וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו לבחור בן זוג: 5 צעדים לבחירה מוצלחת של מאמן ריצה

18.11.2016 / 7:43

ריצה בליווי מאמן היא צורך הכרחי של רצים רבים שמבקשים להעלות את רף הפוטנציאל האישי שלהם לגבהים חדשים, אבל מערך השיקולים לבחירתו הוא מורכב וזהה לבחירת בן זוג או מקום עבודה. כך תעשו את זה נכון

ריצה. אדידס, אדידס
קיימים לא מעט סוגי מאמנים וכל אחד יכול לבחור לפי צרכיו ויעדיו/אדידס, אדידס

זה רק נראה כמו נחלתם של המקצוענים בלבד, אבל ריצה בליווי מאמן היא צורך הכרחי של רצים רבים שמבקשים להעלות את רף הפוטנציאל האישי שלהם לגבהים חדשים. גם אם רמת הידע והניסיון שנצברה במהלך השנים היא ממשית, ההצלחה, ברוב המקרים, תגיע ממסגרת מחייבת של אימונים שנבחנת לפרטים מעת לעת ומותאמת מחדש לפי קצב ההתקדמות.

לא מדובר במשימה פשוטה. התמסרות למאמן ופיתוח תלות בידע שלו דורשת הכרה מוחלטת בכישוריו ויכולתו למתוח את גבולות הסיבולת של הרצים, גם אם נדמה שהאתגר גדול מדי. גם בחירת המאמן הנכון היא עסק מורכב שזהה לבחירת מקום עבודה או אפילו בן זוג ולפני ההחלטה יש לקחת בחשבון מערך שלם של שיקולים.

לפני הכל, בדקו המלצות

יש להודות: מאמן ריצה הוא אמנם מקצוע שדורש הסמכה אבל איש לא ממש אוכף אותה והשוק פרוץ בפני מאמנים לא מנוסים שעלולים לגרום נזקים ופציעות. המטרה היא למצוא מאמן בעל ניסיון מוכח והישגים בקרב קהילת הרצים. ודאו שמדובר במאמן שרץ בעצמו ולא מחזיק בשיטות אימון תיאורטיות שלא עומדות במבחן המציאות.

חשוב לזכור כי קיימים לא מעט סוגי מאמנים וכל אחד יכול לבחור לפי צרכיו ויעדיו. יש מאמנים "בשלט רחוק" שמדריכים באמצעות המייל בהתאם לדיווח שמתקבל מהרץ ויש מאמנים שמעבירים אימונים אישיים ומתלווים לאימונים כדי לקבל תמונת מצב עדכנית יותר. גם אלה וגם אלה, כדאי שיהיו בעלי שם מוכר.

ודאו כימיה

כאמור, בחירת מאמן משולה למציאת בן זוג או מקום עבודה. מדובר ביחסים לטווח ארוך שמתבססים על הערכה אישית ומציאת ההשראה הנכונה, בדרך למטרה הסופית. לפיכך, לפני ההחלטה הסופית מומלץ וכדאי להיפגש עם המאמן, להכיר את שיטות האימון שלו את גישתו לריצה בכלל ושילובה בחיים השוטפים. גם אם בידיכם המלצות חיוביות, זה עדיין לא אומר שמה שמתאים לאחרים מתאים גם לכם.

עוד באותו נושא

לרוץ בקבוצה: כל היתרונות שיהפכו אתכם לחברתיים יותר

לכתבה המלאה
ריצה. אדידס, אדידס
שכירת מאמן ריצה היא הצהרה על רצון לשפר תוצאות ולהגביר את ההנאה/אדידס, אדידס

התאימו את מערך הציפיות

למרות שמדובר בנתון שעשוי להשתנות ככל שעובר הזמן, מערך הציפיות הראשוני הוא נדבך חשוב בקבלת ההחלטה על זהות המאמן. מרבית הרצים החובבנים משלבים את האימונים כחלק מהשגרה הלחוצה ולעתים קרובות אין ביכולתם להתחייב למשטר אימונים קפדני לטווח ארוך.

אבל מצד שני, שכירת מאמן ריצה היא הצהרה על רצון לשפר תוצאות ולהגביר את ההנאה. איתור נקודת האיזון הרגישה הזאת מתבקש כבר בשלב הראשוני כדי למנוע אכזבות עתידיות במקרה הטוב ופציעות טורדניות במקרה הרע.

מישהו מקשיב לך

מדובר אמנם בתכונה בסיסית, אבל לא קל להבטיח שהיא תתקיים. מאמן ריצה שמקשיב וקשוב לחניכיו, מודע לצרכיו ויכולתו ויודע להתמודד מול מצבי לחץ, ירידה ביכולת או פגיעה במוטיבציה, יצליח בטווח הארוך לפרוץ את גבולות הגוף והנפש בדרך למטרה הסופית.

מדובר ברווח כפול: מאמן קשוב יעורר דיון פורה יותר שיתרום לרצים לשפר ביצועים ולקבל את ההנחיות בנאמנות גבוהה יותר. מיותר לציין שמאמן כזה הוא גם יועץ טוב ואפילו חבר לחיים.

גמישות וזמינות

התחייבות לתכנית אימונים ארוכה לא מתאימה לכל אחד, גם אם הוצהר על כך בהתחלה. מי שכן בחר לקבל עצמו לרוץ לפי הנחייה מקצועית כבר יודע שמדובר בתהליך נזיל למדי שנתון לשינויים תכופים שכופה השגרה הלוחצת.

בעת בחירת המאמן וודאו כי הוא מבין את השינויים הללו ומקבל אותם בהבנה, מוצא להם פתרונות בתכנית האימונים ומתאים עצמו אליהם. כמו כן, וודאו את זמינותו אליכם גם מחוץ לשעות האימונים לצורך שאלות או התייעצויות לגבי התחביב שאתם כל כך אוהבים לטפח.

וואלה! NEWS בשיתוף אדידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully