וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקופת בין הנשנושים: כך תשמרו על משקל תקין לקראת החגים

31.8.2016 / 7:18

כדי לשמור על משקל תקין ורף אנרגיה מספק צריך לדעת מה לאכול, כמה לאכול ובעיקר - מתי. במילים אחרות: הפנקסנות מנצחת. השאלה כעת היא איך שומרים על הריכוז כשממול ממתינים שלל פיתויים זמינים?

אילוסטרציה. ShutterStock
אכילה נכונה צריכה להיות תמידית, לא רק לפני ואחרי הריצה/ShutterStock

המטרות לא ממש משנות. עצם קיומן הוא זה שקובע את הרף. בין אם מדובר בקו הסיום של מרתון או קו המותניים, מדובר במשטר הדוק שדורש מחויבות ומודעות עצמית. כמעט אין רץ שלא מכיר את תופעת הפנקסנות הנלווית לתקופת האימונים: הזיעה ניגרת, המאמץ גבוה, גם העומס מעיק והקילומטרים מצטברים – אני יכול לאכול כל מה שבא לי.

ובכן, כדאי להתרכז, לנשום עמוק ולקרוא את המשפט הבא פעמיים: הפנקסנות מנצחת. איש לא חפץ בה, אבל היא עושה את העבודה. התיעוד האינטנסיבי של כל מה שנכנס לפה במהלך היום וההיצמדות לתפריט מותאם וידוע מראש, הם מנת לחמו של כל גוף עם משקל תקין וחיוני.

במילים אחרות: כדי לשמור על משקל תקין ורף אנרגיה מספק צריך לדעת מה לאכול, כמה לאכול ובעיקר, מתי. אכילה נכונה צריכה להיות תמידית, לא רק לפני ואחרי הריצה. אחרת אין אליפות.

ואולם, השמירה על ריכוז היא לא משימה פשוטה, במיוחד כשממול ממתינים שלל פיתויים זמינים, במיוחד בתקופת החגים. הבעיה מתחילה כבר בסופר. בלי לשים לב העגלה מתמלאת במוצרים צבעוניים ומעובדים, מסיגי גבול, שבימים הקרובים ימצאו דרכם לצלחת או ייטרפו בעודם ארוזים.

קניות. ShutterStock
השקיעו את זמנכם במחלקת הפירות והירקות ולא בזאת של החטיפים/ShutterStock

עוד בירה כאן, חטיף נוסף שמתנשנש שם, אכילת ארוחת ערב תוך כדי צפייה בטלוויזיה כששליח הפיצה – בקיצור, הדרך לעליה לא בריאה במשקל וחבלה בתוצאות האימונים היא קצרה ברגע שאין בקרה על המזון. אז איך נכנסים למודעות? הנה כמה המלצות.

השינוי מתחיל מתוך המדף - תתחילו בסופר. קנו רק מה שאם אוכלים בטווח הקצר ואל תאגרו. השקיעו את זמנכם במחלקת הפירות והירקות ולא בזאת של החטיפים. טריק ידוע הוא למלא חצי עגלה בפירות וירקות ורק מעליה את שאר המצרכים. כך תדעו שמאזן הקניה לטובתכם בלי לחשבן יותר מדי.

סדרו את הסחורה בעצמכם – כשאתם מגיעים לביתכם דאגו לארגן את המצרכים לטובתכם. את המתוקים והפיתויים שימו עמוק במקרר או גבוה למעלה בארון ואת הירקות, הפירות והמצרכים הטובים האחרים שימו בגובה העיניים ובהישג יד. כך, כשתרצו לנשנש תוך כדי, תבחרו דוקא בדברים הטובים כי מה שרואים ראשון – אוכלים ראשון.

עוד באותו נושא

אחת לתמיד: האם ריצה באמת תורמת לבריאות האדם ומרפאת מחלות?

לכתבה המלאה
אישה אוכלת ליד המקרר. ShutterStock
מסתבר שאצל רבים, הדקה התשעים מגיעה בתחילת הערב/ShutterStock

קבעו כללים לצפייה בטלוויזיה – קבלו החלטה: בזמן צפייה לא אוכלים ולא שותים, זולת מים. מדובר בכלל מחמיר במיוחד ולאלו שלא יכולים לעמוד בו, צמצמו את הנזק והניחו למשל, פחית בירה אחת ושקית חטיפים אחת. אם מדובר בקבוצה, אז קערת חטיפים משותפת לכולם. לא לשכוח להניח בקבוקי מים ומגש ירקות ופירות כמו ענבים, אבטיח, מנגו ותמרים, שיעזרו לכם לחגוג את הגול בלי לפגוע באימון ביום המחר.

אל תחכו לדקה התשעים – מסתבר שאצל רבים, הדקה התשעים מגיעה בתחילת הערב. אכלו ארוחת ערב משביעה ומסודרת לפני שמתחיל שלב הנשנושים ועמו התחושה המוכרת של 'מגיע לי כי לא אכלתי כלום מאז הצהריים'. זאת מלכודת ידועה שתוביל לאכילה בכמויות גדולות מעבר לנדרש.

לסיכום, שמירה על המשקל היא למעשה מסע ארוך המחייב הקפדה על תכנית אימונים ודורש אמביציה, התמדה ואמונה. פתיחת שולחן לא בריא בכל ערב מול המסך תוביל להחמצה במשימה של שמירת המשקל ועל רצף האימונים.

הכותבת היא דיאטנית ויועצת תזונה בחברת "חלי ממן"

כרמית ספרא בשיתוף אדידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully