וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגלות את גופך מחדש: איך חוזרים לרוץ אחרי הריון?

25.10.2016 / 19:39

מצד אחד הרצון לשוב לשגרת הריצה הוא חזק במיוחד, אבל מאידך, הגוף עדיין מתקשה לעמוד במעמסה שאפיינה את טרום ההריון. חמשת הכללים שיחזירו אותך למסלול בריאה וחזקה יותר

ריצה. אדידס, אדידס
ההמלצה הכי טובה היא להקשיב לגוף/אדידס, אדידס

קשה למצוא מילים שיתארו את חווית הלידה. כל אישה שחוותה זאת כבר יודעת, מדובר באירוע שמשנה לחלוטין את המציאות וזה לא משנה אם מדובר בילד ראשון או רביעי. אחרי הלידה, נשים שאוהבות ריצה חוות סוג של דיסוננס: מצד אחד הרצון לשוב לשגרת הריצה הוא חזק במיוחד, אבל מאידך, הגוף עדיין מתקשה לעמוד במעמסה ומסרב לשוב לפעילות השוטפת שאפיינה את טרום ההריון.

אז מה עושים? נכנסים לקצב. כך תעשו את זה נכון.

לפני הכול, סבלנות

גם אם התחושה הכללית אחרי הלידה היא טובה יש צורך לבחון היטב את הסימנים שמשדר הגוף. יש רופאים שסבורים שעל נשים יולדות לא לשוב לשגרת ריצה עד להפסקה מוחלטת של הדימום בלידה רגילה ועד שישה שבועות אחרי ניתוח קיסרי, אבל ההמלצה הכי טובה היא להקשיב לגוף. אם הוא צריך עוד זמן כדי להתאושש, העניקי לו את התקופה הראויה ותחזרי כמו גדולה.

שימי לב לבטן ולרצפת האגן

חווית הלידה, מהנה ככל שתהיה היא לא קלה עבור הגוף. שרירים פעילים כמו הבטן, האגן, הישבן וגם מפרקים חשובים אחרים והגב בתחתון, נחלשים בדרך כלל כתוצאה מההריון הממושך ובמקביל לחזרה לכושר, קיים הצורך לחזקם באמצעות תרגילים ייעודיים. עם זאת, אם מתעורר כאב, מומלץ להפסיק ולהתייעץ עם פיזיותרפיסט או רופא. מדובר בתרגילי שיקום ולא כאלה שיובילו לפציעה.

עוד באותו נושא

איך לרוץ נכון במהלך ההריון?

לכתבה המלאה

היפטרי מתחושות האשמה

לא רק הגוף זקוק להתאוששות מחוויית הלידה, גם לנפש יש תמורות משלה. אין אמא שלא צצה בקרבה השאלה החמוצה: "איזה מן אמא אני שעוזבת את תינוקה החדש עבור תחביב"? ובכן, מדובר בתכסיס הורמונלי קמאי ומוכר שתמיד עובד. היפטרי מתחושות האשמה (זה לא קל, ראי הוזהרת) וצאי לרוץ. עם שובך, תחושי רעננה וחיונית יותר לתת לתינוק החדש את מבוקשו ולהכיל את צרכיו.

ריצה. אדידס, אדידס
כדאי לשלב גם אימוני כוח, אימוני רכיבה על אופניים ואפילו שחייה/אדידס, אדידס

קבעי תכנית אימונים

את מטרות הריצה הניחי לרגע בצד, הן עוד ישובו. ייעודה של תכנית האימונים הוא להשאיר את הציפיות במדד ריאלי כדי למנוע פציעות ושאר נזיקין. כל מי שרצה בקביעות כבר יודעת שהאימונים כבר יקבלו תעדוף משלהם, אז למה לא לעשות אותם באופן מבוקר? התחילי במרחקים קצרים בקצבים נמוכים בלי לאתגר את הגוף יתר על המידה. השאר כבר יגיע מעצמו.

שלבי אימוני קרוס

ריצה בעצימות נמוכה היא הכרחית בשלבים הראשונים אחרי הלידה אבל מי שגופה כבר מגיב היטב לחזרה לאימונים, כדאי שתשלב גם אימוני כוח, אימוני רכיבה על אופניים ואפילו שחייה. לפני הכול, זה ישחרר את הגוף והנפש מלחצים ופערים בין הרצוי למצוי, יגביר את ההנאה ויוסיף לביטחון העצמי. אחרי הכול, ייתכן מאוד שאת הקצבים והתרגילים שלא תוכלי לממש בריצה לא תתקשי לבצע על אופני הכושר או בבריכה.

וואלה! NEWS בשיתוף אדידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully