וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירה הבטוחה: איך לבחור מטפלת לילד שלכם?

וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

28.9.2003 / 7:00

הבחירה במטפלת אומרת שהילד שלכם ישאר עם דמות קבועה שתהיה מסורה אך ורק לטיפול בו, כך שתצטרכו למצוא אדם אחד שתוכלו לשים עליו את כל יהבכם. איך עושים את זה?

אמא ותינוקת. ShutterStock
איך בוחרים לילד מטפלת שתסמכו עליה?/ShutterStock

אחת האפשרויות העומדות בפני הורים עם תום חופשת הלידה היא להשאיר את הילד בטיפולה של מטפלת. היתרונות באפשרות זאת הן שהילד זוכה בדמות קבועה שמטפלת בו וכל משאביה ממוקדים רק בו (בניגוד לגן או משפחתון שבהם משאבי הצוות מתחלקים על מספר ילדים). יתרון נוסף הוא שהילד יכול להשאר בסביבה ביתית ומוכרת, דבר שלרוב מפחית את החשיפה של המערכת החיסונית (שהולכת ומבשילה בחודשים הראשונים) למחלות וחיידקים. אם כי, קחו בחשבון שמתישהו הוא ייכנס לגן ואז יש סיכוי שיהיו כמה ימי מחלה. אבל גם לדחות את הקץ מעט זה משהו. החסרונות הם העלות הגבוהה יחסית למשפחתון או מעון.

אז איך ניגשים למשימה החשובה של בחירת מטפלת לילד? הנה רשימה שתעזור לכם לבחור באדם המתאים ביותר לתפקיד:

איפה להתחיל לחפש?

הדרך הטובה והמומלצת ביותר להגיע למטפלת היא דרך המלצות של חברים או בני משפחה. היכרות אישית עם מעסיקים קודמים לרוב מהווה את תעודת היושר הטובה ביותר. כך אתם יכולים להיות בטוחים שמדובר במטפלת אמינה ומנוסה. אם לא מצאתם מטפלת באפיק זה, אפשר להרחיב את החיפוש גם ללוחות מודעות המתפרסמים לרוב באינטרנט – אבל גם כאן, חשוב מאוד לבקש המלצות ממעסיקים קודמים ולשוחח עם הממליצים באריכות. ככל שיש למועמדת כישורים שניתן לגבות על ידי מסמכים או מקורות אובייקטיביים – בדקו אותם (תעודות השכלה, הכשרה וכדומה). בכל מקרה, אל תוותרו על המלצות ועל בדיקה מקיפה של הממליצים – זה הדבר החשוב ביותר להבטחת אושרו ובטיחותו של ילדכם.

בייביסיטר. ShutterStock
אל תוותרו על המלצות. וכימיה/ShutterStock

תהליך הסינון

מומלץ להתחיל בראיון טלפוני שבו תשאלו את המטפלות הפוטנציאליות שאלות כלליות על גילן, ניסיונן, מקום מגוריהן ועוד. מטרת הראיון הטלפוני היא לסנן מועמדות שאינן מתאימות (למשל: מעשנות, מטפלת שאינה ניידת, היעדר המלצות וכו'), אבל גם כדי לאפשר לכם ולהן לנהל שיחה קצרה ולראות אם יש ביניכם כימיה. השלב הבא הוא מפגש וראיון פנים מול פנים. במפגש זה תוכלו להכנס לפרטים יותר ספציפיים ולבצע תיאום ציפיות בנושאי אופי ושעות העבודה, שכר ותנאים נוספים. בהמשך, כדאי לערוך פגישה נוספת שבה תתבצע היכרות עם הילד ותוכלו לבחון גם את גישתה לילדים ואת הכימיה בינה ובין ילדכם. תנו מקום גם לתחושות הבטן שלכם – אם אתם לא מרגישים בנוח עם מישהי, ותרו עליה. גם אם היא מגיעה עם המלצות מפוארות.

כישורים ודרישות נוספות

הגדירו לעצמכם מראש מה אתם מחפשים – האם המועמדת המבוקשת צריכה רק לטפל בילד ולהשגיח עליו, או שאתם מחפשים מישהי שגם תסייע בעבודות בית קלות, תבשל או תנקה. האם אתם רוצים שהיא תהיה עם הילד בבית בלבד, או שתיקח אותו לפעילויות שונות, לגינה וכו'. ודאו עם המועמדות שהן מסוגלות ומעוניינות לבצע את כל הדרישות הללו. עניין נוסף שיש לשים את לבכם אליו, הוא אופייה של המטפלת – האם אתם מעוניינים בדמות אם-סבתא חביבה וחמה, או בדמות צעירה ופעלתנית יותר? אולי אתם מעוניינים במישהי שתוכל להיות גם דמות סמכותית ומחנכת עבור הילד? החליטו על כך מראש, והתאימו את החיפושים לדרישותיכם.

אצלכם או אצלה?

יש מטפלות שיגיעו אליכם הביתה ויטפלו בתינוק בביתו, בעוד אחרות מעדיפות לעבוד מביתן ואז יהיה עליכם להביא אליהן את הילד בבוקר ולאסוף אותו משם בסוף היום. האפשרות הראשונה תספק לכם בקרים רגועים יותר, ללא הצורך להעיר את הילד, לארגן אותו ולפזר אותו לפני שאתם יוצאים לעבודה. ולילד מדובר בסביבה הטבעית, הנוחה והמוכרת לו ביותר. עם זאת, האפשרות השנייה לרוב כרוכה בעלויות מעט נמוכות יותר, שכן מטפלת שעובדת בביתה אינה צריכה בדמי נסיעות והוצאות אחרות והילד עדיין נמצא בסביבה ביתית במהלך היום.

תנאי שימוש סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully