וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאכול כל הדרך אל ראייה משופרת

1.9.2016 / 10:00

מתקשים לקרוא את התפריט או את הכתוביות בגוף הסרט? ודאו שאתם מקבלים את רכיבי המזון הנכונים לעיניים בריאות וראייה טובה

אישה מכסה את העיניים. ShutterStock
לתזונה תפקיד חשוב בבריאות הראייה/ShutterStock

העיניים הן חלונות לנשמה. או לפחות חלונות לבריאות גופנו. עם זאת, מעטים מקדישים מחשבה יומיומית לקשר תזונה-ראיה. זאת, למרות שהסבתא של כולנו היתה אומרת לאכול גזר כי זה טוב לעיניים. האמת היא, שהחל מהתפתחות תקינה של העיניים בגיל הילדות ועד למניעה של מחלות מסוימות הקשורות בגיל מבוגר, לתזונה תפקיד חשוב בבריאות הראייה.

בארה"ב לבדה, לפי הערכות, עד שנת 2030, 11.4 מיליון אנשים יסבלו מרטינופטיה - מחלה ברשתית העין על רקע מחלת הסוכרת), 4.2 מיליון אנשים יסבלו מגלאוקומה (נזק לעצב הראיה), ו- 3.7 מיליון אנשים יסבלו מניוון מקולרי תלוי גיל (ניוון רשתית העין). כל המצבים האלה יכולים להוביל לבעיות ראייה קשות עד כדי עיוורון מוחלט.

בריאות העין שלנו מתחילה כבר משלב היותנו ברחם, ותזונה מודעת של האם יכולה לסייע להתפתחות תקינה של מערכת הראייה. יחד עם זאת, לתזונת התינוק החל מהלידה ולאורך השנים, משמע גיל הילדות, הבגרות וחייו כאדם בוגר – לכל אלו השפעה ניכרת על איכות הראייה ובריאות העין. בין המזונות המומלצים לצריכה לבריאות העין נמצא הפיגמנט לוטאין.

לוטאין הוא פיגמנט צהוב-כתום ממקור צמחי, משמע ממשפחת הקרוטנואידים; הקרוטנואידים הם משפחה גדולה של פיגמנטים האחראים לצבעיהם הצהובים, הכתומים והאדומים של ירקות ופירות רבים. הקרוטנואידים תורמים להפחתת הסיכון לעיוורון וסוגים מסוימים של סרטן. הם עשויים גם להאט תהליכי הזדקנות, לרבות הזדקנות וניוון מערכת הראייה.

פירות וירקות. ShutterStock
הרבו באכילת פירות המכילים ויטמין C, אשר נמצא כמאט את התפתחות מחלת הקטרקט/ShutterStock

למרבה הצער, לעיתים קרובות אנו נוטים להזניח את בריאות העיניים עד אשר משהו משתבש, דבר שקורה לרוב בגיל המבוגר.

כדאי לתחזק את בריאות העיניים לפני שנוצרת בעיה.
"שמירה על תזונה מאוזנת הינה דרך מצויינת לוודא שאנו מקבלים את כל רכיבי המזון הדרושים לשימור בריאות העין והראייה", אומרת טיפני דה-ויט, דיאטנית באבוט, יצרנית אנשור פלוס. "לדוגמא, פירות כמו הדרים, קיווי, פפאיה ותותים מכילים ויטמין C, אשר נמצא כמאט את התפתחות מחלת הקטרקט, הגורם מספר אחד בעולם לעיוורון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מאכלים מומלצים לשמירה על בריאות העיניים

בנוסף לויטמין C המצוי בפירות, גם המזונות הבאים: דגנים מלאים, מוצרי חלב מלא, ירקות עליים ירוקים ודגים, מכילים את הרכיבים הדרושים לשימור בריאות העין:

• דגנים מלאים: קינואה, אורז מלא, שיבולת שועל וחיטה מלאה עשירים בויטמין E, אבץ וניאצין אשר יכולים לסייע בהורדת הסיכוי להתפתחות של ניוון מקולרי, מחלת עיניים נפוצה הפוגעת בבני 50 ומעלה.

• מוצרי חלב מלא: מזונות כמו חלב ניגר וגבינות עשירים בויטמין A (רטינול), רטינול מסייע בהגנה על רשתית העין מחיידקים ובכך מוריד את הסיכוי לזיהומי עיניים.

• ירקות עליים ירוקים: ירקות עליים ירוקים כמו תרד, קייל, חסה וכרוב ירוק, מכילים שני נוגדי חימצון עוצמתיים - לוטאין וזאקסנטין. נוגדי חימצון אלה מסייעים לסנן את הקרינה המסוכנת ומגינים על תאי העיניים.

• דגים: דגי מים קרים כגון סלמון, טונה, סרדינים והרינג, מכילים כמויות גבוהות של חומצות שומן מסוג אומגה 3. אומגה 3 עשויה לסייע ליצירת דמעות, ובכך להקטין את הסיכוי ליובש בעיניים.

לסיכום, קבעו את המבט שלכם על תזונה בריאה. מזונות בריאים ומזינים מסייעים לטפח ולשמר ראייה טובה בכל גיל. ספקו לעיניכם את הרכיבים הדרושים להן, כדי שישארו חדות ובריאות.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף אבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully