וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי בושה: מי מבקר במרפאות לטיפול מיני?

17.8.2016 / 14:25

למרות מה שאתם מתארים לעצמכם, המטופלים במרפאות לשיקום מיני מגיעים מכל מגוון האוכלוסיה. יש ביניהם נשים, גברים, דתיים וחילוניים, כשלכולם בעיות דומות. יצפו בראיו שערך רון לונדון עם פרופ' רפי חרותי

מערכת וואלה!

בעידן הטכנולוגי שבו מחליפות הרשתות החברתיות הווירטואליות קשרים חברתיים אמיתיים, קיימת פגיעה במיומנויות ובכישורים החברתיים של צעירים רבים וחלקם נזקקים לטיפול במרפאה לטיפול ושיקום מיני. פרופסור רפי חרותי, ראש חטיבת השיקום ומנהל המרפאה לטיפול ושיקום מיני במרכז הרפואי שיקומי "רעות", התראיין באולפן וואלה!NEWS על הנושא.

לרוב אנחנו סבורים שמרפאות כאלה אמורות לטפל באנשים פגועים פיזית שמבקשים לקיים חיים מיניים מלאים וקשרים זוגיים מספקים, אבל מתברר שלא כך.
"רוב האנשים שמגיעים אלינו הם אנשים שאין להם איזושהי נכות או מחלה", מסביר פרופסור חרותי, "מדובר בעיקר על גברים צעירים עם חרדת ביצוע או שפיכה מוקדמת או נשים צעירות עם בעיות חשק, או בעיות וכאבים בחדירה (וגיניזמוס). הגישה היא שיקומית, ואנחנו מנסים להביא בנאדם לפוטנציאל המיטבי שלו בהתאם ליכולות".

גבר מול מחשב בחושך. ShutterStock
כבר לא מתביישים/ShutterStock

אין בושה בקרב צעירים לפנות לקבלת טיפול כזה או בכלל להצהיר עליו בקול ובפומבי?
"בדרך כלל יש משחק מקדים. הם פונים במייל, שואלים בפורומים, לוקח להם זמן להבין שהם צריכים לגשת לטיפול מיני מוסמך. אנחנו רואים עליה במודעות בשנים האחרונות, אולי בגלל האינטרנט שניתן דרכו להתייעץ ולשאול, או בגלל התרופות שמשפרות זקפה".

אנחנו עובדים למשל בשיתוף עם רבנים. דווקא במגזר החרדי מגיעים יותר, בגלל שמדובר במצווה. יש אולי סגירות בפגישה הראשונה, אבל לאחר מכן הם נפתחים ויש מוטיבציה גבוהה יותר. הבעיה היא שחלק מהטיפול שלנו כולל למשל אוננות – שהיא אסורה על פי ההלכה.

באיזה בעיות למשל ניתן לטפל?
"צריך לזכור שתפקוד מיני הוא לא רק זקפה וחדירה, זה גם חשק, יכולת להגיע לאורגזמה ובראש ובראשונה תקשורת. זוגית, אישית ואינטימית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully