וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: רופאים הצליחו להעיר אדם מתרדמת באמצעות אולטרסאונד

30.8.2016 / 14:59

זו הפעם הראשונה שהשיטה מנוסה על בן אנוש, והתוצאות הראשוניות בהחלט מעוררות תקווה – ביום השלישי הוא החליף כיפים עם הרופאים, וביום החמישי הוא כבר ניסה ללכת בכוחות עצמו

בסרטון: חוקרים הצליחו להעיר אדם מתרדמת באמצעות אולטרסאונד/מערכת וואלה!

מדענים מאוניברסיטת UCLA הגיעו להישג יוצא דופן כאשר הצליחו לראשונה להעיר אדם שהיה שרוי בתרדמת, באמצעות אולטרסאונד. רוב החולים שמגיעים למצב של תרדמת לא מצליחים לשוב לתפקוד קוגניטיבי מלא, ולרוב מנסים הרופאים להעיר אותם באמצעות גירוי חשמלי של המוח מבחוץ, או בהליך פולשני. אך לשיטות אלה אין אחוזי הצלחה מרשימים.

השיטה החדשה, שזוהי הפעם הראשונה שהיא מנוסה על בן אנוש, משתמשת בפולסים ממוקדים של גלי אולטרסאונד בעוצמה נמוכה, שמכוונים למוח. החולה שעליו היא נוסתה הוא צעיר בן 25 ששהה בתרדמת והפגין סימני הכרה מינימליים בלבד.

כבר למחרת הטיפול הראשון החולה הפגין שיפור משמעותי ביכולתו לדבר ולזוז, וביום השלישי לטיפול יכולת הבנת השפה שלו שבה במלואה והוא היה מסוגל להנהן בתשובה לשאלות ואפילו החליף כיפים עם אחד הרופאים. ביום החמישי הוא כבר ניסה ללכת לראשונה. מאחר שזוהי הפעם הראשונה שהשיטה נוסתה על בן אדם, החוקרים לא ממהרים לקשור לה כתרים, לפני שההצלחה תשוחזר בחולים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully