וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצוב: האישה שנאלצה לבחור בין ההריון שלה לבין חיי אחיה

19.10.2016 / 9:12

זו כנראה הבחירה הכי קשה שיש: אישה סינית בת 24 נאלצה לבחור בין הצלת חייו של אחיה, ל לבין העובר שהיא מגדלה ברחמה. למרות הקושי והכאב, היא בחרה להציל את חיי אחיה

צילום מסך

דמיינו לכם מצב שבו אתם היחידים שיכולים להציל את חייו של בן משפחה יקר על ידי תרומת מח עצם, אבל כדי לעשות זאת אתם חייבים לבצע וויתור אישי וכואב במיוחד. עבור יאנג לי, אישה בת 24 מהאנגג'ואו סין, הדילמה הבלתי אפשרית הזו הפכה למציאות, כשהיא נאלצה לבחור בין המשך הריון תקין, ובין הצלת חייו של אחיה הגדול.

כשהיא בשבוע ה-12 להריונה, הרופאים בישרו ללי כי אחיה הגדולה, ג'ון יאנג בן 29, חייב לעבור תרומת מח עצם, וכי היא התורמת המתאימה ביותר. למרבה הצער, היא נאלצה לבחור בין הצלת חייו של אחיה, שאובחן כבר בשנת 2015 כחולה בלימפומה, לבין המשך ההריון, משום שמומחים הזהירו אותה שלתהליך השפעות שליליות מאוד על העובר.

לי החליטה לעבור הפלה, על מנת לסייע לאחיה. כעת היא מתאוששת מהתהליך, ובימים הקרובים תעבור את הפרוצדורה הרפואית לתרומת מח העצם.

נושא: סיפור בדקה תרומת מח עצם. צילום מסך
יאנג לי ואחיה בבית החולים/צילום מסך

השתלת מח עצם היא טיפול בסוגים של לימפומה, ולעיתים מבוצעת בשל סיבוך של טיפולים כימותרפיים במחלה. במחלות כמו לימפומה רק מינונים גבוהים של קרינה או כימותרפיה מסוגלים להכחיד את המחלה, אבל למרבה הצער מלבד הכחדת המחלה הטיפולים עלולים גם לגרום לתאי האב להפסיק לייצר תאי דם.

תרומת מח עצם היא תהליך קצר, שבו נשאבים תאים מאדם שנמצא מתאים, בדרך כלל אח או אחות, באמצעות ניקור מעצם האגן, ומועברים לחולה. אף שהשתלת מח עצם בפני עצמה היא תהליך קצר, ההכנה לתהליך (מציאת תורם, דיכוי מערכת החיסון והמעקב אחרי) אורכים חודשים.

  • עוד באותו נושא:
  • מח עצם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully