וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפתחו יומנים: נולד לכם תינוק? אתם חייבים להוריד אפליקציה

31.10.2016 / 7:00

טיפול בתינוק חדש מחייב את ההורים הטריים (והטרוטים) לעקוב אחרי זמני וכמויות האכלה, החלפות חיתול וזמני שינה, וכל זה על מינימום של שעות שינה, אם בכלל. תתקדמו, ככה עושים את זה היום

צילום של תינוק שרק נולד בסמארטפון. ShutterStock
מעקב אחרי צרכיו השוטפים של התינוק אינו תמיד פשוט כפי שזה נראה/ShutterStock

לידה של תינוק חדש היא אירוע מדהים ומרגש, אבל היא גם זורקת את ההורים הטריים בבת אחת לתוך מערבולת של דברים חדשים שכוללים המון משימות, קטנות כגדולות, שקשורות בטיפול בתינוק. באופן לא מקרי, לכל זה נלווים גם מחסור בשעות שינה, עייפות ושינויים רבים באורח החיים. בתוך הכאוס החדש הזה שמעכשיו הוא החיים שלכם, אתם עדיין צריכים לוודא שהתינוק שלכם מקבל את כל מה שהוא צריך. הוא אמנם, לא דורש מכם הרבה בשלב הזה: אוכל, החלפת חיתול ושינה, אבל אתם תצטרכו לספק לו את כל אלה בתדירות גבוהה ובמעגליות, וכל זה בלי לישון יותר מדי בלילה.

הצורך לעקוב אחרי כמה התינוק אוכל, כמה פיפי וקקי הוא עושה, מתי הוא ישן ומתי הוא קם הוא ממש לא רק התלהבות של הורים 'ירוקים'. זו אחת הדרכים הטובות והיעילות ביותר לעקוב אחר בריאותו של התינוק ולדעת שהוא מקבל את כל מה שדרוש לו לצורך התפתחות תקינה בימים ובשבועות הראשונים שלו בעולם. הדבר נכון במיוחד לגבי תינוקות יונקים, משום שכמו שכל מניקה לומדת - "על השד אין שנתות" וקשה לדעת כמה חלב בדיוק התינוק קיבל בכל הנקה. ולכן אחת הדרכים לוודא שהתינוק אוכל מספיק היא לוודא שהוא לא מיובש, ואת זה עושים באמצעות מעקב אחרי חיתולים. אבל גם הורים לתינוקות שניזונים מבקבוק צריכים לעקוב אחרי התזונה של תינוקם ותוצריה.

כאמור, המעקב הזה אחרי צרכיו של התינוק הוא לא תמיד פשוט כמו שהוא נשמע. במיוחד להורים עייפים ועסוקים. ותאמינו לנו, אתם לא רוצים לעמוד מול מבטה השיפוטי של אחות טיפת החלב שלכם ולהתחיל לגמגם כשהיא שואלת מתי הפעם האחרונה שהיתה לילד יציאה או כמה חיתולים רטובים היו לו היום. עוד עניין שרוב האמהות המניקות ילמדו מהר מאוד שהן רוצות להמנע ממנו, הוא גודש. אם לא יצא לך לחוות את זה עדיין, בואי רק נגיד שאם תניקי מהצד הלא נכון, את כבר מהר מאוד תגלי את זה. רק שאז זה כבר יהיה מאוחר מדי ואת תהיי תקועה עם ציץ גדוש וכואב.

אבא מטפל בתינוק. ShutterStock
התינוק אמנם לא דורש מכם הרבה בשלב הזה, אבל תצטרכו לעשות את זה בלי הרבה שינה/ShutterStock

פעם היו מנהלים את המעקבים האלה עם דף ועיפרון, אולי שמתם לב שבתינוקיות בבתי החולים עדיין עושים את זה ככה – ליד כל עריסה תלוי דף ובו טבלה שבה ממלאות האחיות מתי וכמה התינוק אכל, מה אכל, מתי החליפו לו חיתול ומה היה בתוכו. אבל יש גם דרכים יותר נוחות ומתקדמות לעשות את זה כיום – כמו כל דבר אחר, בסמארטפון שלכם. בחנויות האפליקציות תוכלו למצוא אפליקציות שיעזרו לכם לנהל מעקב אחראי ופשוט אחר כל העניינים האלה. הנה כמה מומלצות:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בייבי זון

האפליקציה הראשונה שאתם חייבים להכיר היא בייבי זון. מדובר באפליקציה שהיא יומן מעקב מקיף ונוח לשימוש. היא מכילה את כל הנתונים שאתם צריכים לאסוף בצורה ידידותית למשתמש ומאפשרת לכם להוסיף את המידע החדש בקלות וביעילות. הניווט באפליקציה נחלק לקטגוריות: האכלה, החלפת חיתול, תזכורות ומידע נוסף. בקטגוריית ההאכלה תוכלו לתעד את זמן ההאכלה, סוגה (הנקה או בקבוק) ובהתאם לכך גם מאיזה צד התינוק אכל (אם ינק) או כמה מ"ל אכל (אם הוזן בבקבוק). בקטגוריית ההחתלה תוכלו לציין את זמני החלפת החיתולים ומה הכיל כל חיתול (רטוב, מלוכלך או, הכי טוב – גם וגם). פונקציית התזכורות תסייע לכם לא לפספס את מתן הוויטמינים שעליכם לתת לתינוק (ויטמין D, ברזל וכו'). היא יכולה להיות יעילה גם במקרה של מחלה, במידה שתידרשו לתת לתינוק שלכם תרופה כל כמה שעות. בנוסף, תוכלו למצוא באפליקציה מידע נוסף אודות נושאים הקשורים בטיפול בתינוק, הנקה, שגרת חיסונים ועוד.

עוד דבר שעשוי לעשות לכם חיים קצת יותר קלים, הוא האפשרות לייצא את כל המידע שאספתם על הטיפול בתינוק שלכם לדואר האלקטרוני. כך תוכלו במידת הצורך לשלוח אותו לרופא הילדים, יועצת ההנקה או כל גורם אחר שיוכל להפיק ממנו תועלת. הורדת האפליקציה והשימוש בה הינם חינם לכל סוגי המכשירים.

להורדת האפליקציה לאנדרואיד
להורדת האפליקציה לאייפון

אמא מחזיקה תינוק ומסתכלת בסמארטפון. ShutterStock
דף ועיפרון? ככה עושים את זה היום/ShutterStock

Baby connect

אם אתם במצב רוח בינלאומי ואנגלית לא מרתיעה אתכם, בדקו את אפליקציית Baby connect. גם היא תספק לכם כלים נוחים למעקב אחרי צרכיו המיידיים של התינוק, אך בנוסף היא גם מאפשרת מעבר בין פלטפורמות (אתר web, אפליקציה וכו') וגישה של יותר ממטפל אחד לעדכון הנתונים (שני ההורים, גננת / מטפלת וכו'). עם זאת, בניגוד לאחרות, על האפליקציה הזאת תידרשו לשלם (4.99$ בחנויות האפליקציות).

יומן התינוק – סימילאק

בחברת סימילאק, יצרנית מזון לתינוקות, מכירים מקרוב את הצורך של הורים לעקוב אחרי תזונת תינוקות והתוצרים שמגיעים בעקבותיה. לשם כך, פיתחו בחברה אפליקציה שמאפשרת מעקב אחר שעות האכלה, כמות, החלפות חיתול ועוד. האפליקציה תאפשר לכם אפילו למדוד באמצעות טיימר את הזמן שלקח לתינוק לינוק או לסיים את הבקבוק, או את משך התנומה האחרונה שלו. גם האפליקציה הזאת זמינה להורדה בחינם.

מערכת וואלה! בשיתוף בייבי זון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully