וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לכאבי הראש: הבחירה שתשנה את זווית הראיה שלכם

7.11.2016 / 12:18

עדשות מולטיפוקל אמורות לספק מענה כולל לראייה בטווחים שונים ומשתנים. איך תבחרו את העדשות הנכונות ביותר לכם? ומהם החידושים שכדאי להכיר בתחום?

המדריך להתאמת עדשות מולטיפוקל לוכסיוויז'ן.
מענה מושלם בעזרת זוג משקפיים אחד

עדשת מולטיפוקל היא עדשה שכוללת אזור לראייה למרחק בחלקה העליון, אזור לקריאה בחלקה התחתון ואזור לראייה למרחק ביניים הממוקם ביניהם, כשהמעבר בין האזורים הוא מדורג. כך, הן נותנות מענה מושלם לאנשים שזקוקים למשקפי ראייה, לראות היטב לכל טווחי הראייה בעזרת זוג משקפיים אחד.

מתי מומלץ להתחיל להרכיב עדשות מולטיפוקל?
אם אתם בשנות ה-40 לחייכם, ומרגישים שאתם לא רואים טוב מקרוב כבעבר, כנראה שגם אתם התחלתם לסבול מתופעה הנקראת פרסביופיה (זוקן ראייה). הקושי בראייה מקרוב יכול להתבטא בתופעות כמו הצורך להרחיק חומר קריאה, 'אותיות קופצות', לחץ באזור העפעף ואפילו כאבי ראש.
זה הרגע לקבוע בדיקת ראייה עם אופטומטריסט שאתם סומכים עליו ולעבור בדיקת ראייה שבסופה ימליץ לכם האופטומטריסט על פתרון הראייה המתאים לכם.

פרסביופיה הולכת ומתפתחת עם הגיל, ובערך כל 2-3 שנים, יש צורך לעדכן את מספר העדשה. מגיל 65 לרוב, המצב מתאזן ופחות חווים שינויים בראייה לטווח קצר.

השלב הראשון הוא בחירת אופטומטריסט שיוכל להתאים לכם פתרון ראייה איכותי ולהציג בפניכם את כל החידושים והאפשרויות בתחום. הקריטריונים שכדאי לקחת בחשבון בחיפושיכם הם:

1. מומחיות ומקצועיות – היכנסו לאינטרנט וחפשו מידע על האופטומטריסט לפני שתקבעו פגישה עמו.
2. ציוד הבדיקה - בדיקות ראייה הן כבר מזמן לא רק ישיבה מול לוח קרטון עם ספרות ואותיות בגדלים שונים. המחשוב והאוטומציה נכנסו גם לתחום הזה והפכו את הבדיקה למדע הרבה יותר מדויק.
3. איכות החומרים – בררו באילו סוגי עדשות משתמש האופטומטריסט.

המדריך להתאמת עדשות מולטיפוקל לוכסיוויז'ן.
גם בתחום העדשות יש טרנדים וחידושים טכנולוגיים מעת לעת

ישנו מגוון רחב למדי של עדשות מולטיפוקל, ומחירן של העדשות יכול להשתנות בהתאם לאיכותן ויכולותיהן. העדשות מגיעות עם ציפויים שונים, ותכונות הציפויים משתנות לפי דרישת האיכות. כל חברה מציעה כמה סוגי עדשות, כשההבדל ביניהם הוא בסוג הטכנולוגיות, שנקבעות לפי שני פרמטרים עיקריים: שדה הראייה וה"תעלות" - נקודות המעבר בין האזורים בעדשה. ככל ששטח העיוותים קטן יותר בצדי העדשה, כך היא נחשבת לטובה יותר; וככל שהתעלות יהיו רחבות יותר, כך המעבר בין אזורי המרחק השונים יהיה פחות מורגש, וההסתגלות לעדשות תהיה קלה יותר.

העדשות מגיעות בעוביים שונים (אינדקס), וחלקן אף מסוגלות להתכהות בחשיפה לשמש. מחירה של כל עדשה משקף את המותג, חומר הגלם, ארץ הייצור, הציפויים ויכולותיה. כל פרמטר משתנה על פי מדרג שמוריד או מעלה את המחיר הסופי.

טרנדים וחדשנות

כמו בכל תחום כמעט, גם בתחום עדשות המולטיפוקל ישנם טרנדים וכן, התפתחויות טכנולוגיות חדשות:

עדשות מולטיפוקל המותאמות לעולם הדיגיטלי - לאחרונה יצא דור חדש של עדשות מולטיפוקל המצויידות בטכנולוגיה הנקראת ™Digital Inside והיא הראשונה מסוגה בעולם. טכנולוגיה זו נותנת מענה לסביבה מרובת המסכים שבה אנו חיים ולעומס שהיא יוצרת על העיניים שלנו. טכנולוגיית ™Digital Inside מתחשבת בהבדל בין מרחקי הקריאה ובזווית הקריאה השונה של מכשירים דיגיטליים לעומת מדיה מודפסת. המיקום והגודל של אזור הקריאה בעדשה מאפשרים קריאה טבעית של מדיה דיגיטלית ומודפסת כאחד.

המדריך להתאמת עדשות מולטיפוקל לוכסיוויז'ן.
ודאו שאתם מקבלים מהאופטומטריסט תעודת מקוריות ואחריות לעדשות

עדשות מולטיפוקל אינדיבידואליות - טכנולוגיית ™Individual Fit בונה עבור הלקוח פתרון ראייה המתאים בדיוק למבנה העין שלו, ברמה גבוהה הרבה יותר מרוב הפתרונות בשוק המעניקים ללקוחות פתרונות ראייה שהם בבחינת "מכנה משותף" רחב. על מנת שהלקוח יוכל ליהנות מפתרון אינדיבדואלי, הוא צריך גם להיבדק במכשיר מתאים, דוגמת ה– IPROFILER PLUS.

עדשות DriveSafe - נהגים רבים חווים מתח, חוסר ביטחון וחוסר נוחות בזמן הנהיגה, בעיקר בכל מה שקשור לאור וסנוורים, או שאינם רואים מספיק טוב את לוחות המחוונים והמראות. עדשות דרייב סייף החדשות מתאימות במיוחד לשימוש בזמן נהיגה או לסובלים מסינוורים בחיי היום יום. זאת, בזכות ציפוי חדש וייחודי המונע את הסינוור.

עוד טיפ אחרון וחשוב, ודאו שאתם מקבלים מהאופטומטריסט תעודת מקוריות ואחריות לעדשות כשהוא מוסר לכם את המשקפיים החדשים.

מערכת וואלה! בשיתוף וורובל אופטיק בוטיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully