וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 70 שנים: מחלת האנתרקס מתפרצת בסיביר

2.8.2016 / 10:11

התפרצות המחלה קרתה ככל הנראה בשל הפשרה של גופות איילים שהיו קפואות במשך עשורים והכילו את החיידק הגורם למחלה. באזור הוכרז מצב חירום

ShutterStock

ההתחממות הגלובלית הגיעה כבר מזמן לסיביר, אבל גל חום שתקף את האזור לאחרונה, העיר גם את מחלת האנטרקס מהתרדמת שבה הייתה למעלה משבעים שנים. התוצאות - 1,500 איילים שמתו ועוד עשרות בודדות של אנשים שאושפזו בבתי החולים – ביניהם ילדים.

הרשויות במדינה טוענות שהתפרצות המחלה קרתה בשל הפשרה של גופות איילים שהיו קפואות במשך עשורים. הסיבה לכך היא הטמפרטורות באזור שהגיעו ל-35 מעלות צלזיוס – 10 מעלות מהטמפרטורה הרגילה לעונת קיץ.

איל בסיביר. ShutterStock
הכל התחיל מהם/ShutterStock

עד לפני כעשור היה נהוג לחסן את האיילים, אך מנהג זה הופסק מכיוון שההתפרצות האחרונה הייתה כאמור לפני עשורים רבים. המדענים מעריכים כי הווירוס יכול לחיות בתוך גופות קפואות למשך כמאה שנים ובמדינה הוכרז מצב חירום, במהלכו פונו רבים מבתיהם.

גם אם זה נשמע לכם כמו מדע בדיוני, יותר ויותר חיידקים קמים לתחיה בעקבות שינוי האקלים והם מעמידים את עולם הרפואה בפני אתגרים לא פשוטים. הפשרה של חלקי קרקע באזורים האלה תגרום לכמויות עצומות של מיקרו-אורגניזמים להפוך לגז מתאן שמאיץ את אפקט החממה ואת שינוי האקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully