פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      6 טיפים לתחושת רעננות גם ב-100% לחות

      המוח האנושי מחפש דרכים לחסוך באנרגיה אבל זה לא אומר שצריך לסחוב עלינו את העייפות עד שיגיע הגשם הראשון. איך תרגישו שמחים ונקיים מבפנים ומבחוץ? הנה כמה הצעות

      שעת כושר (ShutterStock)
      פעילות גופנית מכריחה את המוח לייצר אדרנלין (צילום: sutterstock)

      לפני הכל כדאי להודות: עצלנות היא תכונה אנושית לגיטימית והמהדרין אף ימצאו לה שורה של צידוקים, חלקם הגיוניים ונכונים. מוח האדם הרי מחפש את הדרכים היעילות ביותר לחסוך באנרגיה לצורך מטרות נעלות יותר, הישרדותיות, כמו אכילה, ריכוז וצפייה בסמארטפון.

      עד כאן הכל ברור. הבעיה היא שיש לא מעט רגעים שמוחנו הנשגב שכלל את העצלנות לרמה אמנותית ולא חשב עד הסוף (נו באמת, זה בזבוז אנרגיה) איך להימנע מעייפות כרונית.

      איך שלא מסובבים את זה, אותה עייפות ואותו אבדן אנרגיה תוקפים בעיקר בימי הקיץ המהבילים, בדיוק ברגע שהמוח עסוק בלקרר את עצמו ואת שאר חלקי הגוף. התוצאה: מחסור בפרודוקטיביות ובמקרים חמורים יותר, רביצה אינסופית וחוסר חשק. אז מה עושים? בעיקר זזים, אבל לא רק. הנה 5 המלצות להעלאת המוטיבציה לחיות גם כשאין מזגן בסביבה.

      1. קצרו את רשימת המטלות

      כל אדם באשר הוא כבר יודע: רשימת המטלות והמשימות היא כמעט בלתי נגמרת ועצם הופעתה במוח שלנו, לא משנה באיזה סדר, היא מתישה. הפגיעה במוטיבציה ניכרת מיד.

      לפיכך, ההמלצה היא לצמצמה לאלתר, או לחלקה לקבוצות לפי קטגוריות שונות או לוחות זמנים ריאליים. התמודדות מול 2-3 משימות בטווח קצר היא נוחה יותר מול 6-7 משימות עתידיות שממציא הדמיון העצלן שלנו. "בלתי אפשרי לפגוע במטרות שאינך רואה", גורס הפתגם הידוע. במקרה הזה הנקודה האדומה היא החשובה ביותר גם אם היא הכי קטנה.

      אישה במקלחת (ShutterStock)
      שמירה על היגיינת גוף היא כלי חשוב בדרך להרגשה חיובית (צילום: shutterstock)

      2. תזיזו את עצמכם

      פעילות גופנית אמנם דואגת לבזבז את סף האנרגיה בגוף אבל במקביל, היא גם מכריחה את המוח לייצר אדרנלין. ההורמון שגורם לנו להרגיש כל כך טוב אחרי שאנחנו מסיימים לשחק כדורסל או לרכוב על אופניים.

      נכון, עומס החום מכביד על המשימה אבל ברגע שמנטרלים אותו ומקיימים את האימון בחדר ממוזג או בשעות ערב והצל, שותים המון ומקפידים לרענן את הגוף, מבינים שגוף פעלתן תורם לחדות המחשבה והיכולת להתמודד ולהכיל מצבים מסובכים.

      3. הרגישו נקיים

      לא רק מבפנים אלא גם מבחוץ. שמירה על הגיינת גוף היא כלי חשוב בדרך להרגשה חיובית. לריחות גוף נעימים למשל, יש השפעה עצומה על מצב הרוח והאווירה במרחב הפרטי שלכם.

      בימי הקיץ, הזעה היא בלתי נמנעת וכדאי להשקיע בטיפוח בגוף ולהימנע מריחות רעים באזורים אסטרטגיים כמו הפה, בית השחי והרגליים. קיימים בשוק דאודורנטים, כמו רקסונה, שמספקים הגנה לאורך זמן באמצעות טכנולוגיה חדשנית הנקראת motionsense המאפשרת הגנה מפני זיעה בהתאם לפעילות הגוף. הדאודורנט משחרר בהדרגה ובהתאם לרמת הפעילות של הגוף קפסולות הרגישות לתנועה, השומרות על בית השחי רענן לאורך זמן.

      אישה נוגסת בתפוח (ShutterStock)
      כבר הוכח שלאיכות המזון יש השפעה ענקית על מאגרי האנרגיה שלנו (צילום: shutterstock)

      4. פנקו את עצמכם

      במילים אחרות, פרגנו לעצמכם. לא פעם אנחנו חווים אבדן אנרגיה רק מלחשוב על בעיות ומטלות היום. אבל אם כל פעם שנרעיף אהבה על עצמנו, נוכל לפרוץ את מחסום הסבל ולקבל השראה פרודוקטיבי, מצבנו ישתפר לבלי היכר. לא מדובר בתמריץ ניחומים אלא במחשבה האותנטית שהחיים הרבה יותר מהנים מעבודה או שיפוץ הבית.

      5. דברו עם עצמכם

      דיאלוג פנימי הוא מתת אל וכדאי מאוד לנצל אותו באופן מיטבי. רוצים להיות חיוניים ועתירי אנרגיה? פשוט התנהגו ככאלה ותשמחו לדעת שהוויה יוצרת ידיעה. במילים אחרות: ברגע שמוחנו חווים את עצמם בצורה מסוימת, מנגנוני התודעה מיישרים קו ואפילו הסביבה הקרובה תרגיש בהבדל. בקיצור, מחשבות חיוביות יוצרות חיים חיוביים.

      6. הזינו את גופכם כראוי

      כבר הוכח שלאיכות המזון יש השפעה ענקית על מאגרי האנרגיה שלנו. אכילת מזונות עתירי אנרגיה מן הצומח עדיפים על מזון מעובד שטובע בקלוריות ושומן רווי. ככל שהתפריט היומי שלכם יכלול פירות, ירקות, זרעים ושורשים, כך תחושו חיוניים יותר וגופכם יספק לכם את האנרגיה הדרושה להיות מאושרים.