וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת הלחיים האדומות: איך מטפלים ביובש?

27.11.2016 / 13:53

כל הורה ראה את זה בשבוע האחרון: הלחיים של ילדים, בעיקר פעוטות, נצבעות אדום, מאוד מתוק אבל גם מאוד מציק. למה זה קורה, איך מטפלים ביובש, ובאיזה מוצר נפוץ אתם חייבים להפסיק להשתמש?

תינוק עם לחיים אדומות. ShutterStock
זה מציק, אבל כך כך חמוד. יובש בלחיים/ShutterStock

זה קורה מחדש כל חורף, אם אפשר לקרוא כך לעונה הזו, אבל נראה שהשנה זה חזק מתמיד. היובש, שמציק בימים האחרונים לכולנו, משתלט על פניי הילדים, וצובע אותם באדום. למה זה קורה, ואיך אפשר לטפל?

לילדים עור רגיש יותר, ולכן הם הראשונים לסבול מסימני היובש - אדמומיות וגרד. אצל פעוטות עור הפנים רגיש במיוחד, ולכן היובש ניכר בעיקר בלחיים, באף וסביב הפה.

יש המון דעות לגבי מה למרוח על עור הילדים כשהם סובלים מיובש. ברשתות החברתיות יש הממליצים על משחת הנקה, משחת החתלה, וזלין, שמן קוקוס ואפילו חלב אם. אבל לדברי ד"ר דנה פלג, מומחית ברפואת ילדים במחוז שרון שומרון של כללית, פשוט צריך לבחור בקרם לחות פשוט, המתאים לילדים, ללא בישום. את השפתיים רצוי לשמן עם וזלין או בשפתון אחר המתאים לגיל הילד לפי הוראות השימוש.

בלי מקלחות ארוכות, בלי מגבונים

ד"ר פלג מסבירה כי אף שזה נשמע לא הגיוני, המים בעצמם מייבשים יותר את העור ולכן אנשים ששוטפים הרבה ידיים סובלים מיובש בידיים, וילדים ששוטפים להם הרבה את הפנים סובלים מיובש בפנים. "אין זה אומר שלא צריך לשטוף ידיים או להתקלח, אבל כדי להפחית את החשיפה למים כשהיא לא הכרחית", אומרת ד"ר פלג, "בתקופה זו מומלץ לא להשתמש במים חמים מדי, ולהימנע מאמבטיות ארוכות. אפשר להוסיף למים של האמבטיה תכשירים עם שמן מתאים (כמו אמול או בלנאום). ואחרי המקלחת לשמן את העור עם קרם שמתאים לגיל (ללא בשמים). רצוי להסתפק במקלחת קצרה פעם ביום, ולשמן את העור עם קרם לחות לפחות פעמיים ביום".

ילד בוכה. ShutterStock
מסימני העונה/ShutterStock

ד"ר פלג מוסיפה כדאי להימנע משימוש במגבונים באזור הפנים, מכיוון שהם עלולים להחמיר את היובש והפריחה ולגרום לצריבה בשל חומרי ניקוי ואלכוהול שנמצאים בהם. אפשר להשתמש במגבונים שמותאמים לפנים/לאף, או להשתמש בטישו רגיל. היא מוסיפה כי אם העור של ילדכם יישאר יבש ואדמומי גם אחרי שהגשם יתחיל לרדת, וקרם לחות לא ישפר את המצב, כדאי לפנות לרופא הילדים כי בחלק מהמקרים מדובר בפטריה או באסתמה של העור- דרמטיטיס אטופית.

פחות צמר, יותר כותנה

לדברי ד"ר עידן גורן, רופא הבית של וואלה! בריאות, גם לסוג הבדים שבאים במגע עם העור יכולה להיות השפעה על מידת הרגישות והגירוי שלו בימי החורף. מומלץ להימנע מלהלביש לילדים בדים מגרדים (כמו צמר) ישירות על גבי העור, ולהעדיף בדים רכים יותר ופחות מחוספסים (כמו כותנה) בצמוד לגוף.

ד"ר גורן ממליץ להגביר את הלחות בתוך הבית. קיימות מערכות מיזוג חדשות שמעשירות את האוויר בלחות, אבל ניתן כמובן להשתמש במכשיר אדים ביתי או לאלתר באמצעות מיקום קערת מים מתחת למזגן או לתנור החימום, או אפילו על ידי תלייה של כביסה רטובה בחדר מחומם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully