוא באמת נורא מתוק. אבל אל תשכחי שלפני שהפכתם למשפחה הייתם זוג. הפעמים הראשונות שבהן תשאירו את התינוק עם סבתא או עם בייביסיטר אולי יהיו מעט מאתגרות, לא תמיד קל לשחרר. אבל אחרי שתעשו את זה תיזכרו איך זה מרגיש להנות מזמן איכות זוגי בלי הפרעות וזה כבר יעזור לכם לשחרר בפעמים הבאות. הגיחות הזוגיות האלה יאפשרו לכם לשבור מעט את השגרה השוחקת של האכלות, החלפות, הרדמות וחוזר חלילה, וחוץ מזה זה לא כל כך נורא להתגעגע קצת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אמהות עם תינוקות בעגלות עומדות ומשוחחות בפארק. ShutterStock
מקור לנחמה, שיתוף, הכלה ותובנות חשובות/ShutterStock

תפגשי עם אמהות נוספות
בטח כבר שמעת שחופשת לידה היא לא ממש חופשה. לצד כל החוויות הראשוניות והייחודיות של האמהות יהיו גם הרבה לילות בלי שינה, ימים של גזים ובכי, רגעים של תסכול ובדידות ואפילו שעמום. חברתן של אמהות נוספות בחופשת לידה יכולה להוות מקור לנחמה, שיתוף, הכלה ותובנות חשובות. זו יכולה להיות חברה או קולגה שבדיוק גם היא נמצאת בחופשת לידה, קרובת משפחה, שכנה או סתם אמא נחמדה שהכרת בחופשת לידה – אם תמצאי חוג חברות של אמהות שנמצאות באותה סיטואציה כמוך, תופתעי לגלות עד כמה זה יכול לשפר את חופשת הלידה שלך.

אל תקני הכל מראש
היצע המוצרים לתינוקות יכול להיות ממש מסחרר: הכל נראה כל כך חמוד, יפה ונחוץ, חברים, קרובי משפחה ויועצי מכירות נלהבים יציפו אתכם בהמלצות והצהרות על דברים שאתם "פשוט חייבים לקנות", וגם ההתרגשות לקראת הבייבי שבדרך היא תמריץ לא קטן לשלוף את האשראי. אבל האמת היא, שרשימת הציוד שאתם באמת חייבים שיהיה לכם בבית ביום שחוזרים מבית החולים היא מצומצמת בהרבה ממה שאתם חושבים. הורים טריים מגלים פעמים רבות שהעגלה היוקרתית והמומלצת שרכשו, היא נהדרת – אבל לא להם. או שמחמם המגבונים נותר בארון כאבן שאין לה הופכין. לכן, נסו למתן את ההתלהבות ולקנות רק את מה שבאמת נחוץ לכם לימים הראשונים – סל קל, כמה סטים של בגדים, עריסה ומצעים. ואת כל השאר תשלימו בהמשך. גם המתנות שבוודאי תקבלו מקרובים וחברים ישלימו חלק מהחוסרים, ואת מה שלא – תוכלו לקנות כשכבר תדעו יותר טוב מה הצרכים וההעדפות שלכם.


לתשומת לבכן, חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully