פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      למה לסבול? כך תתגברי על כאבים בהיריון

      כאבי גב, רגליים וכמובן - בטן. לצד השינויים המרגשים שקורים בגופך במהלך ההיריון, מגיעים גם לא מעט מיחושים וכאבים פחות נעימים. כך תוכלי להתמודד איתם ולהקל על עצמך בתקופה הרגישה בחייך

      היריון (ShutterStock)
      כאבי גב הם משהו שכמעט כל אישה סובלת ממנו במהלך ההיריון (אילוסטרציה: shutterstock)

      את בהיריון והחיים שלך עומדים להשתנות. הגוף שלך מתגייס למשימה המרגשת הזו – לאפשר לצבר של תאים לצמוח ולהיות אדם שלם, תינוק בריא וחמוד. אלה עומדים להיות החודשים הכי מרגשים בחייך, אבל ביחד עם השמחה, השינויים בגוף שלך יזמנו לך כל מיני מיחושים, תחושות, והשפעות. מרביתם טבעיים, אפילו מבורכים, שכן הם מעידים על התפתחות תקינה של ההיריון ושל ילד הפלא שצומח בבטנך. חלקם יכולים להיות קצת מציקים. איך תתמודדי איתם?

      כאבי גב תחתון

      כמעט כל אישה בהיריון סובלת מאלה, ככל שהבטן גדלה. זה קורה משום שהבטן התופחת מגבירה את העומס על שרירי הגב. וכן משום שהיציבה משתנה במהלך ההיריון, הרצועות שמייצבות את המפרקים, ובעיקר בגב ובאגן, מתרככות ומתגמשות כדי לאפשר את מעבר התינוק במעבר הלידה.

      מה את יכולה לעשות?
      • לנוח לעתים קרובות ככל שאת יכולה
      • לעבור לנעליים נוחות ולוותר על עקבים
      • לנסות לשפר את היציבה שלך כשאת עומדת או יושבת
      • להניח שרפרף או הדום מתחת לרגליים, כשאת יושבת
      • לא לעמוד או לשבת לאורך זמן באותה התנוחה, לצאת מדי פעם להפסקות ולהניע את הגוף
      • להצטרף לקבוצת יוגה או פילאטיס שמיועדות לנשים בהיריון, בהן תוכלי ללמוד כיצד לבצע בעצמך תרגילים שיקלו על הכאבים
      • למרוח תכשירים טבעיים להקלה על כאבים, לאחר שהתייעצת עם רופא הנשים שלך.

      נפיחות בכפות הידיים והרגליים

      נפיחות ואדמומיות הן תופעות שכיחות שבמרבית המקרים אינן מסוכנות ונגרמות בגלל בגלל הצטברות של נוזלים בגוף ועלייה בנפח הדם. לאחר הלידה אלה ייעלמו מעצמן, בדרך כלל.

      מה את יכולה לעשות?
      • לנוח, ככל האפשר ובמיוחד בימים חמים או בימים בהם עמדת זמן ממושך על הרגליים. בזמן המנוחה, נסי להגביה את הרגליים על כרית, או להשעין אותן כנגד הקיר
      • לשתות הרבה, ובעיקר מים, מה שאומר שכנראה תאלצי לבקר בשירותים לעתים תכופות יותר
      • לצאת להליכות בהתאם ליכולתך
      • להתייעץ עם רופא הנשים שלך. ישנם מקרים בהם בצקת עלולה להעיד על רעלת היריון.

      אישה בהיריון בסטרס (ShutterStock)
      כאבי בטן בהיריון יכולים לגרום לדאגה רבה (אילוסטרציה: shutterstock)

      כאבי בטן

      אלה יכולים להיגרם בגלל מגוון של סיבות, מקלקול קיבה וגזים ועד צירים מדומים או מוקדמים. כאבי בטן יכולים לגרום לדאגה רבה, לכן, בכל מקרה של כאבים בבטן, ובמיוחד בבטן התחתונה, עדיף להתקשר לרופא הנשים שלך, למוקד רפואי או למיילדת, כדי לשלול את החששות ובמיוחד אם הכאבים חזקים, או מלווים בתופעות נוספות חום, צמרמורת, סחרחורת, דימום או הפרשה מהנרתיק וכדומה.

      כאבי רגליים

      השינויים במשקל וביציבה יכולים להשפיע על האברים שנושאים את הגוף: הרגליים, ובמיוחד על כפות הרגליים. בנוסף, לעתים קרובות נשים הרות מרגישות התכווצויות ברגליים ובמפשעות, שיכולים להיגרם מהתרחבות האגן לקראת הלידה, בהשפעת ההורמון רילקסין.

      מה את יכולה לעשות?
      לנוח, ככל האפשר, ועדיף כשהרגליים מוגבהות על כרית, כנגד הקיר או כשכרית מונחת בין הברכיים.
      • לשנות תנוחה במהלך היום לעתים קרובות, במיוחד כשאת עומדת או יושבת, בעבודה למשל.
      • לנוח, ככל האפשר, ועדיף כשהרגליים מוגבהות על כרית, כנגד הקיר או כשכרית מונחת בין הברכיים.
      • לא לשבת בסיכול רגליים, כדי לאפשר זרימת דם טובה .
      • להניח את הרגליים על שרפרף או הדום כשאת יושבת או כשאת נחה.
      • להניח קומפרסים קרירים או חמימים על הרגליים, בהתאם לתחושותיך.
      • למרוח משחה טבעית להקלה על כאבים.

      הטבה טובה לבריאות- הנחה על מגוון מוצרי אלטמן לנרשמים חינם למועדון, לחץ להרשמה