וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר המפתיע בין שורש הכורכום לכאבי הגב שלכם

וואלה! NEWS בשיתוף אלטמן

16.8.2016 / 9:05

כאבי גב תחתון הם מהנפוצים שקיימים והם עלולים להסב אי נוחות רבה. איך ניתן להקל על הכאב בשיטות טבעיות בלבד, ומה הקשר לשורש הכורכום?

אישה שסובלת מכאב גב. ShutterStock
אחד הכאבים הנפוצים והמעיקים שקיימים/ShutterStock

כאבי גב תחתון נחשבים לכאבים נפוצים וכ-80% מאיתנו נסבול מהם במהלך החיים. הבשורות הטובות הן, שמרבית הכאבים חולפים תוך מספר שבועות. והנה בשורה טובה לא פחות: תכשירים המבוססים על שורש הכורכום עשויים להועיל, ומאחר שמדובר במוצר טבעי – הוא מגיע ללא תופעות הלוואי המוכרות המיוחסות לתרופות.

רבים מאמינים כי מנוחה מוחלטת במיטה היא אמצעי בדוק להחלמה מכאב גב, תחתון בפרט. ובכן, מדובר בטעות. ההמלצות הרפואיות כיום הן לנסות ולהמשיך את הפעילות למרות הכאבים, אפילו לנסות פעילות אירובית מתונה, כמו הליכה, שחייה או רכיבה על אופניים.

אך מה עושים כשהכאבים מפריעים לשגרת החיים? כאמור, ישנן לא מעט תרופות בבליעה או למריחה כמשחה, מרביתן ללא מרשם (OTC), שמיועדות להקלה על כאבים. הידועות בהן מכילות חומרים כמו איבופרופן ודיקלופנק. תרופות אלה מעכבות את אחד המנגנונים העיקריים של הכאב: שחרור של הורמונים מקומיים בשם פרוסטגלנדינים ששייכים למשפחה גדולה של חומרים הנקראים "מתווכי דלקת", ושבין השאר גורמים לגירוי של חיישני כאב.

כורכום. ShutterStock
שילוב של רכיבים שהטבע יצר במשך מאות אלפי שנים/ShutterStock

"ישנם מספר מחקרים המראים כי רכיבים שונים שנמצאים באופן טבעי בשורש כורכום יכולים לפעול על מנגנוני הכאב הללו, כלומר לעכב את פעילות הפרוסטגלנדינים בצורה יעילה לא פחות מן התרופות וללא תופעות הלוואי הכרוכות בהן", מסבירה הדיאטנית מיכל שיין. "אנחנו גם יודעים כי כאבים ומצב דלקתי מתהווים בגלל מנגנונים נוספים, שגם עליהם ככל הנראה הכורכום משפיע, שכן הוא מכיל מספר רכיבים שונים. לאחרונה אף התפרסם מחקר שמראה כי שימוש בכורכום בשילוב תרופות מפחית בצורה משמעותית את הכאב, עד כדי הפסקת השימוש בתרופות בחלק מהמטופלים, שזו מטרה בפני עצמה".

האם כורכום בטוח לשימוש?

"הכורכום הוא טבעי ויש בו שילוב של רכיבים שהטבע יצר במשך מאות אלפי שנים. שימוש בכורכום נפוץ בתזונת המזרח הרחוק, מה שמגביר את הביטחון שלנו שיש בו. מדובר על רכיבים שהגוף יודע להתמודד איתם, בניגוד למולקולות שיש בתרופות, שאינן קיימות בטבע ושמיוצרות במעבדה".

האם שילוב של תבלין כורכום יבש יכול להועיל נגד כאבים?

"תבלין כורכום מופק משורשי כורכום שעברו תהליכי ייבוש, על כן יש בהם רכיבים פעילים, אבל בכמות מועטה. לכן, עדיף להשתמש בתוספי תזונה, שמכילים מספר רכיבים פעילים – כורכומינואידים – ביחס מסוים. כדי להגיע למינון המשפיע והמומלץ, צריך לאכול כ-6 כפיות של התבלין היבש. אלה כמויות בלתי אפשריות, אם לוקחים בחשבון שבתבשיל הנטייה היא להכניס בערך כפית אחת. זה לא מציאותי. בנוסף, כדאי לזכור שיכולת הספיגה של הרכיבים שבתבלין היבש מוגבלת. לכן, קיימים תוספי תזונה המשלבים מיצוי של כורכום ביחד עם מיצוי פיפרין מפלפל שחור שמסייע בספיגתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

חבישה עם כורכום

ישנן שתי דרכים נוספות לשימוש בשורש כורכום או במיצוי שלו. לאחרונה התפרסם מחקר שנעשה בצורה מבוקרת במרכזים רפואיים: מתן כורכום בחוקן, לחולי מחלות מעיים דלקתיות, ונראה כי יש בכך השפעה מטיבה. כמו כן, יש שממליצים על חבישה חיצונית של פרוסות שורש כורכום טרי, באזור הכואב. "אין מניעה לנסות את השיטה הזו, כי החומרים הפעילים משפיעים חיצונית, אבל כדאי לזכור שמדובר בריכוז נמוך של חומרים פעילים, לעומת המינון שיש בתוספי התזונה. בכל מקרה, זה לא יכול להזיק כך שאפשר לנסות", מדגישה שיין.

כמובן, חשוב לציין כי שימוש בתכשירים להקלה על כאב גב אינם פותרים את הבעיה, אלא מסייעים לשכך את הכאב. מומלץ בכל מקרה לפנות לרופא לאבחון הבעיה על בוריה ולהתאים לכל בעיה את הטיפול המתאים ביותר.

הטבה טובה לבריאות- הנחה על מגוון מוצרי אלטמן לנרשמים חינם למועדון, לחץ להרשמה

  • עוד באותו נושא:
  • כאבי גב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully